دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

دوربین های مداربسته اسپید دام یکی از قدرتمندترین دوربین های مداربسته می باشد که دارای قابلیت های زیادی می باشد. دوربین های مداربسته اسپیدام با نام های دیگری مانند دوربین های مداربسته گردان یا PTZ هم شناخته می شوند. در  ادامه این مقاله به معرفی دوربین های مداربسته اسپید دام و قابلیت های قوی و هوشمند آن می پردازیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دوربین مداربسته اسپید دام چیست ؟

دوربین های مداربسته اسپید نوعی از دوربین های مداربسته تحت شبکه و هوشمند می باشند که از لحاظ شکل ظاهری به دوربین های مداربسته دام ( DOME ) شباهت زیادی دارند ولی از لحاظ کارکرد و قابلیت های به کار رفته در این نوع از دوربین ها، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

دوربین مداربسته دام یا سقفی نوع رایجی از انواع دوربین های مداربسته امنیتی است در محیط های داخلی وخارجی قابل استفاده می باشند. دوربین مداربسته (Dome)  با نام های دوربین مداربسته حبابی و سقفی نیز شناخته می شود.

کاربرد دوربین های مداربسته اسپید دام

دوربین های مداربسته اسپید دام به دلیل داشتن قابلیت چرخش و زوم اپتیکال مناسب مکان های می باشد که دارای فضای وسیع و گسترده ای می باشند. این دوربین های مداربسته به طور گسترده در بانک ها، لابی ها، موزه ها، فروشگاه ها بزرگ، سوله ها، کارخانه ها و … استفاده می شود. 

قابلیت ها و ویژگی های دوربین های مدار بسته اسپید دام ( Speed Dome )

قابلیت تعقیب سوژه:

یکی از مهمترین قابلیت های دوربین های  مداربسته اسپید دام قابلیت تعقیت سوژه می باشد. در این قابلیت دوربین  امکان ردیابی یا دنبال کردن سوژه به صورت هوشمند را دارد، دوربین می تواند افراد یا وسایل نقلیه که در تصویر وجود دارند به عنوان سوژه تشخیص داده و آنها را دنبال کند. شما می توانید یک مکان و یا منطقه خاص را تعیین کرده و به این ترتیب اگر هر چیزی یا هر کسی به آن منطقه وارد شود، دوربین شروع به دنبال کردن او خواهد کرد.به این ترتیب دیگر شما لازم نیست درباره دنبال کردن سارقین و خلافکاران نگران باشید. با این قابلیت دنبال کردن سوژه هوشمند، هیچ فردی نمی تواند بدون ضبط شدن تصاویرش وارد منطقه تحت پوشش دوربین شود.

کیفیت بالای تصاویر:

یکی دیگر از مزایای قابل توجه در مورد دوربین های اسپید دام هوشمند، کیفیت بالای تصاویر آن می باشد.

قابلیت زوم اپتیکال :

از آنجا که این دوربین ها دارای قابلیت زوم اپتیکال ( زوم بدون افت کیفیت ) می باشند، پس می توانند بر روی هر شی که در منطقه تحت پوششان وارد می شود زوم کرده و به طور خودکار تصاویر را ضبط نمایند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره زوم اپتیکال دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :زوم اپتیکال دوربین مداربسته

 قابلیت تشخیص حرکت یا Motion Detection :

دوربین های مداربسته اسپید دام دارای قابلیت تشخیص حرکت یا Motion Detection می باشند. با استفاده از این قابلیت، دوربین مداربسته تنها زمانی به ضبط تصاویر می کند که حرکتی روبه روی دوربین در حال اتفاق افتادن باشد. با استفاده از این قابلیت می توان از هارد دوربین مداربسته  برای مدت زمان بیشتری جهت ذخیره تصاویر استفاده کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تشخیص حرکت یا Motion Detection دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد مناسب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

قابلیت دید در شب قوی :

دوربین های مداربسته اسپید دام دارای قابلیت دید در شب IR بسیار قوی می باشد. برد دید در شب این دوربین های مداربسته از برد 30 متر تا 300 متر می باشد و این امکان را به کاربران می دهد تا در تاریکی مطلق هم تصاویر را به صورت سیاه و سفید مشاهده کنند.

امکان دسترسی از راه دور:

دوربین های اسپید دام  به گونه ای طراحی شده اند که کاربران می توانند از راه دور هم به کنترل و تنظیمات دوربین دسترسی داشته باشد. در واقع شما می توانید از طریق گوشی های هوشمند خود به تصاویر این دوربین ها دسترسی داشته باشید.

اعلام هشدار در صورت ورود به یک منطقه خاص :

می توان دوربین های مداربسته اسپیددام را به گونه ای تنظیم کرد که در شرایط خاص به شما هشدار دهد. مثلا اگر شما نمی خواهید فردی به یک محل خاص وارد شود، می توانید دوربین هوشمند خود را به گونه ای تنظیم کنید که در صورت تشخیص حرکتی در محیط، به شما هشدار دهد. در این وضعیت، می توانید دوربین را به گونه ای تنظیم کرده که علاوه بر اینکه مشغول ضبط تصاویر می باشد، در حالت سکوت به شما هشدار دهد. بعد از آن شما می توانید ببینید که این هشدار خاص یک تهدید و یا چیز دیگری بوده است. اگر یک تهدید بود، پس از آن شما می توانید بدون هر گونه تاخیری با پلیس تماس بگیرید و در نتیجه می توانید حفاظت بهتری داشته باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره مزایا استفاده از دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید : مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته speed dome

کلام آخر :

دوربین های مداربسته اسپید دام یکی از قدرتمند تری دوربین های مداربسته می باشد که دارای قابلیت های بسیار قوی مانند چرخش 360 درجه، زوم اپتیکال، قابلیت دید در شب با برد بالا، قابلیت های هوشمند Motion Detection و تعقیب سوژه و …می باشد. به همین دلیل این دوربین ها از کاربرد های فراوانی برای مکان های متفاوت برخوردار می باشند.دوربین های مداربسته اسپید دام در انواع دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته تحت شبکه موجود می باشند. می توان از دوربین های مداربسته اسپید دام برای مکان ها ی که دارای حساسیت های امنیتی بالا می باشند مانند پادگان ها، ایست های بازرسی و … استفاده کرد.

خرید دوربین مداربسته اسپید دام

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته،دوربین مداربسته تحت شبکه و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائيد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *