معرفی مدل های جدید دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ دام سری Q60 توسط AXIS

شرکت AXIS از ۶ مدل جدید دوربین مداربسته تحت شبکه چرخان دام سری Q60 خود رونمایی کرد. این مدل ها دارای ویژگی عملکرد و بهره وری بالا برای پاسخگویی به نیازهای نظارت تصویری مشتریان می باشد.

این دوربینها ویژگی هایی مانند زاویه دید گسترده ، جزئیات بالا هنگام زوم کردن ، حساسیت به نور خارجی و دامنه دینامیکی بالا را در اختیار کاربر قرار می دهند که آنها را برای نظارت بر محیط های شهری ، فرودگاه ها ، ایستگاه قطار ، بنادر ، انبارها ، محیط های روباز یا رو بسته و استادیوم ایده آل می سازد.

ویژگی فراخواندن فوکوس

ویژگی فراخواندن فوکوس (focus recall) در مدل های AXIS Q6052/-E و AXIS Q6054/-E وجود دارد که امکان فوکوس مستقیم را در مناطق از پیش تعیین شده فراهم می کند که استفاده از این سری دوربین مداربسته PTZ را برای شرایط نوری پر چالش ، مطلوب می سازد.

این ویژگی نیازی به فوکوس دستی یا منتظر ماندن برای فوکوس خودکار که می تواند چند ثانیه زمان ببرد را برای تنظیم تصویر ندارد . فراخوان فوکوس به ویژه در صحنه هایی با کنتراست کم و منابع نور نقطه شکل مناسب می باشد.

به عنوان مثال منابع نوری قوی مانند چراغ اتومبیل ها در جاهایی مانند عوارضی بزرگراه ها ، که فراخوانی فوکوس در این زمینه خیلی کمک خواهد کرد. استفاده از این مدل ها در سناریو هایی که نیاز به چندین عملیات پی در پی با استفاده از جویستیک برای این موارد می باشد نیز مفید است.

تکنولوزی های به کار رفته در سری Q60 دوربین مداربسته Axis

این مدل های حدید ، اولین دوربین های مداربسته از سری Q60 اکسیس می باشند که تکنولوژی Zipstream را ارائه می دهند. این تکنولوزی که با استاندارد فشرده سازی H264 سازگار می باشد ، استفاده از پهنای باند و فضای ذخیره سازی مورد نیاز را تا ۵۰ درصد حتی در مواقع حرکت دوربین کاهش می دهد.

Zipstream امکان کنترل بر پهنای باند مورد نیاز را به کاربران می دهد و به آنها اجازه ذخیره جزئیات بیشتر قانونی را در جاهایی که نیاز هست را می دهد و هزینه های نصب و نگهداری را کاهش می دهد.

دوربین مداربسته Axis Q6055/-E برای بهره وری بیشتر با مجموعه ای از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل داخلی ارائه شده است که باعث ضرفه جویی در زمان و هزینه های مشتریان برای نظارت تصویری بر اماکن می شود.

تشخیص حوادث امنیتی با نظارت خودکار تصویری از خوراک های ویدئویی امکان پیشگیری از وقوع جرم و یکپارچه سازی اطلاعات تصویری در استفاده بهینه از آنها برای کسب و کار کمک میکند.

علاوه بر این این دوربینها ظرفیت قابل توجهی از امکانات را برای کار با نرم افزارهای جانبی نظارتی ارائه شده توسط شرکا Axis را در اختیار کاربر قرار می دهد.

کنت فرانسون مدیر محصولات شرکت اکسیس در این باره می گوید “با دوربین های مداربسته PTZ جدید ما به جایگاه جدیدی از عملکرد و بهره وری دست یافتیم. ویژگی های جدید برای پاسخگویی به بسیاری از نیازهای نظارتی کاربران مناسب می باشد.

به لطف کیفیت تصویر بالا و همچنین شرایط کاری دوربین و تکنولوژی Zipstream به کار رفته در این دوربینها ، کاربران صرفه جویی زیادی را در پهنای باند مورد نیاز و هزینه های قابل توجه بابت این ویژگی ها شاهد خواهند بود”.

ویژگی های دوربین مداربسته PTZ دام سری Q60 اکسیس

دوربینهای مداربسته جدید سری Q60 قابلیت زوم اپتیکال تا ۳۶ برابر و کیفیت تصویر تا ۱۰۸۰P را بر اساس مدل دارا می باشند. تمامی مدل ها دارای قابلیت دید در شب ، ویژگی WDR و شایر کارت حافظه می باشند.

مدل های فضای داخلی امکان ارتباط صوتی دو طرفه ، حسگر صدا ، پورت های I/O و استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP52 را دارا می باشند. این دوربینها با منبع تغذیه ۲۴ ولت کار می کنند.

مدل های مخصوص فضای خارجی دارای استاندارد ضد ضربه IK10 و استاندارد IP66 و NEMA با درجه ۴ برای محافظت در برابر گرد و غبار ، باران و برف می باشند. همچنین قابلیت تنظیم دما برای تضمین کار در دماهای تا منفی ۴۰ درجه سانتیگراد حتی در مواقع قطع شدن برق دارا می باشد.

پوشش آلومینیومی قوی به کار رفته در این دوربین امکان بهره برداری از آن را در دمای منفی ۵۰ درجه سانتیگراد تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد را در اختیار کاربر قرار می دهد.

منبع: نظارتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *