دستگاه UPS یو پی اس 

تمامی دستگاه های الکترونیکی برای تامین انرژی خود به انرژی برق و یا منبع تامین کننده برق نیاز دارند. دوربین ها ی مداربسته یکی از دستگاه های الکترونیکی می باشندکه جهت کار کردن دستگاه به انرژی برق نیاز دارد. زمانی که به هر دلیلی برق مصرفی دوربین مداربسته قطع می شود، دوربین نمی تواند به کار خود ادامه دهد. از آنجا که وجود دوربین های مداربسته و ذخیره تصاویر به وسیله آنها یک امر حساس امنیتی می باشد، برای حل مشکل  قطعی دوربین مداربسته به علت قطعی برق می توان از منبع های تغذیه بی وقفه یا دستگاه UPS استفاده کرد. در ادامه این مقاله به معرفی دستگاه UPS و انواع آن می پردازیم.

UPS یو پی اس 

UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply و به معنای منبع تغذیه بی وقفه است که در زمان قطع یا نوسان برق، برق درخواستی را به شکل اتوماتیک تامین کرده و به سیستم های برقی می رساند همچنین یو پی اس دستگاه های وصل شده به برق خود را از نویزهای قوی حفاظت می کند و اجازه آسیب رسیدن به دستگاه را نمی دهد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره UPS دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :یو پی اس برای دوربین های مداربسته

انواع UPS ها

UPS ها به سه گروه تقسیم میشوند :

1.UPS آنلاین

این نوع از یو پی اس ها به خاطر استفاده مداوم از اینورتر ( تبدیل AC به DC و DC به AC ) به این نام می باشد و همچنین به محض قطع برق شهری شروع به کار می کند اینورتر به صورت مداوم برق را بدون نویز از باتری دستگاه UPS به دستگاه های برقی می رساند . این یو پی اس ها مجهز به فن های خنک کننده هستند که گاهی اوقات موجب سروصدا می شود .

 

 

 

کاربرد یو پی اس آنلاین

UPS آنلاین برای استفاده در مواقعی می باشد که  ولتاژ برق به صورت ناگهانی کاهش یا افزایش پیدا کرده، برق  مصرفی قطع  یا دچار نویز شده و یا دچار تغییرات فرکانس می شود و به دستگاه های  الکترونیکی  آسیب وارد می شود.. از جمله کاربرد های Online UPS می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات مرکز داده ها
  • تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • سرورهای پیشرفته
  • سیستم های مخابراتی

    UPS.2 آفلاین ( OFFLINE )

    این نوع از یو پی اس ها پس از قطع شدن برق بعداز چند ثانیه شروع به کار میکند .کاربرد یو پی اس Offline

UPS های آفلاین برای استفاده در مکان هایی که کیفیت برق رسانی مناسب می باشد و از دستگاه های حساس استفاده نمی شود،می توان استفاده کرد. از جمله کاربرد های یو پی اس Offline می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات الکترونیکی معمولی
  • لوازم الکترونیکی مصرفی
  • کامپیوترهای خانگی و شخصی
  • لوازم و تجهیزات خانگی

    3.Line interactive : UPS

    این دسته UPS ها ، برق خروجی را به وسیله ترانسفورماتور تثبیت کرده موج AC را صاف می کنند .

کاربرد یو پی اس Line-Interactive

UPS لاین اینتراکتیو برای استفاده در محیط های می باشد که حساسیت بالایی ندارند. از جمله این مکان ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایانه های شخصی و اداری
  • تجهیزات شبکه ای
  • وسایل الکترونیکی مصرفی
  • دستگاه های  صوتی
  • دستگاه ها و کنسول های  بازی
  • سرورهای میان رده

 

کاربردهای دستگاه یو پی اس در نصب دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی و امنیتی :

دوربین های مداربسته که مانند دستگاه های برقی نیاز به برق دارد . که در صورت قطع شدن برق دوربین های مداربسته از کار می افتد . برای رفع این مشکل از دستگاه یو پی اس استفاده میشود که در زمان قطع شدن برق یو پی اس برق سیستم مداربسته را تامین نماید .

کلام آخر :

دوربین های مداربسته پیشترفته ای مانند دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته پلاک خوان، دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION  که در مکان های با حساسیت های بالای امنیتی مانند پایگاه های نظامی، ایست های بازرسی و … نصب می شوند، نیاز است که در تمامی لحظات کار کرده و در حال ضبط تصاویر باشند، به همین جهت استفاده از دستگاه UPS جهت تامین برق مصرفی دوربین های مداربسته امنیتی از اهمیت بالایی برخودار می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته پلاک خوان اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته پلاک خوان خوردو

خرید دستگاه UPS و دوربین های مداربسته

جهت خرید دستگاه UPS و انواع دوربین های مداربسته AHD، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

 

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *