نکاتی که در زمان طراحی شبکه POE باید به آن توجه کرد ؟

با پیشترفت صنعت دوربین های مداربسته نسل جدید دوربین های مداربسته با قابلیت های جدید به روی کار آمدند. دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه از تکنولوژی و قابلیت های پیشترفته برخوردار هستند. یکی از این قابلیت ها، قابلیت تامین برق از همان کابل شبکه ای که داده های دوربین انتقال می دهد می باشد که به آن POE می گوییم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت POE  در دوربین ها ی مداربسته اینجا کلیک کنید :poe در دوربین مدار بسته

POE در دوربین های مداربسته چیست ؟

اصطلاح POE مخفف عبارت Power Over Ethernet است و به معنی تغذیه برق از شبکه است. تجهیزات دوربین های مداربسته که دارای قابلیت POE هستند امکان تغذیه از طریق کابل شبکه را دارند و برق مصرفی آنها از طریق همان کابلی که داده ها در شبکه متصل می کند تامین می شود.

تجهیزات مورد نیاز سیستم POE

دستگاهPOE NVR

دستگاه  POE NVR  دستگاهی می باشد که تصا ویر و داده ها بر روی هارد ذخیره می شود این دستگاه دارای خروجی های POE باشد. که موجب می شود نصب دوربین ها ی مداربسته به مراتب راحت تر باشد. کابل شبکه هر دوربین را به طور مستقیم به پورت POE دستگاه NVR متصل می شود. در صورتی که بخواهید کابلها را در طول مسیر به سوئیچ وصل کرده و مجموع آن را به NVR متصل کنید باید از سوییچ POE استفاده کنید.

سوئیچ شبکه POE

از سوئیچ برای اتصال چندین دوربین  استفاده می شود و اگر  می خواهید دوربین ها به صورت POE تغذیه شوند تمامی سوئیچ هایی که به طور مستقیم به دوربین ها وصل شده اند باید از نوع POE باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوئیچ شبکه اینجا کلیک کنید:انتخاب سوئیچ شبکه مناسب برای دوربین مدار بسته تحت شبکه

منبع تغذیه POE

نام دیگر آن POE Injector است. منبع تغذیه POE یک وسیله الکترونیکی است که عملکردی بسیار ساده ای دارد. کابل شبکه به ورودی این وسیله متصل شده و در خروجی به صورت POE در خواهد آمد. استفاده از این وسیله در شرایط خاص می تواند به هزینه های شما را به شدت کاهش دهد.

نکات طراحی شبکه POE

1.هردوربین مداربسته باید به صورت مستقیم به دستگاه NVR متصل شود. هر پورت POE برای نصب هر دوربین مداربسته به تنهای کاربرد دارد و نمی توان به آن سوئیچی متصل کرد. سوئیچ شبکه باید به پورت شبکه دستگاه NVR متصل شود.

2. زمانی که از دوربین مداربسته POE استفاده می کنید بهتر است از کابل شبکه با کیفیت استفاده کنید تا افت ولتاژ در طول مسیرکابل کشی  کمتر شود.

3. طول کابل های شبکه CAT 6 دارای محدودیت 100 متری هستند  در صورت POE بودن سیستم دوربین های مداربسته ممکن است نتوانید از کابل های شبکه CAT6 که دارای محدودیت 100 متر هستند استفاده کنید در صورت طولانی بودن کابل ها و نیاز به تغذیه POE نیاز می باشد با متخصصین نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه مشورت نمایید .

4. منابع تغذیه POE و سوئیچ ها دارای یک توان مجاز خروجی می باشند . این توان بطور معمول برای تغذیه یک دوربین مداربسته کافی می باشد ولی نمی توانید از آن برای تغذیه تجهیزات پر مصرف استفاده نمایید . اگر که میخواهید نوع خاصی از دوربین مداربسته را مورد استفاده قرار دهید که توان مصرفی آن بالا می باشد حتما از سوئیچ POE با منبع تغذیه با توان مناسب را مورد استفاده قرار دهید .

5. در صورتی که میخواهید نوع خاصی از دوربین را استفاده کنید که توان مصرفی آن بالاست حتما از سوئیچ POE یا منبع تغذیه با توان مناسب استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از سیستم POE

 استفاده از سیستم تغذیه POE میتواند پیچیدگی های نصب  و اجرای دوربین های مداربسته  را کاهش داده و ایمنی سیستم را افزایش دهد.

معایب استفاده از سیستم POE

هزینه تجهیزات POE به نسبت تجهیزات عادی دوربین های مداربسته بیشتر می باشد و  این یکی از معایب استفاده از سیستم های POE می باشد و تا حدودی استفاده از این سیستم را محدود می کند.

یکی دیگر ازمعایب  سیستم های POE محدودیت توان خروجی آن می باشد، تجیهزات POE  دارای توان خروجی کمتر از 25 وات  می باشند.

 

کلام آخر :

استفاده از قابلیت POE در دوربین های مداربسته تحت شبکه می تواند هزینه های کابل کشی را کاهش داده و در نتیجه هزینه های نصب را کاهش دهد. دوربین های مداربسته تحت شبکه که دارای قابلیت POE می باشند از ایمنی بسیار بالای برخودار می باشند و به همین دلیل استفاده از این دوربین ها را توصیه می کنیم.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته با قابلیت POE، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته،  دوربین های مداربسته منازل مسکونی و …با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *