چگونه می توان تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته را مرور کرد؟

چگونه می توان تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته را مرور کرد؟

دوربین های مداربسته جهت نظارت و بالا بردن امنیت محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که جرمی واقع شود و یا حادثه ای رخ دهد، نیاز به مرور و بازبینی دقیق تصاویر دوربین های مداربسته می باشد. از تصاویر دوربین های مداربسته جهت ارائه مدرک برای شناسایی مجرمین و پیدا کردن علت حوادث می توان استفاده کرد. بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته با استفاده از چندین روش انجام می شود. در ادامه این مقاله به معرفی انواع روش های بازبینی تصاویر دوربین ها و نحوه کارکرد این روش ها می پردازیم.

مرور تصاویر دوربین مداربسته با دستگاه DVR و NVR

برای مرور کردن تصاویر انواع دوربین مداربسته AHD و تحت شبکه اگر از طریق موس دستگاه DVR و NVR می خواهید تصاویر را باز بینی نمایید ابتدا بر روی صفحه مانیتور کلیک راست نموده پنجره ای که باز میشود هم می توان از داخل گزینه منوی اصلی وارد تنظیمات ضبط و مرور کردن بشویم و یا گزینه سوم یا چهارم در منوهای مختلف، که اگر منوی شما فارسی است گزینه مرور کردن یا پخش کردن و اگر منوی شما لاتین است گزینه Play Back را انتخاب نمود پس از انتخاب گزینه Play Back و یا همان مرور کردن یک پنجره باز میشود که در آن پنجره راست صفحه تاریخ را نشان می دهد که شما با انتخاب تاریخ مد نظرتون یک نوار سبز رنگ در پایین صفحه نمایان می شود که ساعت های ضبط شده به رنگ سبز نشان داده میشود که با کلیک بر روی نوار سبز رنگ شروع به پخش تصاویر ضبط شده در تاریخ و زمان انتخاب شده خواهد شد.

با  استفاده از دستگاه NVR علاوه بر بازبینی تصاویر می توان تنظیمات دقابلیت های هوشمند دوربین های مداربسته تحت شبکه مانند تشخیص حرکت ( MOTION DETECTION )، تشخیص چهره، شمارش افراد، خواندن پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان و… را انجام دهد. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که، خروجی HDMI کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می دهد و همچنین با استفاده از خروجی  HDMI می توان صدا را نیز منقل کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت ( MOTION DETECTION ) اینجا کلیک کنید :تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت NVR و DVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته پلاک خوان اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته پلاک خوان خوردو

مرور تصاویر دوربین مداربسته با استفاده از کامپیوتر

یکی دیگر از روش های بازبینی فیلم دوربین های مداربسته اتصال  دستگاه DVR و NVR به کامپیوترمی باشد. کامپیوتر را با استفاده از کابل HDMI می توان به دستگاه DVR و NVR  متصل کرد. با استفاده ازکابل HDMI  می توان صدا و تصویر را به صورت همزمان منتقل کرد. یکی از نکات مهمی که در استفاده از کابل HDMI وجود دارد این است که نمی توان از کابل ها ی HDMI برای کابل کشی های با مسافت های طولانی استفاده کرد. و همچنین این کابل ها احتمال اتصالی دارند و باید موارد ایمنی مانند خاموش کردن دستگاه قبل از اتصال کابل را رعایت کرد.

مرورتصاویر با استفاده از موبایل

برای بازبینی تصاویر دوربین مداربسته با موبایل دو روش وجود دارد. در روش اول که در دوربین ها ی مداربسته پبشترفته و جدید وجود دارد می توان کد P2P دستگاه را به وسیله QR CODE موبایل اسکن کرد و این کد را وارد کنید.  در دومین روش که به روش IP استاتیک شناخته می شود، باید از شرکت ارائه دهنده اینترنت مورد استفاده یک IP اختصاصی دریافت کرد. برای انجام این مراحل باید وارد منوی دستگاه DVR یا NVR شده و تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید. IP دریافتی از شرکت اینترنتی باید بر روی گوشی و دستگاه ضبط کننده وارد یا به اصطلاح ست شود. پس از انجام این تنظیمات، تصاویر بر روی گوشی موبایل منتقل شده و قابل مشاهده می باشد.

کلام آخر :

بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته یکی  از مهمترین مراحلی است که کاربران باید به آن دسترسی داشته باشند تا بتوانند در صورت لزوم از تصاویر مورد نظر استفاده کنند بنابراین در زمان نصب دوربین های مداربسته باید از طریق آموزش های کارشناسان نصب این موارد را یاد گرفته شود. 

خرید دوربی مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین ها ی مداربسته اسپید دام و … با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :انتخاب بهترین نوع دوربین مدار بسته

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

 

 

8 thoughts on “چگونه می توان تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته را مرور کرد؟

  1. امیر says:

    با سلام و خسته نباشید.یه سوال خیلی مهم داشتم ممنون میشم اگه جواب رو واسم میل کنید.اگر محل دی وی ار و ذخیر سازی فیلم ها جایی باشد و به وسیله انتن فیلم ها به ان نقطه ارسال میشود و از ان نقطه میتوان تماشا کرد.حال سوال اینجاست که .ایا از انجا میتوانند پلی بک کنند و فیلم چند روز قبل را تماشا کنند

    • sadeq boss says:

      با سلام
      خیر فیلم دوربین مدار بسته که توسط آنتن مرکزی ارسال میشود امکان بازبینی تصاویر را ندارد و فقط از طریق دستگاه مرکزی این امکان فراهم است

  2. حسینی says:

    سلام بازبینی فیلم دوربین های مداربسته خیلی طولانی است. آیا راهی هست برای دوربینی که در فضای خلوت قرار دارد زمانی که در تصویر تغییری اتفاق می افتدرا مشخص کند؟

    • sadeq boss says:

      با سلام
      بهترین گزینه قرار دادن دوربین بر روی موشن دیتکشن هست
      در این حالت دوربین فقط زمانی که حرکتی در اطراف آن باشد اقدام به ضبط تصویر مینماید و علاوه بر راحت تر بودن مرور تصاویر حجم کمتری از هارد شما مصرف میشود

  3. sama says:

    فاصله هایی که در ضبط دوربین هنگام مرور کردن ایجاد شده به دلیل کشیدن دوربین از پریز را چگونه میتوان حذف کرد?

    • sadeq boss says:

      با سلام
      اول از همه باید چک کنید دستگاه ضبطتان چند کاناله هست
      بعد از آن بررسی کنید تمام دوربین ها تغذیه میشوند یا نه
      در آخر اگر مشکل برطرف نشد با بخش پشتیبانی شرکت الکامپ تماس بگیرید
      ۰۲۱۸۸۵۱۷۹۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *