منظور از Dual Stream چیست ؟

واژه Stream به معنی جریان می باشد، به طور معمول یک فیلم از تعدادی عکس تشکیل گردیده که به صورت یک جریان پیوسته به نمایش گذاشته و و ویدئو را بوجود می آورد این جریان همانند یک جاده یک بانده یک سری از عکس ها را پشت سر هم و با سرعت بالا در این جاده می فرستد که باعث نمایش ویدئو برای ما می گردد . اگر شرایطی باشد که این تصویرها در یک جاده دو بانده ارسال گردند آنگاه اصطلاحا می گوییم روش ارسال تصاویرها Dual Stream می باشد . در ادامه این مطلب به طرزکار Dual stream و مزایای استفاده از آن می پردازیم.

طرز کار Dual Stream 

در نظر بگیرید یک سیستم دوربین های مداربسته دارید که تصاویر آن را هم روی یک مانیتور می بینید و تصمیم دارید تصاویر دوربین ها را هم روی موبایل و کامپیوتر مشاهده کنید، بنابراین تصاویر باید در یک جاده یک بانده برای سه دستگاه فرستاده شود که چنین قابلیتی موجب افت شدید سرعت و در نتیجه کیفیت تصاویری که برای دستگاه DVR جهت ضبط فرستاده می شود می گردد، بنابراین باید قدرت پردازش و ارسال تصاویر در دوربین ها آنقدر بالا باشد که اگر احتیاج شد تصاویر را هم زمان برای چند دستگاه ارسال نماید افت سرعت با کیفیت در تصاویر موجود نباشد. ولی بالا بردن قدرت پردازش باعث افزایش قیمت دستگاه ها می شود که معمولا به صرفه نمی باشد، بنابراین راه حلی که پیشنهاد می کنیم این است که برای ارسال تصاویر یک جاده دو بانده داشته باشیم که یکی از آن ها تصویر را با کیفیت می کنیم این است که برای ارسال تصاویر یک جاده دو بانده داشته باشیم که یکی از آن ها تصویر را  با کیفیت و سرعت بالا برای  دستگاه DVR جهت ضبط فرستاده و دیگری جهت ارسال به کامپیوتر و ، موبایل و …. این جریان دو بانده را اصطلاحا Dual Stream می نامند . باند اول که قرار است تصاویر با کیفیت را به DVR ارسال نماید را Main Stream و باند دیگر که برای موبایل ها با دستگاه های دیگر که برای موبایل ها با دستگاه های دیگر ارسال می گردد را Sub Stream می نامند . بدیهی است که کیفیت تصویر در Sub Stream پایین تر است .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

کیفیت بالای تصویر برای کاربران موبایل یا کامپیوتر

 هنگامی که با موبایل یا کامپیوتر قصد چک کردن تصاویر دوربین مداربسته را دارید در واقع از جریان Sub Stream استفاده می نماید، که کیفیت و سرعت آن خیلی پایین تر از کیفیت تصاویری که برای DVR ارسال میشود است . اگر تمایل دارید تصاویری که روی موبایل و کامپیوتر هم می بینید از کیفیت بالایی برخوردار شود چه راه حلی وجود دارد ؟برای حل کردن مشکل پایین بودن کیفیت تصاویر در Sub Stream و بالا بردن تصاویر ویا اضافه کردن یک لاین Main stream  تجهیزات و دستگاه های پیشترفته ای وجود داردکه معمولا در ایران این تجهیزات کمیاب می باشند و به سختی پیدا می شوند.

مزایا استفاده از Dual stream

  • با استفاده از Dual stream می توان هم تصاویر با کیفیت آنالوگ و هم تصاویر با کیفیت تصاویر دیجیتال را بر روی گوشی خود دریافت کرد، به این صورت که اگر سرعت اینترنت گوشی همراه کم باشد تصاویر دریافتی با کیفیت پايین به گو شی شما ارسال می شود و در صورتی که سرعت اینترنت شما بالا باشد stream تصاویر را با کیفیت HD به گوشی شما منتقل می کند. به این صورت شما می توانید هر دو کیفیت تصاویر را دریافت کنید.
  • یکی دیگر از مزیت های استفاده از Dual stream، استفاده ازتعداد بیشتری از دوربین ها ی مداربسته در سیستم حفاظتی با کم کردن حجم خروجی تصویر، و کاهش بار CPU سیستم می باشد.
  • با استفاده از سیستم Dual stream می توان وضوح تصویر و نرخ فریم را به صورت جداگانه و مستقل تعیین کرد

جهت خواندن مطالب بیشتر در باره نرخ فریم دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :فریم ریت در دوربین مداربسته FPS

کلام آخر :

استفاده از Dual stream یکی از پیشترفته ترین سیستم های دوربین های مداربسته می باشد که این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند تصاویر دوربین های مداربسته را همزمان در چند سیستم دریافت کنند. بنابراین در زمان تهیه دوربین مداربسته از وجود این سیستم در دوربین مداربسته  اطمینان حاصل کنید تا از قابلیت های این سیستم پیشترفته بتوانید استفاده کنید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انتخاب بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید :انتخاب بهترین نوع دوربین مدار بسته

 

 

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته اسپید دام و …با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *