از چه مانیتوری برای دوربین های مداربسته استفاده کنیم؟

از چه مانیتوری برای دوربین های مداربسته استفاده کنیم؟

پس از نصب دوربین مداربسته برای دیدن تصاویر دوربین ها از مانیتور استفاده می شود. اما از چه مانیتوری برای دوربین مداربسته ای استفاده کنیم ؟  انتخاب مانیتور یکی از مهمترین مراحلی است که باید با آگاهی و دانش کافی انجام شود زیرا بررسی دقیق تصاویر به وسیله مانیتور صورت می گیرد و در صورتی که مانیتور از کیفیت بالای برخوردار نباشد، می تواند کاربران را با مشکلات جدی روبه رو کند. در ادامه این مقاله به معرفی انواع مانیتورهای که می توانیم برای دیدن تصاویر دوربین مداربسته استفاده کنیم می پردازیم. با ما درادامه این مقاله همراه باشید.

انواع مانیتور مناسب دوربین های مداربسته

جهت دیدن تصاویر دوربین های مداربسته می توان از مانیتورهای مختلفی استفاده کرد ولی به هر حال در زمان انتخاب مانیتور باید از کیفیت تصاویر و نوع اتصال این مانیتورها آگاهی کافی داشته باشیم. در ادامه به بررسی ۳ نوع از  مانیتور های که می توانیم جهت دیدن تصاویر دوربین های مداربسته استفاده کنیم می پردازیم.

  1. مانیتور اختصاصی دوریبن مداربسته
  2. مانیتور کامپیوتر
  3. مانیتور تلویزیون

۱٫مانیتور اختصاصی دوربین مداربسته

اگر قصد تهیه مانیتور های باشید که به صورت تخصصی مناسب دوربین های مداربسته می باشند، می توانید از سه نوع از مانیتور های اختصاصی سیستم های مداربسته استفاده کنید. این نوع از مانیتورها دارای کیفیت تصاویر بالای می باشندو معمولا در مجتمع های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مانیتورهای LCD

 

این نوع از مانیتور ها در واقع یک نمایشگر LCD ارتقا یافته می باشند. یکی از قابلیت های  این نوع از مانیتور ها اتصال ویدیو ها به یکدیگر می باشد بنابراین مانیتور های LCD این  امکان را به کاربران می دهد که  خروجی ویدیوی در چندین صفحه را ارائه دهند.  همچنین در این نوع از مانیتور ها می توان یک منطقه از تصویر را روی یک صفحه نمایش  بزرگتر مشاهده کرد.

مانیتورهای LCD انفرادی

 اندازه نمایشگر مانیتورهای LCD انفرادی در حدود ۲۱ تا ۲۷ اینچ می باشد. از این نوع از مانیتور ها معمولا در پروژه هایی که محیط  بزرگ نباشد استفاده می شود. معمولا ازمانیتور های LCD انفرادی در محیط های مانند: سوپرمارکت ها و مغازه های کوچک ، هتل ها،  پاساژ های کوچک  و …. استفاده می شود. یکی دیگر ازویژ گی های  LCD های انفرادی قیمت مقرون به صرفه و عمر مفید بالای این مانیتور ها می باشد. از معایب این مانیتور عدم امکان  خروجی ویدیویدر چندین صفحه می باشد.

نمایشگر تصویر DLP

مانیتورهای تصویر DLP یکی از گران قیمت ترین مانیتور های موجود در بازار می باشد و به دلیل قیمت تمام شده بالای که دارند استفاده از این نوع از مانیتور ها متداول نمی باشد. این مانیتورها از کیفیت تصاویر بسیار بالای برخوردار می باشند و نسبت به سایر مانیتورها از عمر مفید بسبار بالاتری برخوردار می باشند.

۲٫مانیتور کامپیوتر

استفاده از مانیتور های کامپیوتر یکی از مقرون به صرفه ترین روش های دیدن تصاویر دوربین های مداربسته می باشد. مانیتورهای کامپیوتر از کیفیت تصاویر بالاتری به نسبت مانیتور های تلویزیون برخوردار می باشند. این نوع از مانیتور ها دارای پورت های ورودی VGA و HDMI می باشند.

 

۳٫ مانیتور تلویزیون

استفاده از مانیتور های تلویزیون یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش های می باشد که می توان تصاویر دوربین های مداربسته را با استفاده از این مانیتورها مشاهده کرد. از مانیتور های تلویزیون معمولا در منازل مسکونی که دوربین مداربسته در آنجا نصب شده باشد استفاده می شود. تلویزیون ها دارای پورت ورودی HDMI می باشند و اتصال آنها به دوربین های مداربسته بسیار آسان می باشد. با استفاده از تنظیمات تلویزیون می توان کیفیت تصاویر را بیشتر کرد.

ویژگی‌های مانیتوردوربین مداربسته

تناسب سایز مانیتور با دوربین های مداربسته 

 استفاده از مانیتور با سایز مناسب برای انتخاب مانیتور با سایز مناسب  باید به  تعداد دوربین مداربسته ای در محیط خود نصب کرده اید توجه کنید.  تعدا کانال های مانیتور مورد نظر شما باید با تعداد دوربین‌های شما برابر و متناسب باشد. اگر تعداد دوربین های مداربسته ای که نصب کرده اید  زیاد باشد بهتر است از  مانیتور مناسب دوربین مداربسته بزرگ و یا تعداد زیادی از مانیتور  استفاده کنید. بنابراین هر چه تعداد کانال‌های ورودی به دستگاه DVR  و یا NVR شما بیشتر باشد مانیتور مورد استفاده شما نیز باید سایز بزرگتری داشته باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دستگاه DVR و NVR اینجا کلیک کنید : تفاوت دستگاه DVR با NVR

 تناسب میان کیفیت دوربین و مانیتور

مانیتوری که معمولا برای مشاهده تصاویر دوربین های نظارتی مورد استفاده قرار میگیرد، LED و LCD می باشد. انتخاب مانیتور مورد استفاده باید با کیفیت تصاویر دوربین مداربسته متناسب باشد. به طور مثال اگر دوربین مداربسته شما دارای کیفیت ۲ مگا پیکسل باشد نیازی به تهیه یک مانیتور با رزولوشن بالاتر از ۲ مگا پیکسل نمی باشد و حتی در صورتی که مانیتور مورد استفاده شما کیفیت بالاتری از ۲ مگا پیکسل داشته باشد باز هم با همان رزولوشن ۲ مگا پیکسل تصاویر را نشان خواهد داد. اگر محیطی که دوربین مداربسته در آن نصب شده است محیطی مانند طلا فروشی یا بانک باشد که دارای حساسیت بالای امنیتی می باشد ونیاز به  بررسی دقیق تصاویر دوربین های مداربسته  باشد باید از مانیتورهای با رزولوشن تصاویر بالا استفاده کرد. زیرا اگر کیفیت مانیتور از کیفیت  تصاویر دوربین کمتر باشد نمی توانید تصاویر با کیفیت بالا را مشاهده کنید. اگر دوربینی که استفاده می کنید از نوع دوربین های مداربسته اسپید دام باشد به دلیل داشتن قابلیت زوم اپتیکال باید از مانیتور های با رزولوشن تصاویر بالا استفاده کرد تا در صورت بزرگنمایی تصاویر بتوانیم تصاویر را با کیفیت تصاویر بالا دریافت کنیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره زوم اپتیکال دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :زوم اپتیکال دوربین مداربسته

رزولوشن تصویر در مانیتورها 

  • ۱۰۲۴*۷۶۸  XGA
  • WXGA  ۱۲۸۰*۸۰۰
  • ۷۶۸*۱۳۶۶ HD
  • FHD  ۱۹۲۰*۱۰۸۰
  • WQHD 2560*1440

کیفیت تصاویر دوربین ها ی مداربسته

  • ۱۲۸۰*۷۲۰ ( ۷۲۰p ) یک مگاپیکسل
  • ۱۹۲۰*۱۰۸۰ ( ۱۰۸۰p ) دو مگاپیکسل
  • ۲۰۴۸*۱۵۳۶ سه مگاپیکسل
  • ۲۵۳۶*۱۹۲۰پنج مگاپیکسل

بهترین برند مانیتور دوربین های مداربسته

بهترین مانیتوری که میتوان برای دوربین مداربسته پیشنهاد داد مانیتورهای Sony می باشد به دلیل اینکه منو و تنظیمات بیشتری برای تنظیمات تصاویر دارد د و همچنین از لحاظ کیفیت پیکسل های موجود در صفحه کیفیت رنگ بهتری نسبت به سایر مانیتورهای دیگر دارد و میزان رزولیشن بهتری به شما بر روی صفحه نمایش نشان می دهد ولی به علت قیمت بالایی مانیتورهای Sony نسبت به برند سامسونگ و LG در برخی از پروژه ها از برند سامسونگ استفاده میشود که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت پایین تر نسبت به مانیتورهای Sony مقرون به صرفه تر میباشد.

کلام آخر :

جهت تهیه مانیتور مناسب دوربین مداربسته  می توانید از سه نوع از مانیتور استفاده کنید که عبارتند از مانیتورهای تخصصی دوربین مداربسته، مانیتور های تلویزیون، مانیتورهای کامپیوتر.  انتخاب مناسب ترین مانیتور برای دوربین های مداربسته باید براساس شرایط و نیاز های امنیتی کاربر باشد بنابراین باید قبل از تهیه مانیتور تمامی جوانب و نیاز های امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و با آگاهی کامل مناسب ترین و بهترین مانیتور را انتخاب کنید.

خرید مانیتور دوربین مداربسته و دوربین مداربسته

جهت خرید مانیتور تخصصی دوربین مداربسته،انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، بهترین دوربین های مدار بسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته AHD و … با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *