چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

دوربین ها ی مداربسته AHD و دوربین های مداربسته آنالوگ جهت اتصال به دستگاه DVR از کابل های کواکسیال استفاده می کنند. یکی از پرکاربرد ترین کابل ها ی کواکسیال که در کابل کشی دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد کابل کواکسیال RG59 می باشد. درادامه این مقاله به معرفی کابل RG59 می پردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

کابل کواکسیال RG59 چیست ؟

کابل کواکسیال RG59 که با نام های دیگری مانند نام اختصاری کواکس و RG6 هم شناخته می شود. کابل کواکسیال RG59 گروهی از کابل های استاندارد می باشد که توسط کمپانی های تولید کننده دوربین های AHD و آنالوگ مورد تایید می باشد.از کابل های کواکسیال RG59 جهت انتقال سیگنال های آنالوگ دوربین های مداربسته به دستگاه DVR استفاده می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع کابل های دوربین های مداربسته آنالوگ اینجا کلیک کنید :انواع کابل دوربین مدار بسته آنالوگ

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید : انواع دستگاه DVR

جنس کابل های کواکسیال RG59

کابل های کواکسیال RG59 از اجزای مختلفی تشکیل شده است که این اجزای تشکیل دهنده به ترتیب یک لایه مفتولی که در هسته مرکزی کابل به کار گرفته شده است و جنس آن از مس می باشد و ضخامت این لایه ۷ میلی متر می باشد . این لایه مفتول جهت انتقال  فرکانس می باشد. دور تا دور این مفتول یک فوم غیر رسانا وجود دارد و بر روی این لایه نیز یک فویل و لایه بعدی زوج سیم های در هم تنیده و بافته شده می باشد که وظیفه این فویل و سیم های در هم تنیده شده جلوگیری از نفوذ نویزهای الکترونیکی به هسته کابل می باشد.تمامی اجزا کابل کواکسیال در یک لایه غیر رسانا که معمولا از جنس PVC  می باشد احاطه شده است . حداکثر مسافت انتقال سیگنال توسط  کابل های کواکسیال بستگی به جنس کابل دارد. به این صورت که  نسبت به جنس مغزی به کار رفته در کابل و ضخامت سیم های تنیده شده و شیلد به کاررفته در کابل هرچه تراکم بالاتر داشته باشد نفوذپذیری نویز در این کابل ها کمتر می باشد.

کابل ها ی کواکسیال در انواع تمام مس ، مغز مس – شیلد آلومینیوم ، مغز آلومینیوم – شیلد آلومینیوم تولید میشود که در متراژهای 100 ، 305 ، 500 متری در حال تولید است . هر چقدر درصد مسی که در مغز کابل استفاده شده باشد بیشتر باشد رسانایی کابل ارتقاء می یابد و دوربین می تواند در فاصله دورتری نسبت به دستگاه DVR قرار گیرد .
نوع کابلی که شرکت الکامپ در پروژه های خود مورد استفاده قرار می دهد کابل RG 59 تمام مس می باشد که تا متراژ 1 کیلومتر بدون افت تصویر در پروژه های بزرگ قابل استفاده است.

انواع کابل های کواکسیال

به صورت کلی کابل های کواکسیال به دو دسته کابل های کواکسیال با قطر کم و کابل های کواکسیال با قطر ضخیم دسته بندی می شوند.

1.کابل کواکسیل با قطر ضخیم ( Thickn net )

کابل کواکسیال با قطر ضخیم، از  ضخامت بالای برخوردار می باشند. از این نوع از کابل ها جهت انتقال دیتا در شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر این نوع از کابل ها Ethernet می باشد . هسته مرکزی این  نوع از کابل ها ضخیم تر از نوع نازک آن می باشد . هرچه هسته مرکزی کابل  ضخیم تر باشد، سیگنال می تواند فاصله بیشتری را  بدون افت کیفیت را طی کند. کابل های کواکسیال ضخیم می تواند سیگنال ها را تا فاصله ۵۰۰ متر ارسال کند.

2.کابل کو کسیال با قطر کم (thin net )

این نوع کابل R6   از انعطاف  بالای برخوردار می باشد. قطر این نوع از  کابل ها در حدود ۲۵ اینچ می باشد. کابل کواکسیال با قطر کم دارای امپدانس ۵۰ اهم می باشد و مصارف  این نوع از کابل برای منازل می باشد. این کابل می تواند سیگنال ها  را تا فاصله تقریبی ۱۸۵ متر (۶۰۷ فوت) ارسال کند . این کابل ها در دسته  کابل های  RG58 دسته بندی می شود و این کابل ها در صنعت دوربین های مداربسته ( CCTV) مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل های ترکیبی RG59

کابل ترکیبی دوربین مدار بسته نوعی از کابل های مورد استفاده در دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته AHD می باشد، که از ترکیب کابل های کواکسیال و کابل برق تشکیل شده است. یکی از بهترین کابل های مورد استفاده در کابل های ترکیبی کابل کواکسیال  RG59 می باشد. این نوع از کابل ویژگی هایی شبیه به کابل کواکسیال دارد و جهت کابل کشی دوربین مداربسته در فواصل بین 60 تا 70متر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این کابل در فواصل طولانی انتقال سیگنال ها را با مشکل رو به رو می کند. استفاده از کابل های ترکیبی مقدار کابل کشی را در نصب دوربین های مداربسته کاهش می دهد و همچنین نصب و راه اندازی دوربین مداربسته را آسان تر می کند زیرا  می توان با استفاده از این نوع از کابل ها داده ها و برق مورد نیاز دوربین را به صورت همزمان منتقل کرد. 

 

کلام آخر :

کابل کشی در دوربین های مداربسته یک فعالیت تخصصی می باشد زیرا کابل کشی دوربین های مداربسته براساس نوع دوربین مداربسته، مسافت بین دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR، و عوامل دیگر تعیین می شود. استفاده از کابل های با کیفیت نیز می تواند در انتقال سیگنال ها و کیفیت بالای تصاویر تاثیر زیادی داشته باشد. توصیه می شود قبل از تهیه و نصب دوربین های مداربسته از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شده تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت بین دستگاه DVR و NVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

خرید تجهیزات جانبی و دوربین های مداربسته 

جهت خرید تجهیزات جانبی دوربین های مداربسته و دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین ها ی مداربسته اینجا کلیک کنید : بهترین دوربین مدار بسته

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *