مقایسه سیستم مدار بسته آنالوگ و شبکه

bnc-vs-ipcctv

مقایسه سیستم مدار بسته آنالوگ و شبکه

دوربین های مداربسته در انواع مختلفی هستند و از نظر فاکتورهای زیادی با یکدیگر متفاوت هستند. دوربین های مداربسته را می توان از لحاظ تکنولوژی به کار رفته درآنها، کیفیت تصاویر، شکل بدنه و … در دسته بندی های مختلف قرار داد. در این مقاله قصد داریم دو نوع از دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته تحت شبکه را معرفی و سپس  از لحاظ فاکتور های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین های مداربسته آنالوگ از نوع بسیار رایج دوربین های مداربسته هستند که یک سیستم مداربسته ساده و ارزان برای کاربری های غیر حرفه ای می باشد . سبگنال های تصویر در این دوربین های مداربسته  به صورت آنالوگ انتقال می یابد . باید توجه داشته باشید که از دوربین های مداربسته آنالوگ به ندرت استفاده می شود و جایگزین این دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته AHD می باشد.

 

 

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته هستند که به دلیل به کاررفتن تکنولوژی های پیشترفته، از کیفیت و قیمت نسبتا بالاتری از دوربین های مداربسته آنالوگ برخوردار هستند. در دوربین های مداربسته قابلیت های هوشمندی مانند تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، قابلیت تشخیص پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان  و… برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

مقایسه دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته تحت شبکه 

قیمت 

به طور معمول نخستین تفاوتی که توجه مشتری را به خود جلب می کند تفاوت قیمت بسیار زیاد این دو سیستم می باشد . دوربین های مداربسته شبکه به طور معمول بین دو تا سه برابر قیمت یک دوربین آنالوگ است . بالاتر بودن قیمت، اصلی ترین دلیل رواج سیستم های مداربسته آنالوگ می باشد .

کیفیت تصویر

تفاوت دوم و مهم این دو سیستم کیفیت تصاویراین دوربین ها می باشد . از نظر کیفیت تصویر سیستم مداربسته آنالوگ دارای محدودیت بسیار زیادی می باشد که در دوربین های مداربسته آنالوگ امکان دریافت و ضبط تصاویر با رزولیشن بیشتر از حدود ۰٫۵ مگاپیکسل موجود نمی باشد . این به این معنی است که هرگز نمی شود در یک سیستم آنالوگ کیفیت در حد مگاپیکسل وجود داشته باشد . دوربین های مداربسته تحت شبکه کیفیت تصویر هیچ محدودیت تصویری ندارد و دوربین های از ۲ تا ۱۲ مگاپیکسل در بازار موجود می باشد.

سادگی

تفاوت سوم بین دو سیستم آنالوگ و شبکه سادگی می باشد . در مقایسه این دو سیستم امنیتی با هم سیستم مدار بسته آنالوگ به مراتب در نصب و عیب یابی ساده تر هستند . این سادگی موجب گردیده مجریان سیستم های حفاظتی تمایل بیشتری به استفاده از دوربین های  آنالوگ داشته باشند .

انعطاف پذیری 

امکان تغییر سیستم مداربسته پس از اجرا معنای انعطاف پذیری آن می باشد . از این رو سیستم های شبکه به مراتب قوی تر عمل می نماید . در یک سیستم شبکه شما قادرید پس از اجرا، بسیاری از تجهیزات را به راحتی جابه جا یا تغییر داده و در مقابل سیستم مداربسته آنالوگ دارای انعطاف پذیری خیلی کمی می باشد و اجرای بسیاری از تغییرات در آن پس از اجرا غیر ممکن است .

کابل کشی و اجرا

کابل کشی و نصب دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های تحت شبکه بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.به طور کلی تکنولوژی اجرا در سیستم های شبکه به مراتب بالاتر می باشد .در این سیستم ها میشود از طریق استفاده از فیبر نوری تمام محدودیت های طول کابل را حل نمود ( فیبر نوری با استفاده از مبدل برای سیستم آنالوگ نیز قابل استفاده هستند ).در این نوع از دوربین های مداربسته از کابل های شبکه جهت کابل کشی استفاده شده و از سوک جهت  اتصال به دستگاه NVR استفاده می شود.

دوربین های مداربسته آنالوگ جهت کابل کشی از کابل ها ی RG59 استفاده کرده و جهت اتصال  به دستگاه DVR از فیش های BNC استفاده می کنند . 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

قابلیت های نرم افزاری 

به دلیل تکنولوژی بالای سیستم های شبکه امکانات پیشترفته نرم افزاری برای شما ایجاد میگردد . این امکانات به ویژه در کاربردهای امنیتی کمک بسیار زیادی به اپراتورها می کنند. در سیستم آنالوگ قابلیت های نرم افزاری معمولا به مراتب پیش پا افتاده تر هستند .

 

دوربین مداربسته آنالوگ یا دوربین هاسی مداربسته تحت شبکه 

در انتخاب نوع دوربین مداربسته باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین دوربین مداربسته برای شما به معنای گران ترین یا پیشترفته ترین دوربین مداربسته نمی باشد. انتخاب بهترین دوربین مداربسته براساس نیاز های امنیتی شما سنجیده می شود و مناسب ترین دوربین مداربسته براساس نیاز های امنیتی شما انتخاب می شود. اگر شما دوربین مداربسته ای فقط جهت نظارت بخواهید و محیط شما دارای حساسیت های امنیتی نباشد، می توانید از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده کنید، ولی اگر محل مورد نظر شما حساسیت های امنیتی بالای داشته باشد باید از دوربین های مداربسته تحت شبکه که از قابلیت های هوشمندی برخوردار می باشند استفاده کنید.

کلام آخر :

جهت انتخاب بهترین دوربین مداربسته می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شوید. باشماره گیری ۰۲۱۵۸۷۳۱ با کارشناسان الکامپ در ارتباط باشید.

خرید دوربین های مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته منازل مسکونی و …با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

 

2 thoughts on “مقایسه سیستم مدار بسته آنالوگ و شبکه

    • sadeq boss says:

      با سلام
      سیستم های اچ دی دقیقا بین این دو سیستم قرار میگیرند و با توجه به هزینه بالای نصب سیستم تحت شبکه سیستم های اچ دی ایجاد شدند تا کیفیتی نزدیک به سیستم های تحت شبکه را در بستر سیستم آنالوگ برای مشتریان فراهم کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *