راهنمای خرید دوربین مدار بسته

cctv

چه نوع دوربین مداربسته ای استفاده کنیم؟

تا به حال به فکر امنیت محل کار، اداره، محل زندگی، فروشگاه، کارخانه و …. بوده اید ؟ سیستم دوربین مداربسته یکی از بهترین راهکارهای امنیتی ممکن است که با ضبط تصاویر، کلیه رخدادها بر روی هارد این امکان را برای کاربران فراهم می کند که از تمامی وقایع اتفاق افتاده، تصاویری در اختیار داشته باشند .

سیستم دوربین مداربسته در مکان های مختلف کاربردهای متفاوتی می تواند داشته باشد. در فروشگاه ها و مکان های عمومی برای کنترل نامحسوس و غیر فیزیکی، در کارخانه ها برای مشاهده خط تولید توسط مدیر کارخانه از راه دور بدون حضور در کارخانه، در محل های امنیتی برای ثبت وقایع و تحت کنترل قرار دادن کلیه رفت و آمدها به صورت غیر فیزیکی در جاهای مختلف بنا به کاربردهای مختلفی میتوان ازاین سیستم استفاده نمود .

 سیستم های دوربین مداربسته را می توان به صورت نا محسوس در مکان های خاص راه اندازی کرد و کنترل آنها را در اختیار گرفت و همچنین قابلیت این را دارند که به شکل شبانه روز و حتی درشرایط تاریکی مطلق اتفاقات رخ داده را ثبت و ضبط کند .

سیستم های دوربین مداربسته از لحاظ تکنولوژي به کاررفته در آنها به دو دسته دوربین های مداربسته تحت شبکه و دوربین های مداربسته HD تقسیم بندی می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه

این نوع از دوربین های مداربسته نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند و از تکنولوژی های پیشترفته ای بهره می برند.دوربین های تحت شبکه یا IP از کیفیت تصاویر بسیار بالایی برخوردار می باشند.این دوربین ها دارای قابلیت های هوشمندی مانند تشخیص چهره، تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، تشخیص پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان  و …می باشند،که تکمیل کننده نیاز های امنیتی کاربران می باشد.این نوع از دوربین های مداربسته به دلیل تکنولوژی پیشترفته ای که در آنها به کاررفته است از قیمت بالاتری به نسبت دوربین های AHD برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION اینجا کلیک کنید :تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

دوربین های مداربسته AHD

دوربین های مداربسته AHD به نسبت دوربین های مداربسته تحت شبکه از تکنولوژی قدیمی تری برخوردار می باشند . این دوربین های مداربسته از کیفیت تصاویر مناسب و قیمت مناسبی برخوردار می باشند و جهت استفاده درمکان های که نیاز ها ی امنیتی بالایی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین های مداربسته دارای قابلیت های هوشمندی نمی باشد. قابلیت های این دوربین مداربسته، قابلیت دید در شب می باشد، که یکی از قدیمی ترین قابلیت های دوربین های مداربسته می باشد.

 

انواع دوربین های مداربسته مورد استفاده در سیستم های مداربسته

دوربین ثابت صنعتی (دوربین های مداربسته BAX) :

اکثر این دوربین ها بدون لنز هستند که لنز مناسب با توجه  به نیاز کاربری باید خریداری و نصب شود که این دوربین ها در مارک ها و مدل ها و قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته باکس BAX اینجا کلیک کنید : منظور از دوربین های Bax چیست؟

دوربین های مخفی و کوچک مداربسته

این دوربین ها درابعاد کوچک طراحی گردیده و قابل استفاده در محیط هایی هستند که به طور نا محسوس باید تحت نظارت قرار گرفته  شود.این دوربین ها از منبع تغذیه ۱۲ ولت استفاده می نماید و انواع بی سیم و یا باسیم در بازار وجود دارد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته مخفی اینجا کلیک کنید :منظور از دوربین مداربسته مخفی چیست ؟

 

دوربین های DOME  دام یا همان دوربین های مداربسته سقفی

این دوربین ها دارای محفظه شیشه ای برای جلوگیری ازورود گرد وغبار به شکل حبابی طراحی شده این دوربین ها  درزیرسقف نصب میشوند و در انواع مدل های معمولی و دید در شب در بازار موجود است . از این دوربین ها در محیط اداری و منازل بیشتر کاربرد داشته ولنزاین دوربین ها ثابت بوده و قابل تنظیم به شکل ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی هستند . این دوربین ها هم در کیفیت های مختلفی در بازار موجود هستند .جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام ( DOME ) اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته دام dome

دوربین های مداربسته SPEED DOME  دوربین های مداربسته چرخشی

یکی از مدل های پیشرفته دوربین های موجود درصنعت دوربین های  مداربسته است که انواع مختلفی دارد. این دوربین ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی از راه دور هستند و حتی فایل برنامه ریزی جهت اجرای دستورات از پیش تعریف شده هستند . این دوربین ها به وسیله کیبوردهای مخصوص و یا از طریق کامپیوتر و یا خروجی RS232 دستگاه های دی وی ار قابل کنترل و برنامه ریزی هستند .

این دوربین ها بسته به نوع آن از قدرت زوم اپتیکال و سرعت چرخش متفاوتی برخوردار است که متداولترین و رایجترین آنها از زوم اپتیکال ۳۲x  و بیشتر برخوردار هستند که در خطوط تولیدی و با محوطه های بزرگ،مورد استفاده قرار می گیرد.با نصب درست این نوع  از دوربین ها می توان از هزینه های اضافی نصب چندین دوربین جلوگیری کرد.سیستم های مشابه کوچکی با قدرت زوم ۱۰x  برای مکان های نسبتا بزرگ اداری مثل بانک ها و سالن های کنفرانس و … هم وجود داشته که از راه دور قابل کنترل است .در بین این دوربین ها ، دوربین های چرخشی بی سیم هم هستند که ارزانتر از SPEED DOME است واز طریق ریموت کنترل مربوطه که بطور معمول تا ۵۰۰ متر هم جوابگو است و عمل حرکت چپ و راست نمودن لنز دوربین را انجام داده، اما قابلیت زوم و سرعت چرخش در آنها وجود ندارد .

دوربین های مشابه دیگری هم وجود دارد که از طریق کیبورد مخصوص اسپید دام و کامپیوتر قابل کنترل هستند وتا حدی دارای زوم هم می باشند که از طریق یک تله متر قابل کنترل و برنامه ریزی هستند ولی سرعت چرخش بالایی ندارند یعنی سرعت چرخش دوربین مداربسته در اختیار کاربر نمی باشد اما در دوربین های اسپید دام قابلیت تنظیم سرعت چرخش از بسیار آهسته و خیلی سریع موجود است .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره زوم اپتیکال اینجا کلیک کنید :زوم اپتیکال دوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته گردان

این دوربین ها مشابه دوربین های اسپید دام هستند و دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و (معمولا) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند.همچنین این دوربین ها دارای یک بدنه دام شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب نیز هستند. یکی از قابلیت های مهم دوربین های مداربسته گردان امکان تعریف کردن تعداد مشخصی preset برای دوربین است. این پریست ها به شما امکان می دهد دوربین را طوری تنظیم کنید که به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده، محل هایی مشخص را به شما نشان دهند.

تجهیزاتی که در این سیستم های دوربین های مداربسته  مورد استفاده قرار میگیرد :

  • دستگاه DVR : جهت پردازش تصاویر و سپس ذخیره تصاویر بر روی هارد، در دوربین های HD مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه NVR : دستگاه NVR جهت ذخیره تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کابل شبکه : جهت انتقال تصاویر و داده ها از دوربین مداربسته به دستگاه NVR مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کابل کواکسیال :(Coaxial ) به منظور انتقال تصویر از دوربین به دستگاه پردازش کننده تصاویریا DVR در دوربین های HD مورد استفاده قرار می گیرد.
  • هارد دیسک:جهت ذخیره تصاویر از هارد دیسک های اینترنال ( داخلی ) استفاده می شود.هارد در دستگاه DVR و NVR نصب می شود.
  • ادابتور : جهت تامین برق مورد نیاز دوربین به کار می رود.
  • فیش BNC : جهت اتصال کابل کواکسیال به دستگاه DVR مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کاور و باکس محافظ دوربین مداربسته و رک

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دستگاه DVR و NVR اینجا کلیک کنید:تفاوت دستگاه DVR با NVR

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد مناسب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید:هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

منظور از دستگاه  DVR چیست ؟

DVR مخفف عبارت  Digital Video Recorder و به معنی ضبط دیجیتالی ویدیو است.درواقع دستگاه DVR تصاویر آنالوگی  که از دوربین های مداربسته HD دریافت می کنند را پردازش کرده وبه صورت دیجیتال تبدیل کرده و سپس برروی هارد ذخیره می کند.با استفاده از دستگاه DVR  می توان تنظیمات مختلف دوربین را انجام داد.دستگاه های  DVR به شکل ۴ کاناله ۸ کاناله ۱۶ کاناله و ۳۲ کاناله در بازار موجود است.

در بازار نرم افزارهای متنوعی وجود دارد که میتوان با انواع مختلف دستگاه ها ی دی وی ار کار کنند و تمامی امکانات مورد انتظار از یک سیستم دوربین مداربسته در داخل این نرم افزارها تعبیه شده ، از قبیل انتقال تصاویر از طریق شبکه با استفاده از اینترنت ،خروجی های دیجیتالی برای استفاده از سایر دستگاه های امنیتی – قابلیت ضبط به صورت ( Motion Detection ) و ….می باشد.

دستگاه DVR  در هر دو سیستم از دوربین های آنالوگ صنعتی و غیرصنعتی و PTZ و انواع متفاوت دوربی استفاده می شود که کیفیت تصاویر ضبط شده نه تنها به دستگاه ضبط کننده بلکه به نوع دوربین ها و کیفیت دوربین ها و حتی لنزهای مورد استفاده در دوربین ها هم بستگی خواهد داشت .

کلام آخر:

در نهایت این شما هستید که با انتخاب درست خود میتوانید بهترین گزینه ممکن را جهت ایجاد امنیت مناسب در محیط خود  انتخاب نمایید، انتخاب یک شرکت مناسب جهت نصب دوربین مدار بسته یعنی اطمینان حاصل کردن از نتیجه بخش بودن این سیستم و در نتیجه آرامش خاطرتان در آینده، شرکت الکامپ با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان و نزدیک به ۴۰۰۰ پروژه موفق میتواند این اطمینان خاطر را رای شما مهیا نماید.

خرید دوربین مداربسته

جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع دورربین های مداربسته AHD و تحت شبکه با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

2 thoughts on “راهنمای خرید دوربین مدار بسته

    • sadeq boss says:

      با سلام

      خوشحالیم که شما دوست عزیز مطالب سایت رو مطالعه و مورد استفاده قرار میدهید

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *