دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

پیشترفت تکنولوژی در صنعت دوربین های مداربسته که استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ متداول بود، باعث به وجود آمدن نسل جدید  دوربین های مداربسته AHD شد. این نوع از تکنولوژی های به کار رفته در دوربین های مداربسته به دلیل کیفیت و قیمت مناسب از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. در ادامه به معرفی تکنولوژی AHD می پردازیم، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تکنولوژی AHD چیست ؟

AHD مخفف عبارت DEFINITION HIGH ANALOG  می باشد. ابداع کننده AHD نه یک کمپانی تولیدکننده دوربین مداربسته ، بلکه سازنده بزرگ چیپست و پردازنده کشور کره ,یعنی کمپانی  NEXTCHIP است.با توجه به کار اصلی نکست چیپ که تولید پردازنده است ,طبعا متن باز بودن فناوری AHD امتیازی برای این کمپانی است. نسل اول سنسورهای AHD تنها رزولوشن های 1مگاپیکسل 720P و 1/3 مگاپیکسل 960P را پشتیبانی می کرد اما نکست چیپ به تازگی سنسور 2 مگاپیکسل AHD FULL HD 1080P را عرضه نمود.کمپانی های دیگر مانند داهوا این تکنولوژي را با نام HDCVI و کمپانی هایک ویژن با نام HDTVI به بازار ارائه کردند.

فرآیند ضبط تصاویر درتکنولوژی AHD

فرآیندضبط تصاویر در این تکنولوژی تصاویر با استفاده از روش کدگذاری انجام می شود. ذخیره این تصاویر نیز براساس کدگذاری تصاویرصورت می گیرد. فرآیند کد گذاری از طریق چیپ های AHD RX صورت می گیرد.در این حالت تصاویر با حجم بالا به صورت دیجیتال از دوربین منتقل شده و  سپس توسط چیپ AHD RX با رزولوشن AHD کدگذاری می شوند. این کد گذاری تصاویر حجم تصاویر را کم  خواهد کرد.

رزولوشن و کیفیت تصاویر در دوربین های مداربسته AHD

کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ در گذشته تا کیفیت 0.5 مگا پیکسل بود. بعد از به روی کارآمدن تکنولوژی AHD دوربین های مداربسته ای با کیفیت تصاویر 1 مگا پیکسل ( 720P ) و کیفیت 2 مگا پیکسل ( 1080P ) را عرضه کرد. در حال حاضر دوربین های مداربسته با تکنولوژی AHD تا کیفیت تصویر 8 مگا پیکسل در بازار موجود می باشند.

کابل مورد استفاده در دوربین های مداربسته با تکنولوژی AHD 

دوربین های مداربسته بر بستر AHD با استفاده از کابل های کواکسیال و یا کابل های RG59 به دستگاه DVR متصل می شود. با استفاده از کابل های RG59 امکان انتقال سیگنال تا  مسافت 500 متر می باشد. استفاده از کابل RG60 امکان انتقال سیگنال را تا مسافت 1000فراهم می کندجهت اتصال این کابل ها از فیش های BNC استفاده می شود. در تکنولوژی AHD حساسیت کمی نسبت به کیفیت و طول کابل وجود دارد.   با استفاده از کابل CAT6 تا فواصل 290 متر می توان سیگنال هارا منتقل کرد و با استفاده از کابل UTP و ویدیو بالون دوربین های مداربسته تا فواصل 320 متری را می توان پوشش داد.

کابل RG59 یکی از پرکاربرد ترین کابل های مورد استفاده در دوربین های مداربسته AHD می باشد.جهت خواندن مطالب بیشتر در باره کابل های RG59 اینجا کلیک کنید:چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

انواع دوربین های مداربسته AHD 

دوربین های مداربسته AHD در انواع مختلفی از دوربین های مداربسته تولید و به بازار عرضه شده است. این دوربین ها عبارتند از :

قیمت دوربین های مداربسته AHD

دوربین های مداربسته AHD به نسبت دوربین های مداربسته تحت شبکه از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار می باشد.

مزایای تکنولوژی AHD

  • امکان استفاده از بستر سیستم های آنالوگ 
  • استفاده از بستر سیستم های آنالوگ
  • قیمت مناسب این نوع از دوربین ها در مقایسه با کیفیت مناسب تصاویر (ارزان قیمت تر از دوربین های IP)
  • نصب آسان
  • ارسال سیگنال تا مسافت بیشتر نسبت به دوربین های آنالوگ
  • نداشتن نویز
  • حساسیت کم در مقابل جنس کابل
  • هزینه کم در نصب

کلام آخر : 

دوربین های مداربسته با تکنولوژی AHD یکی از پر کابردترین و مقرون به صرفه ترین دوربین ها ی موجود در بازار می باشند که به دلیل قیمت مناسب آنها در بسیار از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند.از این نوع دوربین ها برای اماکنی که از لحاظ امنیتی حساس  نباشد استفاده می شود.از این نوع دوربین ها در اماکنی مانند پارکینگ های مسکونی، مغازه های کوچک، اداره های کوچک و … استفاده می شود.

خرید دوربین های مداربسته ای اچ دی 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته AHD، خرید دوربین مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته تحت شبکه  و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائيد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *