منظور از مدولاتور چیست ؟

نصب دوربین ها ی مداربسته یکی از رایج ترین راه حل های امنیتی جهت نظارت اماکن مسکونی، اداری، تجاری و .. می باشد. آگاهی داشتن از تجهیزات جانبی مورد نیاز دوربین های مداربسته موجب می شود بتوانیم در انتخاب نوع دوربین مناسب و بهبود عملکرد این سیستم ها موفق تر عمل کنیم. مدولاتور یکی از این تجهیزات جانبی دوربین های مداربسته می باشد که در این مقاله به معرفی آن و طریقه عملکرد آن می پردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات هنگام نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

مدولاتور دوربین مداربسته چیست ؟

مدولاتور دستگاهی می باشد که برای انتقال تصویردوربین های مداربسته آنالوگ بر روی آنتن مرکزی ازآن استفاده می شود. راه های زیادی برای دریافت تصاویر دوربین های مداربسته در چندین مکان وجود دارد .

طریقه کارکردن آنتن مرکزی چگونه است ؟

عملکرد سیستم آنتن مرکزی بسیار ساده است . در این سیستم به جای استفاده از چندین آنتن جهت گرفتن سیگنال در هر تلویزیون از یک آنتن مشترک برای آنها استفاده می گردد . البته پیچیدگی کار زمانی به وجود خواهد آمد که مجبور به تقویت خروجی آنتن شوید .

سیگنال خروجی آنتن نمی تواند به طور مستقیم بین تمامی نمایشگرها تقسیم گردد ( در این حالت افت شدید سیگنال خواهیم داشت ) . بعد از یک دستگاه مرکزی ( آمپلی فایر ) برای تقویت و سامان دهی خروجی آنتن استفاده می شود .خروجی آنتن های تلویزیونی با نوع خروجی دستگاه DVR متفاوت می باشد و به همین خاطر نمی توان DVR را به شکل مستقیم به آنتن مرکزی متصل کرد . جهت اتصال دستگاه دی وی ار به آنتن مرکزی باید از یک دستگاه مدولاتور استفاده کرد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR  اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

مدولاتور یک نوع تبدیل کننده خروجی دی وی ار به ورودی VHF و UHF مباشد . این مبدل امکان اتصال دی وی ار به آنتن مرکزی را فراهم می نماید . بعضی از تبدیل کننده ها دارای خروجی های متعددی می باشد که امکان اتصال خروجی VGA یا HDMI به آنتن مرکزی را هم فراهم می سازد .

نحوه اتصال دی وی ار به مدولاتور به چه صورت می باشد ؟

نحوه اتصال دستگاه DVR به مدو لاتور کار بسیار دشواری نمی باشد به شرط آنکه با روش کار مدولاتور و آمپلی فایر ( دستگاه تقویت کننده امواج آنتن های آنالوگ ) آشنا باشید .برای شروع ابتدا کابل تصویر که از خروجی CVBS که در پشت دی وی ار می باشد را به UHF دستگاه مدولاتور متصل نمایید و بعد نسبت به فرکانس های شبکه های تلویزیونی یک فرکانس به مدولاتور دهید .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل های دوربین های مداربسته آنالوگ اینجا کلیک کنید :انواع کابل دوربین مدار بسته آنالوگ

ابتدا چک کنید اگر دستگاه تقویت آنتن مرکزی دارای UHF باشد اول خروجی آنتن هوایی را به آنتن IN دستگاه مدولاتور متصل کرده و بعد از خروجی CVBS دستگاه دی وی ار یک کابل به VIDEO IN که به طور معمول به رنگ زرد می باشد وصل کنید و بعد یک خروجی از آنتن OUT با کابل برای ورودی UHF تقویت کننده آنتن مرکزی گرفته و تنظیمات دستگاه مدولاتور را روی C و بین 6 تا 18 قرار داده ( هر چه عدد بالاتر برود فرکانس قوی تر می شود ) .

جهت خواندن مطالب بیشتر در باره CVBS اینجا کلیک کنید :خروجی CVBS در دوربین مدار بسته

 

حال دستگاه آمپلی فایر ( تقویت آنتن مرکزی ) UHF ندارد و فقط VHF دارد را انجام داده و فقط به جای خروجی  UHF بر روی VHF متصل کرده و روی فرکانس بین 31 تا 36 تنظیم کنید . هرگاه تصویر اولیه را بر روی آنتن مرکزی گرفتید با بالا و پایین بردن فرکانس کیفیت تصویر را می توان تنظیم نمود .

انواع فرکانس های شبکه های تلویزیونی :

-شبکه اول سیما : فرکانس 25

-شبکه دوم سیما : فرکانس 54

-شبکه سوم سیما : فرکانس 47

-شبکه چهارم سیما : فرکانس 44

-شبکه پنجم سیما : فرکانس 41

-شبکه خبر : فرکانس 49

-شبکه آموزش : فرکانس 57

-شبکه قرآن : فرکانس 60

کلام آخر :

نصب و راه اندازی مدولاتور در دوربین ها ی مداربسته آنالوگ، تخصصی می باشد. شما می توانید با کمک متخصصان نصب شرکت الکامپ تمامی مراحل نصب دوربین های مداربسته را با خیال راحت انجام دهید. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

خرید مدولاتور و دوربین های مداربسته 

جهت خرید خرید مدولاتور و دوربین های مداربسته AHD، انواع دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین ها ی منازل مسکونی، دوربین های مداربسته پلاک خوان و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *