انواع دستگاه DVR

دوربین های مداربسته برای نصب و راه اندازی نیاز به دستگاه ها و تجهیزات جانبی می باشند. دستگاه DVR یکی از تجهیزات جانبی دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته AHD می باشد. دستگاه های DVR در انواع متفاوتی می باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی دستگاه DVR و انواع آن بپردازیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

دستگاه DVR چیست ؟

دستگاه DVR مخفف عبارت Digital Video Recorder به معنی (ضبط کننده ویدئویی دیجیتال ) است. دستگاه DVR جهت پردازش سیگنال های آنالوگ دوربین  های مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته AHD و تبدیل آن به تصاویر دیجیتال و همچنین ضبط تصاویر بر روی هارد مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید: درک کامل سیستم دوربین مدار بسته-انتخاب DVR

انواع دستگاه DVR :

 دستگاه های DVR به صورت کلی به دو دسته دستگاه های DVR ( STANDALONE ) و دستگاه های( DVR ( PC_BASED تقسیم بندی می شوند.

دستگاه( DVR ( Standalone

این دستگاه قابلیت ضبط و نمایش تصاویر دوربین مدار بسته را با استفاده از نمایشگر برای کاربر فراهم میکند .

دستگاه ( DVR ( PC – based

یک نوع کارت ضبط و پخش تصاویر دوربین مدار بسته  تحت سیستم عامل می باشد که بر روی رایانه نصب شده و امکان استفاده و ضبط تصاویر دوربین مدار بسته  بر روی هارد دیسک رایانه را ارائه می دهد.

امکانات و قابلیت های  دستگاه DVR

  • DVR بطور تقریبی قابلیت های ذکر شده در مورد دستگاه های قبلی مانند ضبط و نمایش چند تصویر به صورت همزمان، آلارم، تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، دتکتور و ….. را دارا می باشند که نصب سیستم دوربین مدار بسته را بسیار سهل و ساده می کند .
  • رزولوشن تصاویری که ضبط میشود نسبتا خوب می باشد .
  • تصاویر دوربین مدار بسته با توجه به زمان و تاریخ ضبط به راحتی قابل دسترسی می باشد .
  • کپی تصاویر ضبط شده به هیچ وجه از کیفیت تصاویر کم نمی کند .
  • ظرفیت بالای ضبط تصاویر نیاز به عوض کردن همیشگی نوار را از بین برده است .
  • مدتی قبل از حالت تشخیص حرکت امکان ضبط تصاویر وجود دارد .
  • اتصال آسان دستگاه DVR به شبکه اینترنتی امکان مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده از راه دور را فراهم می کند .
  •  بنا به تعداد کانالهای ورودی به سیستم فیش BNC کانکتورها مشاهده می شود. به همین مقدار معمولا بر روی DVR ورودی صوتی برای اتصال میکروفن وجود دارد با دی وی ار میتوانید ضبط صدا به همراه تصویر هم داشته باشید .
  • علاوه بر پورتهای قید شده معمولا چند پورت خروجی ( پشت پنل ) بسته به مدل دی وی ار موجود است .
  • RGB PORT : اختصاص به اتصال مانیتور از طریق فیش VGA
  • USB PORT : برای متصل کردم موس یا کیبورد و نیز DVD / RW جهت رایت کردن اطلاعات بر روی DVD
  • A – V PORT : برای اتصال از طریق فیش AV
  • ALARM OUTPUT : برای متصل کردن آژیر ( اختیاری )
  • HDMI PORT : در DVR های جدید قابل مشاهده است و تصویر به همراه صدا ( در صورت فعال بودن ) بر روی کابلهای HDMI انتقال پیدا میکند .
  • LAN PORT : برای وصل کردن DVR به شبکه داخلی و یا دستگاه سوییچ به جهت برقراری اینترنت .
  • تمامی DVR های جدید از هارد دیسک های SATA تا ظرفیت 4 ترابایت نیز پشتیبانی میکند و شما میتوانید حداقل یکی از هارد دیسک ها را بر روی دی وی ار نصب نمایید تا تصاویر دریافتی از دوربین مدار بسته بر روی آن ذخیره گردد. اکثرا DVR های جدید دارای سیستم عامل لینوکس می باشد و جالب اینکه همه این لینوکس بر روی حافظه داخلی DVR نصب شده و به سرعت بارگزاری می گردد . با فعال کردن DVR در عرض چند ثانیه تصاویر دوربین مدار بسته به نمایش درمی آیند . آیا شما میتوانید به ست کردن تنظیمات دی وی آر بپردازید.
  •  اکثرا DVR ها دارای کنترل از راه دور Remote و موش واره می باشند و کنترل DVR را براحتی ممکن میکند . منو تنظیمات در دستگاه های مختلف متفاوت است ، ولی اصول پایه ای تنظیمات تقریبا ثابت می باشد 

 

تنظیمات دستگاه DVR

بعد از ورود به تنظیمات شبکه به تنظیمات زیر بر می خورید :

نام دی وی آر DVR :

مشخصه ای است که DVR با آن نام دیده می شود .

DHCP MOD :

با فعال نمودن این حالت شما نیازی به سایر تنظیمات TCP / IP نخواهید داشت و در صورت وجود یک DHCP SERVER در شبکه DVR تنظیمات IP را به صورت اتوماتیک دریافت می نماید . ولی توجه داشته باشید در صورت نبودن چنین سروری در شبکه فعال کردن این ویژگی بی معناست .

IP :

اگر ویژگی DHCP را فعال نگردد باید به DVR یک آدرس IP نسبت داده شود . دقت فرمایید این IP باید از محدوده و کلاس IP شبکه مورد نظر باشد تا دی وی ار بتواند با شبکه مربوطه تبادل اطلاعات نموده مثلا اگر کامپیوتری که دی وی ار خود را به آن وصل نموده اید IP 192 / 168 / 0 / 1 را دارد شما میتوانید به دی وی ار خود IP 192 / 168 / 0 / 2 را تنظیم نمایید ، فقط مطمئن شوید که دستگاه دیگری در حال استفاده کردن از این ای پی نباشد .

SUBNET MASK :

باید بر اساس ماسک شبکه شما انتخاب شود .

DEFAULT GATEWAY :

در این بخش باید IP دی وی ار را که شبکه را به اینترنت متصل می نماید را وارد نمایید . این IP ممکن است IP مودم ADSL قرار داده شده و یا سرور اتصال به اینترنت مورد استفاده باشد.

DNS :

در این قسمت می بایست آدرس DNS شبکه خود را که یک IP می باشد وارد نمایید که امکان دارد همان آدرس مودم ADSL شما باشد .
حال با توجه به توضیحات فوق تنظیمات پایه و ابتدایی شیکه دی وی ار خود را انجام داده اید . قابل ذکر است تنظیمات پیشرفته تری نیز وجود دارد که براحتی میشود از این تنظیمات جهت انتقال تصاویر بهرمند شد .
اکنون DVR شما میتواند تبادل تصویر و صدا با یک یا چند کامپیوتر در شبکه می باشد اما موضوعی که مطرح میشود این است که به چه صورت تصاویر DVR را میتوانیم بر روی رایانه خود مشاهده نماییم ؟ برای این منظور باید از یک نرم افزار CMS که به همراه یک دی وی ار به مشتری ارائه میشود استفاده کرد . با نصب این نرم افزار CMS بر روی کامپیوتر خود و تنظیم آدرس IP دی وی ار که در مراحل قبل توضیح داده شده قادر به مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده دی وی ار بر روی کامپیوتر خود از طریق شبکه خواهید بود .

کلام آخر :

انتخاب کردن DVR باید براساس سیستم مداربسته و نیاز های امنیتی محیط مورد نظر باشد. برای پیدا کردن مناسب ترین و کارآمد ترین دستگاه DVR می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شوید.

خرید دستگاه DVR و دوربین های مداربسته

جهت خرید انواع دستگاه DVR، انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مدرابسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و…با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *