معایب استفاده از سیستم مدار بسته وایرلس

معایب استفاده از سیستم مداربسته وایرلس 

دوربین های وایرلس یا بی سیم همان طور که ازنامشان مشخص می باشد دوربین های هستند که برای انتقال تصاویر نیازی به سیم ندارند. استفاده از سیستم های بی سیم درحال حاضر رو به افزایش است، میتوان گفت تمامی سیستم های بی سیمی که مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر مزایای فراوان همیشه دارای معایبی هر چند اندک میباشند که ما در شرکت الکامپ در این مقاله سعی داریم معایب استفاده از سیستم های مدار بسته وایرلس را خدمت شما عزیزان گرامی ارائه دهیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته وایرلس اینجا کلیک کنید :آشنایی با دوربین مدار بسته وایرلس

مزایای استفاده از دوربین های وایرلس

دلایل فراوانی برای استفاده از دوربین های مدار بسته وایرلس وجود دارد که این نوع دوربین مدار بسته را نزد مشتریان این سیستم ها محبوب کرده است، از این دلایل میتوان به کم شدن میزان کابل کشی، در نتیجه کم شدن کابل ها زیبایی بیشتر، امکان استفاده از این دوربین ها در نقاط سخت و غیر قابل کابل کشی زیاد، کم شدن برخی هزینه ها و … اشاره نمود.

معایب استفاده از دوربین های مدار بسته وایرلس

اما معایبی هم در استفاده از این سیستم ها وجود دارد، مثلا بیشتر خریداران فکر میکنند که با خرید این نوع دوربین مدار بسته بطور کامل از کابل کشی راحت میشوند و می توانند دوربین را در هر مکانی که دوست دارند نصب نمایند، اما این فکر اشتباه است زیرا حتی این نوع دوربین های مدار بسته نیز به کابلی برای تامین برق دوربین نیاز دارند، ممکن  است بگویید از دوربین هایی با باطری استفاده میکنیم اما استفاده از باطری ریسک شما را بسیار افزایش میدهند.

حتی اگر شما بتوانید باطری با کیفیت خیلی خوب پیدا کنید و از اینکه هیچ مشکلی نداشته باشد اطمینان داشته باشید باز هم هر باطری ای عمر مفیدی دارد و پس از این دوره دیگر دوربین مدار بسته شما کار نخواهد کرد و شما باید باطری آن را عوض کنید و فکر کنید این اتفاق زمانی بیفتد که شما در سفر هستید یا به هر دلیلی دسترسی به آن ندارید.

در دوربین های وایرلس برخلاف سایر دوربین های مداربسته که تصاویر بر روی دستگاه DVR و یا دستگاه NVR و هارد تعبیه شده در این دستگاه ها ذخیره می شود تصاویر دوربین بر روی حافظه داخلی دوربین ذخیره می شود، در صورتی که دوربین دزدیده شود، کاربر هیچ دسترسی به تصاویر دوربین های مداربسته نخواهد داشت. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دستگاه DVR و دستگاه NVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد مناسب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

با توجه به نکات گفته شده در خرید این نوع دوربین های مدار بسته دقت بیشتری داشته باشید و فقط مواقعی که واقعا به آن نیاز داشتید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

مشکلات امنیتی دوربین های مدار بسته بیسیم

همه خریداران دوربین مدار بسته اولین و مهمترین عاملی که آنها را به سمت خرید سوق داده است مسائل امنیتی و بالا بردن ضریب امنیت محل مورد نظرشان است، بزرگترین مشکل سیستم های مدار بسته وایرلس امکان از کار انداختن این سیستم ها به راحتی و با یک دستگاه نویز می باشد، امروزه استفاده از این نوع سیستم در مکان های امنیتی ممنوع میباشد و فقط جهت مصارف نظارتی از این سیستم استفاده میشمود.

دلیل دیگر ضعف امنیتی این نوع سیستم ها ذات خود سیستم وایرلس و بی سیم است که به عنوان مثال شما گوشی های موبایل خود را به عنوان کاربردی ترین سیستم وایرلس در نظر بگیرید که با همه پیشرفت ها در گوشی های هوشمند و آنتن های مخابراتی باز هم به دلیل نقص یکی از اینها ممکن است برای دقایقی یا لحظاتی آنتن شما از بین برود، شما همین موضوع را به سیستم دوربین های مدار بسته وایرلس بست دهید و متوجه خواهید شد که همین دقایق نیز برای شما در بر دارنده ریسک خواهد بود.

کلام آخر:

تمامی نکات گفته شده در این مقاله دال بر نخریدن سیستم مدار بسته بی سیم نمی باشد و ما فقط سعی داریم اطلاعات کافی به شما عزیزان بدهیم تا در هنگام خرید دوربین مدار بسته بهترین انتخاب را داشته باشید. برای داشتن دوربین های مداربسته با امنیت بالاتر توصیه می کنیم از دوربین های مداربسته 

 خرید دوربین های مداربسته

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD، بهترین دوربین  های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام و … با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته تحت شبکه

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین  های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *