روش های بالا بردن امنیت محل زندگیتان

why-you-should-travel-by-car-690x690

روش های بالا بردن امنیت محل زندگیتان

تامین امنیت محل سکونت و کسب و کار یکی از ضرورترین تصمیماتی می باشد که علاوه بر جلوگیری از سرقت، در تامین امنیت و آرامش افراد ساکن هم بسیار تاثیر گذار می باشد. سرقت و ورود غیر مجاز افراد به محل سکونت علاوه بر هزینه های مالی که در بر دارد، موجب آسیب های روحی جبران ناپذیری هم می شود. به همین جهت استفاده از راهکارهای برای برقراری امنیت بیشتر می تواند بسیار مفید باشد . در این مقاله به راهکارهای ایمن سازی منازل می پردازیم.اگر امنیت منزل شما برایتان مهم می باشد این مقاله می تو اند برای شما بسیار مفید باشد.

عوامل زمینه‌ساز اصلی سرقت از منازل 

– عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌های ورودی ساختمان

– اعتماد بی‌جا و فراهم کردن زمینه حضور افراد نامطمئن و ناشناس در محوطه ساختمان

– دسترسی افراد نامطمئن به کلیدهای ساختمان

– عدم نصب سیستم های امنیتی  مانند دوربین مداربسته و دزدگیر مناسب در ساختمان

– نگهداری اموال باارزش در داخل منزل و مکان‌های غیرامن

– اطلاع افراد غیرمطمئن از سفر ساکنان منزل

– خالی گذاشتن منزل بدون رعایت اصول ایمنی

چگونه از بروز اتفاق جلوگیری کنیم ؟

نصب دوربین های مداربسته نظارتی و امنیتی 

نصب دوربین های مداربسته در نقاطی مانند درب های ورودی ساختمان، مشاعات ساختمان، آسانسور، راهرو ها، پارکینگ و… می تواند از ورود سارقان و وقوع جرم جلوگیری کند. علاوه بر جلوگیری  دوربین های مداربسته  از وقوع جرم، در صورت وقوع سرقت یا حادثه می توان از طریق تصاویر ضبط شده دوربین ها  بر روی دستگاه  DVR، به شناسایی و پیگیری عوامل سرقت پرداخت. یکی دیگر از مزیت های نصب دوربین های مداربسته نظارت به صورت ۲۴ ساعته در هر زمان و مکانی بر روی گوشی موبایل کاربران می باشد. 

هم می توان از دوربین های مداربسته AHD و هم از دوربین های مداربسته تحت شبکه در حفظ امنیت منازل  استفاده کرد. استفاده از دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب می تواند یکی از بهترین انتخاب ها جهت منازل می باشد با استفاده از LED های مادون قرمز دوربین های مداربسته می توان در تاریکی مطلق هم تصاویر را به صورت سیاه و سفید مشاهده کرد. قابلیت های دیگری که دوربین های مداربسته منازل باید داشته باشند تکنولوژی WDR دوربین های مداربسته، قابلیت HLC، قابلیت تشخیص حرکت یا MOTIN DETECTION و… استفاده کرد.

قابلیت دیددر شب یکی از مهمترین ویژگی های است که در دوربین های مداربسته از آن استفاده می شود. جهت خواند مطالب بیشتر درباره دید در شب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید:دید در شب در دوربین مدار بسته

تکنولوژی تشخیص حرکت یا MOTIN DETECTION یکی از جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد.جهت خواندن مطالب بیشتر درباره این تکنولوژی اینجا کلیک کنید:تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

نصب سیستم دزدگیر 

نصب دزدگیر  یکی از بهترین راه های  جلوگیری از ورود سارقان به داخل منزل می باشد. نصب یک دزدگیر همراه با نصب دوربین مداربسته می تواند تکمیل کننده نیاز های امنیتی یک مجموعه باشد. دزدگیر ها از تجهیزات جانبی و امکانات متنوعی برخوردار می باشند. نصب و تجهیز کردن هر نقطه ای به وسیله یک ابزار خاص انجام می شود که به آنها اشاره خواهیم کرد.
– سنسور درب و پنجره
ـ سنسور های وزنی
ـ آلارم شکستن پنجره
ـ آلارم درب
ـ سیستم روشنای تایمر دار یا کنترل از راه دور، برای روشن و خاموش کردن چراغ ها زمانی که در منزل نیستید

استفاده از چراغ‌های مجهز به سنسور حرکتی

استفاده از چراغ های مجهز به سنسور حرکتی به همراه دوربین های مداربسته می تواند تکمیل کننده نیاز های امنیتی شما باشد. به این صورت که در صورتی که حرکت سارق موجب روشن شدن چراغ ها بشود تصاویر واضح تر و با کیفیت تری می توان از دوربین های مداربسته دریافت کرد که در شناسای مجرمان بسیار کمک خواهد کرد. استفاده ازاین نوع از چراغ ها در جلوی درب ورودی منازل و پارکینگ ها می تواند در جلوگیری از ورود سارقان موثر باشد.

استفاده از گاو صندوق مخفی

در صورتی که اشیاء یا اسناد ارزشمندی در خانه دارید از یک گاو صندوق معتبر و مخفی استفاده کنید، استفاده از یک گاو صندوق مطمعن می تواند در ایمن سازی منزل بسیار کاربردی باشد.

نصب علائم هشدار

نصب علائم هشدار مانند ” این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد “در بیرون از منزل  می تواند سارقین را فراری دهد. قطعا سارقین با دیدن این علائم از سرقت منزل شما منصرف می شوند.

 نکات تکمیلی بالا بردن امنیت منازل

– بر روی درب آپارتمان خود چشمی و زنجیر نصب کنید.

– چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید، ‌محل نصب آن را جایی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند.

– اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می‌کنید، به طور مرتب کارکرد آن را کنترل کنید.

– هنگام خروج از منزل دزدگیر را روشن کنید.

– در صورت بروز عیب در سیستم دزدگیر، فوراً آن را برطرف کنید.

– در صورت نقل مکان به منزل جدید، حتماً قفل‌های درِ اصلی را تعویض کنید.

– از قرار دادن کلید در محل‌هایی مانند زیر جا کفشی و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.

– کلید منزل خود را در اختیار بنگاه معاملات ملکی، شرکت‌های خدماتی، کارگرانی که برای تعمیر به منزل شما مراجعه می‌کنند و … قرار ندهید.

– برای در ورودی منزل از قفل‌های مطمئن و استاندارد استفاده کنید.

– هنگام خروج از منزل، در و پنجره کلیه اتاق‌ها، بالکن، حیاط خلوت، پشت‌بام و … را قفل کنید تا راه نفوذ سارقان مسدود و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف منزل از آنان سلب شود.

– اگر درِ پارکینگ منزل شما دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکینگ، منتظر بمانید تا در کاملا بسته شود.

– در صورتی که محل سکونت شما کم تردد و خلوت است، با مشارکت سایر ساکنین محل، برای محله خود، نگهبان یا شب‌گرد استخدام کنید.

در صورت وقوع چه باید بکنید؟

۱- خونسردی خود را حفظ کنید.

۲- با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

۳- به هیچ چیز دست نزنید و جای چیزی را تغییر ندهید تا اثر انگشت سارقان و آثار جرم از بین نرود.

۴- به افراد غیر مسؤل اجازه دست زدن به صحنه سرقت را ندهید.

۵- از تجمع افراد در محل سرقت جلوگیری کنید.

۶- مراحل پیگیری سرقت توسط پلیس را برای هیچ کس بازگو نکنید.

کلام آخر :

استفاده از سیستم های امنیتی مانند دوربین های مداربسته و دزدگیر شاید در ابتدا هزینه بر باشند ولی اهمیت نصب دوربین مداربسته و دزدگیر  و هزینه های جانبی آنها برای حفظ امنیت و آرامش ساکنین بسیار ارزشمند می باشد. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم از هر دوی این سیستم های امنیتی که مکمل یکدیگر می باشند استفاده کرده تا بهترین عملکرد بهره مند شوید.

خرید دوربین مداربسته مناسب منازل مسکونی

جهت خرید دوربین های مداربسته مناسب منازل مسکونی با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید .

One thought on “روش های بالا بردن امنیت محل زندگیتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *