روش های ارسال سیگنال در دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی به کاررفته در آنها به سه دسته کلی دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین ها ی مداربست دو منظوره تقسیم بندی می شوند. هرکدام از این تکنولوژی ها با استفاده از روش ها و تجهیزات خاصی تصاویر و داده های خود را منتقل می کنند. در ادامه این مطلب به روش های انتقال این سه تکنولوژی می پردازیم. باما در ادامه این مطلب همراه باشید.

انواع دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی 

۱-دوربین مداربسته  آنالوگ

۲-دوربین مداربسته تحت شبکه  یا ip

۳- دوربین مداربسته دو منظوره

دوربین مداربسته آنالوگ:

کیفیت تصویر ارسالی  این نوع از دوربین مداربسته تابعی از موج های آنالوگ است. همواره یکی از موارد اثر گذار منفی بر کیفیت موج های آنالوگ نویز های متفاوت الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسان برق بوده است. در نتیجه برای بهبود کیفیت تصویر ارسالی دوربین مداربسته آنالوگ باید از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا در این نوع از دوربین ها ی مداربسته بهره برد.

هرچند که دوربین مداربسته آنالوگ با توجه به قیمت پایین تر و نصب بسیار آسان و سازگاری بالا در دستگاه های تحت تکنولوژی آنالوگ به عنوان دوربین مداربسته رایج در بازار ایران شناخته شده است ،  اما معایب بزرگی هم دارد.

 

اگر شما بخواهید این تصاویر آنالوگ را تحت فرکانس موج های آنالوگ ارسال کنید در نهایت کیفیت تصویر به دلیل اثر منفی زیاد تداخل با موج های نویز بسیار پایین آمده و هم چنین هر فرد دیگری به راحتی می تواند امواج ارسالی شما را دریافت کرده و مشاهده کند. نتیجه اینکه تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ برای ارسال باید به دیجیتال تبدیل شوند که برای این هدف باید از دستگاه DVR استفاده می  شود.

دوربین های مداربسته آنالوگ در محیط های مورد  استفاده قرار می گیرند که نیازی به بررسی دقیق تصاویر نباشد.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا ip

دوربین مداربسته تحت شبکه در تمام فرایند ضبط و ارسال تصاویر و صدا از موج های کاملا دیجیتال بهره می برد. این نسل جدید دوربین مداربسته که امروزه در سطح بازار جهانی تقاضای فراوانی دارد تحت قوانین شبکه کنترل و به مرکز کنترل داده ها وصل می شود. این ویژگی تحت شبکه بودن این دوربین مداربسته علاوه بر کاهش استفاده از کابل های ارتباطی و کیفیت بسیار بالای تمام دیجیتال،امکان ارسال تصویر و صدا را به صورت هم زمان در شبکه فرآهم می کند. با توجه به محدودیت باند و قیمت بالای این دوربین مداربسته تحت شبکه و نیاز به سطحی از دانش شبکه برای نصب آن برخی هنوز هم دوربین مداربسته آنالوگ را انتخاب میکنند.

دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای قابلیت های هوشمندی مانند تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، قابلیت دید درشب دوربین مداربسته، دوربین های مداربسته پلاک خوان، تکنولوژی WDR و … می باشد که در مراکزی که نیازهای امنیتی بالای دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی WDR اینجا کلیک کنید :تکنولوژی WDR چیست ؟

دوربین مداربسته دو منظوره

این نسل از دوربین مداربسته در واقع همان دوربین آنالوگ است که با وجود یک پورت خروجی شبکه عملکردی دو گانه دارد، به این صورت که هم میتوان از آن به عنوان دوربین مداربسته انالوگ و یا دوربین مداربسته تحت شبکه بهره برد. از این نوع از دوربین های  مداربسته زمانی استفاده می شود که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ باشد اما یک یا چند دوربین مداربسته  بصورت مستقیم به شبکه متصل شوند.

کلام آخر :

استفاده از هرکدام از این دوربین های مداربسته با تکنولوژی های مختلف بستگی به نیاز های امنیتی که محیط شما دارد. به طور مثال اگر شما برای محیط های مانند منازل مسکونی نیاز به نصب دوربین مداربسته دارید می توانید از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده کنید ولی اگر دوربینی برای ایست بازرسی نیاز دارید قطعا باید از دوربین های مداربسته تحت شبکه که از سرعت انتقال داده بالا و قابلیت های مانند زوم اپتیکال و قابلیت تشخیص پلاک می باشند استفاده کنید. بنابراین  قبل از انتخاب نوع دوربین مورد نیاز خود از روش های ارسال و سرعت انتقال داده ها آگاهی کافی کسب نمایید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه و آنالوگ، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته دام dome

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *