انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه

انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین های مدار بسته تحت شبکه محبوبیت زیادی در بین سیستم های مدار بسته پیدا کرده اند . به همین منظور نحوه انتخاب سوئیچ شبکه بسیار مهم است. یک سوئیچ شبکه مناسب، نه تنها برای انتقال اطلاعات قابل اتکا است، بلکه اتلاف منابع انرژی را نیز کاهش می دهد. می توان با استفاده از این سوئیچ ها انواع تنظیمات از جمله تنظیمات تصویر، ارتباطات شبکه، ذخیره و بازیابی تصاویر و…سایر تنظیمات مورد نیاز را انجام داد. در این مقاله ما به معرفی برخی ازانواع سوئیچ های شبکه و ویژگی ها و کاربرد هرکدام ازاین نوع ازسوئیچ های شبکه می پردازیم. 

سوئیچ شبکه چیست ؟

سوئيچ يکی از عناصر اصلی و مهم در شبکه های کامپيوتری است . سوئیچ برای اتصال دستگاهای تحت شبکه مختلف از قبیل دوربین مداربسته، رایانه, چاپگرو …. در شبکه‌ های کابلی مورد استفاده واقع می‌شود.
یک سویچ شبکه  (Network Switch )، دستگاهی است که امکان تبادل مستمر اطلاعات ( دیتا ) را بین چند دستگاه متصل به یک شبکه محلی ( LAN ) فراهم می‌سازد . سویچ‌ها از نظر تعداد پورت اتصالی و سرعت انتقال اطلاعات دارای انواع مختلفی هستند . سوئیچ ‌های عادی و خانگی  به طور متوسط دارای ۴ تا ۸ پورت هستند و سویچ‌های صنعتی که بین ۳۲ تا ۱۲۸ پورت اتصالی را پشتیبانی می کنند. از نظر سرعت هم آنهایی که در شبکه‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ۱Gbps  و انواعی که به طور مثال در دیتا‌ سنتر‌ها کاربرد دارند امکان انتقال دیتا تا ۱۰ Gbps را دارا هستند.

سوئیچ های شبکه انواع مختلفی دارند وما به اختصار هرکدام از این سوئیچ ها را معرفی وبه کاربردهای هرکدام از این سوئیچ های می پردازیم:

انواع سوئیچ های شبکه :

  • سوئیچ  POE
  • سوئیچ POE INJECTOR
  • سوئیچ  POE+ ( Power Over Ethernet Plus )

سوئیچ  POE

سوئیچ POE  مخف کلمه Power Over Ethernet می باشد، شاید شنیده یا دیده باشید که یک سری از سوئیچ ها، یک یا چند پورت POE دارند. پورت POE پورتی می باشد  که می تواند علاوه بر ارسال و دریافت اطلاعات، انرژی برق مصرفی دستگاهی که به آن متصل می باشد را نیز  تامین می کند. در صورتی که از سوئیچ برای اتصال دوربین های مدار بسته استفاده می کنید و می خواهید دوربین ها به صورت POE تغذیه شوند تمامی سوئیچ هایی که به طور مستقیم به دوربین ها وصل شده اند باید از نوع POE باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره POE در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : poe در دوربین مدار بسته

کاربرد سوئیچ POE در دوربین های مداربسته :

  • کاهش هزینه ها : سوئیچ های POE می توانند انرژی برق مورد نیاز دوربین مداربسته را تامین کنند، بنابراین نیاز به تهیه یک منبع تغذیه برای تامین انرژی مورد نظر نمی باشد و به این ترتیب هزینه های نصب دوربین مداربسته کاهش می یابد.
  • انتقال داده ها : سوئیچ های POE علاوه بر انتقال و تامین برق مورد نیاز دوربین مداربسته می توانند داده ها وتصاویر دوربین مداربسته را به دستگاه پردازش کننده یا ذخیره کننده داده ها منتقل کند.
  • کارکرد مستقل : با استفاده از سوئیچ های POE می توان در صورت قطعی برق دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از شبکه دریافت کرده و به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه دهد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره منبع تغذیه دوربین ها ی مداربسته اینجا کلیک کنید : آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟

سوئیچ POE Injector  چیست ؟

منبع تغذیه POE نام دیگر آن POE Injector است. منبع تغذیه POE یک وسیله الکترونیکی است که عملکردی بسیار ساده ای دارد. کابل شبکه به ورودی این وسیله متصل شده و در خروجی به صورت POE در خواهد آمد. استفاده از این وسیله در شرایط خاص می تواند به هزینه های  کابل کشی را کاهش دهد.
در واقع بزرگترین مزیت دوربین های  POEحذف کابل کشی و آداپتور بوده که در نهایت باعث صرفه جویی در پروژه ها می گردد در صورت نیاز ازUPS در این سیستم فقط کافیست تغذیه سوئیچ ها را به UPS متصل نموده و برق دوربینها را تامین نمایید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره  UPS دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : یو پی اس ( UPS ) برای دوربین های مداربسته

بزرگترین عیب موجود در دوربینهای POE الزام آوری استفاده از سویچ های POE است که همین امر باعث افزایش هزینه های پروژه خواهد شد.

کاربرد های سوئیچ  POE Injector :

  • نصب سریع وآسان:با استفاده ازسوئیچ های POE Injector دیگر نیازبه اتصال و پیکربندی یک منبع تغذیه به هرکدام از دوربین ها ی مداربسته نمی باشد و بنابراین نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته بسیار سریع و آسان صورت می گیرد.
  • افزایش فاصله: با استفاده از سوئیچ های POE Injector می توان فاصله بین تجهیزات شبکه و فاصله بین دوربین های مداربسته را افزایش داد.می توان با استفاده از این سوئیچ ها در فواصل طولانی تامین برق مورد نیاز را پوشش می دهد.
  • انعطاف پذیری بالا: استفاده از سوئیچ های POE Injector این امکان را می دهد که دوربین های مداربسته رادر موقیعت های مختلفی نصب کنیم و علت آن نیاز نبودن به قرار داده منبع تغذیه در یک مکان مناسب می باشد.
  • کارکرد مستقل:دوربین های مداربسته می توانند در صورت قطعی برق، انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوئیچ های POE INJECTOR تامین کنندو برق موردنیاز خود را از طریق یک منبع برق پشتیبان فراهم کنند

 

.

سوئیچ POE +(Power Over Ethernet Plus)

سوئیچ POE +(Power Over Ethernet Plus) :سوئیچ های POE+  همان نسخه پیشترفته سوئیچ POE می باشد که قادراست توان بالاتری برق یا انرژی را به دوربین مداربسته انتقال دهد.این سوئیچ ها برای دوربین های مدرابسته پرمصرف یا تجهیزاتی که نیازبه برق مصرفی بیشتری دارند می باشد.سوئیچ های POE+می توانند برق را تا  ۳۰ وات تامین کنند.

 

 کاربرد سوئیچ POE+(Power Over Ethernet PLUS) دردوربین های مداربسته :

استفاده در سیستم های پیچیده دوربین های مداربسته :از سوئیچ های POE+ در پروژه ها و سیستم های پیچیده دوربین های مداربسته و امنیتی استفاده می شود.در این سیستم های پیچیده تعداد دوربین های مداربسته زیاد می باشدو سیستم شبکه آنها از توپولوژی شبکه پیچیده ای برخوردار می باشد.سوئیچ های POE+ قادر هستند توان مصرفی بالای را برای هرکدام ازاین دوربین های مداربسته تامین کنند ودیگر نیازی به یک منبع تغذیه جداگانه برای هریک از دوربین های مداربسته نمی باشد ومی توان سیستم را به صورت کارامد تری مدیریت کرد.

تامین برق دوربین های پیشترفته :دوربین های مداربسته هوشمند ویل دوربین ها ی با کیفیت تصاویربسیار بالای دارند مانند دوربین های مداربسته اسپیددام (PTZ) یا که از قابلیت های پیشترفته ای مانند تشخیص چهره یا تشخیص پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان و قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION  استفاده می کنند جهت تامین انرژی موردنیاز خود به توان مصرفی بیشتری نیاز دارند که از طریق سوئیچ های POE+ این توان مصرفی بالا تامین می شود.

 

استفاده از سوئیچ در نصب دوربین مدار بسته

شاخه دسترسی ( Access layer ) : کاربران می توانند ۸ یا ۱۶ پورت ۱۰/۱۰۰Mbps سوئیچ شبکه انتخاب کنند و ۶ الی ۱۰ دوربین مدار بسته تحت شبکه را به آن متصل نمایند. همانطور که می دانیم، پهنای باند واقعی سوئیچ های شبکه ۵۰ تا ۷۰ درصد است. بنابراین پهنای باند واقعی سوئیچ شبکه ۵۰Mbps ،۱۰۰Mbps  تا ۷۰Mbps می باشد. ۴M*12=48M، در نتیجه سوئیچ شبکه ۱۰۰Mbps با ۱۲عدد دوربین های مدار بسته IP  با رزولوشن ۷۲۰ MPمی تواند حداکثر اتصال را داشته باشد. در ضمن، ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم که دوربین های مدار بسته تحت شبکه روش کد گذاری را با بیشترین میزان بیت ریت اتخاذ می کنند که بالغ بر ۴Mbps می باشد. همچنین نیاز است تا مازاد پهنای باند نیز در نظر گرفته شود. بنابراین یک سوئیچ شبکه ۱۰/۱۰۰Mbps نباید به بیش از ۸ دوربین مداربسته  IP متصل شود .

انتخاب سوئیچ مناسب : در انتخاب سوئیچ برای دوربین مدار بسته تحت شبکه باید دقت زیادی نمود، سوئیچ ها از نظر سرعت دارای چند نوع هستند که برای دوربین های مدار بسته دو نوع اصلی  ۱۰/۱۰۰Mbps و  ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps کاربرد فراوانی دارد، در هنگام استفاده از این سوئیچ ها باید به تعداد دوربین های مدار بسته متصل یه سوئیچ و کیفیت دوربین ها دقت زیادی نمود زیرا سرعت انتقال سوئیچ ها محدود به نوع آن می باشد و اگر شما مثلا مجموع حجم تصاویر انتقالیتان بیش از ۱۰۰ مگا بیت در ثانیه باشد و از نوع  ۱۰/۱۰۰Mbps استفاده نمایید تصاویری که دریافت خواهید کرد بصورت زمان واقعی نبوده و با تاخیر به نمایش در خواهند آمد و حتی در مواقعی دچار کندی تصویر خواهید شد که این مورد اصلا برای یک سیستم نظارتی مناسب نمیباشد.

کلام آخر:

در این مقاله سعی نمودیم حداقل اطلاعات لازم جهت تهیه یک سوئیچ مناسب برای سیستم مدار بسته در اختیار شما قرار دهیم، امیدواریم تاثیری هرچند اندک در انتخاب مناسب شما داشته باشیم.

خرید انواع سوئیچ های شبکه و دوربین های مداربسته

جهت خرید انواع سوئیچ های شبک، دوربین های مداربسته AHD، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و… با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *