قابلیت UTC در دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته یکی از متداول ترین ابزارهای تامین امنیت می باشند که کاربران آن روز به روز در حال افزایش می باشد. ساده کرن کاربری و تنظیمات این دوربین ها و سیستم های امنیتی یکی از اهداف شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین ها ی مداربسته می باشد. یکی از این قابلیت ها که دسترسی به تنظیمات دوربین های مداربسته را بسیار آسان می کند قابلیت  UTC Controller می باشد، که دسترسی به تنظیمات دوربین را بسیار راحت و آسان می کند. در ادامه این مقاله به معرفی قابلیت UTC و مزایای استفاده از آن می پردازیم.در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قابلیت UTC در دوربین مداربسته چیست ؟

UTC مخفف عبارت Up the coax و  قابلیتی در دوربین مداربسته می باشد که از طریق کابل کواکسیال به تنظیمات دوربین مداربسته دسترسی پیدا کرد. و از طریق آن می توان منوی تنظیمات  دوربین ها ی مداربسته آنالوگ و دوربین ها ی مداربسته HD را کنترل کند.

نحوه عملکرد UTC  و کاربرد آن 

 گاهی اوقات دوربین های مداربسته در مکان های نصب می شوند که دسترسی به آنها آسان نمی باشد. این دوربین ها اگر نیاز به تنظیمات یا تست سخت باشند می توان از طریق  قابلیت UTC  به تنظیمات دسترسی پیدا کرد. قابلیت UTC این امکان را به کاربر می دهد که از راه دور به منوی OSD دوربین مداربسته دسترسی پیدا کنند و بتوانند تنظیمات دوربین را از راه دور و بدون دسترسی نزدیک به دوربین انجام دهند.

UTC OSD Controller یا کنترلر UTC در واقع یک کنترل گر دوربین مداربسته می باشد که از یک خروجی و ورودی تصاویر می باشد که از طریق کابل کواکسیال و فیش BNC متصل می شود.  ورودی کنترل کننده UTC  به کابل تصویر دوربین مداربسته متصل می شود و خروجی آن به دستگاه DVR یا مانیتور که تصاویر در آن نشان داده می شود متصل می شود. 

شما می توانید پس از نصب دوربین ها تنظیمات مربوط به منو OSD را به راحتی در کنار نمایشگر یا دستگاه ضبط تصاویر انجام دهید.

مزایا قابلیت UTC در دوربین های مداربسته 

از مزایای استفاده از قابلیت UTC می توان به نیاز نداشتن به تغییر مدار اصلی دوربین مداربسته برای اتصال به آن و استفاده از این قابلیت می باشد. و همچنین می توان از طریق این قابلیت به منوی OSD دوربین مداربسته از طریق کابل کواکسیال دسترسی پیدا کرد.یکی دیگر از مزایای قابلیت UTC کاهش زمان نصب یا تست دوربین مداربسته می باشد، و می تواند  مشکلات نصب دوربین های مداربسته را کاهش دهد.

از جمله مزایای این قابلیت می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تنظیم دوربین های بیرونی از داخل ساختمان
  • کاهش زمان حل کردن مشکلات تنظیمات دوربین ها مداربسته 
  •  تنظیمات دوربین مداربسته بدون دسترسی مستقیم به آن 
  • تنظیمات به وسیله منوی OSD از راه دور توسط کابل کواکسیال
  • مقرون به صرفه بودن این روش بدون تغییر در ساختار دوربین 
  • پشتیبانی از تکنولوژی های مختلف دوربین های مداربسته از جمله CVI، TVI، AHD و CVBS.

با استفاده از منو OSD  در دوربین های مداربسته  می توان تنظیماتی مانند فعال و غیر فعال کردن سنسور ها،  نور،رنگ ، تکنولوژی DNR، قابلیت BLC، دید در شب و… قابلیت های دیگر دوربین مداربسته را درانجام داد. برای خواندن مطالب بیشتر درباره منو OSD  اینجا کلیک کنید:منظور از منوی OSD در دوربین مداربسته چیست ؟

کلام آخر :

البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت در دوربین های مداربسته AHD وجود دارد و در دوربین مداربسته تحت شبکه می توان تنظیمات را از طریق کنترل پنل آنها و با امکانات بیشتر انجام داد.

اگر قصد خرید سیستم نظارتی تحت بستر آنالوگ را دارید و به دوربینی با منو OSD احتیاج دارید ، پیشنهاد می شود از وجود این قابلیت در دوربین مداربسته مورد نظر خود آگاهی یابید.

خرید دوربین مداربسته HD و آنالوگ با قابلیت UTC

جهت خرید دوربین های مداربسته AHD و آنالوگ همراه با قابلیت UTC و انواع دوربین های مداربسته اسپید دام،دوربین های مداربسته منازل مسکونی،   با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید

دوربین های مداربسته AHD یکی از پرکاربرد ترین  انواع دوربین های مداربسته می باشند. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید: دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *