طریقه ریست کردن رمز یا پسوورد دستگاه DVR

طریقه ریست کردن رمز یا پسوورد دستگاه DVR

فراموش کردن پسوورد یا رمز دستگاه DVR یا NVR یکی از رایج ترین مشکلات مصرف کنندگان دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی است. در این مطلب به روش های ریست کردن یا بازیابی رمز دستگاه های ضبط کننده دوربین مداربسته می پردازیم.

 روشهای بازیابی رمز دستگاه DVR و NVR

بازیابی و ریست کردن پسورد هر دستگاه های DVR و NVR با توجه به برند سازنده آن متفاوت می باشد. بنابراین از روش های مختلفی جهت بازیابی دستگاه های مختلف استفاده می شود.در ادامه به روش های ریست کردن هر یک از برندهای هایک ویژن، سامسونگ، داهوا و دوربین های متفرقه می پردازیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاورت دستگاه DVR و NVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

ریست کردن پسوورد دستگاه ضبط کننده هایک ویژن

شرکت هایک ویژن که یکی از پیشروترین شرکت های تولید کننده دوربین ها ی مداربسته و سیستم های حفاظتی می باشد. از سال ۲۰۱۵ به بعد به دلیل مشکلات امنیتی که بابت رمز پیش فرض ساده ای که برای دستگاه های ضبط کننده خود استفاده می کرد، روش رمز پیش فرض ساده خود که رمز ۱۲۳۴ بود را تغییر داده و از رمز های که پیچیدگی بالاتری دارند استفاده می کند.

نرم افزار ریست کردن دستگاه های ضبط کننده هایک ویژن نرم افزار SADP می باشد و می توان از سایت HIKVISION.COM دانلود کرد. سپس با استفاده از کابل LAN دستگاه ضبط کننده را به کامپیوتری که دانلود بر روی آن نصب می باشد متصل می کنیم. سپس از قسمت تنظیمات وارد قسمت FORGET PASSWORD می شویم . در این قسمت فایلی با پسورد XML وجود دارد که این فایل را به نمایندگی های هایک ویژن ارسال کرده تا یک رمز جدید برای شما ایجاد شود.

ریست کردن پسوورد دستگاه های ضبط کننده  سامسونگ

برای ریست کردن دستگاه های ضبط کننده سامسونگ از رمز پیش فرض ۱۲۳۴ استفاده می شود. در گذشته از روش های ساده تری جهت ریست کردن دستگاه استفاده می کردند به طور مثال با نگه داشتن کلید های PTZ و MODE به صورت همزمان به مدت ۵ ثانیه دستگاه به صورت کامل ریست می شد . توصیه می کنیم جهت ریست کردن دستگاه های ضبط کننده به نمایندگی های مجاز برند مربوطه مراجعه کنید.

ریست کردن پسوورد دستگاه های  ضبط داهوا

 در گذشته برای ریست کردن دستگاه های DVR داهوا از یک پسورد مادر و پیش فرض بسیار ساده استفاده می شد. در حال حاضر روش و پسورد های ریست کردن دستگاه های DVR داهوا تغییر پیدا کرده و از پیچیدگی های امنیتی بالاتر برخوردار می باشد. به دلایل امنیتی از اشاره به این پسوورد در وبسایت خودداری می کنیم.بهترین راه  برای ریست کردن دستگاه های داهوا مراجعه کردن به نمایندگی های داهوا می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

ریست کردن پسوورد در دستگاه های متفرقه

برخی از برندهای متفرقه مانند Raster، Maxron و … در واقع محصولات شرکت هایی مانند Hikvision, Dahua و … را به نام های دیگر می فروشند. برای ریست کردن پسوورد در این برندها از روش برند اصلی استفاده کنید.

سایر روش ها ی ریست کردن دستگاه های DVR و NVR

در دیگر دستگاه های متفرقه روش های متفاوتی برای ریست کردن پسوورد وجود دارد:

  • خارج کردن باتری دستگاه DVR : می توانید با خارج کردن باتری از دستگاه برای چند ثانیه و برگرداندن آن در جای قبلی دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید. 
  • تنظیم پین های سوزنی روی مادربرد دستگاه : با اتصال پین ها در برخی از دستگاه های DVR امکان ریست کردن آن وجود دارد.
  • نگه داشتن دکمه ریست :با نگه داشتن دکمه ریست  در بعضی دستگاه ها امکان ریست شدن دستگاه وجود دارد.

کلام آخر :

 ریست و بازیابی دستگاه های  DVR و NVR یک کار تخصصی می باشد و توصیه می کنیم جهت ریست کردن دستگاه به نمایندگی ها ی برند مورد نظر و یا شرکت نصب کننده دوربین مداربسته خود مراجعه کنید. می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان الکامپ با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

خرید دوربین های مداربسته

جهت خرید دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD و …با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

2 thoughts on “طریقه ریست کردن رمز یا پسوورد دستگاه DVR

  1. احمد says:

    رمزمادردی وی آر ورسوس۴۱۴ چی است وچرا هرچندوقت بعداز ریست شدن خودکار .مینویسد .که این حساب قفل شده است(۴۷۷۴۱۵۷۹)وکد مادر میخواهد.لطفا راهنمایی کنید.متشکرم.

    • sadeq boss says:

      سلام
      با توجه به وجود انواع مختلف این نوع دستگاه ها باید دستگاهتان توسط متخصصین شرکت بررسی شود
      لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *