انواع کابل دوربین مدار بسته آنالوگ

در دوربین مداربسته AHD برای انتقال تصویر از دوربین به دستگاه DVR احتیاج به کابل می باشد، این کابل انواع مختلفی دارد . برای انتقال تصویر در دوربین های مدار بسته AHD کابلی که از دوربین به دستگاه DVR  متصل می شود به نام کابل کوآکسیال معروف است و این کابل ها به وسیله فیش BNC متصل می شوند، این نوع کابل قالبا به صورت آنالوگ دیتا را از دوربین به دستگاه DVR انتقال می دهد . درادامه این مطلب به معرفی انواع کابل های کواکسیال و کاربرد آنها می پردازیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید : انواع دستگاه DVR

انواع کابل های کواکسیال

کابل های کوآکسیال به چند دسته تقسیم می شوند :

۱ :کابل  RG 59

۲ :کابل RG 6

۳ : کابل RG 11

کابل های  RG 59 

کابل  RG59در متراژهای کم نصب دوربین مداربسته قابل استفاده می باشند و تا متراژ ۳۰۰ متر  به صورت مستقیم می توان  از آنها در نصب دوربین های مدار بسته استفاده کرد و در بالا تر از این متراژ افت سیگنال در انتقال تصویر از دوربین به دستگاه DVR پیش می آید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل کواکسیال RG59 اینجا کلیک کنید : چرا در دوربین های AHD از کابل کواکسیال RG 59 استفاده می شود ؟

کابل    RG 6

برای مسافت  ۵۰۰ متر مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل ها تا 500 متر را بدون هیچ مشکلی می تواند انتقال سیگنال دهد و معمولا در پروژه ها از این کابل استفاده می شود .

کابلهای RG 11 

از دو کابل بالا قوی تر بوده و متراژی مابین ۸۰۰ تا ۹۰۰ متر را بدون افت سیگنال می توانند انتقال دهند، این کابل ها در کارخانه و سوله ها بزرگ قابل استفاده هستند.

انواع کابل کواکسیال براساس امپدانس

کابل های کواکسیال براساس امپدانس تقسیم بندی  می شوند و هر کابلی دارای امپدانس متفاوتی می باشد. به طور مثال، کابل های در امپدانس 50 اهم یا 75 اهمی وجود دارد. کابل مورد استفاده در سیستم های مداربسته ی آنالوگ خانگی و تلویزیون ها از ازانواع کابل های  75 اهمی هستند . امپدانس بیش تر از 75 اهم تصاویر دوربین را  اشباع  می کند و امپدانس کم تر75 اهم  تصاویررا تار می کند.

RG در کابل های کواکسیال

RG مخفف “راهنمای رادیویی” است، هر نوع کابل کواکسیال دارای رتبه  RG متفاوتی است که نشان دهنده ویژگی ها و مشخصات متفاوت کابل ها اشاره دارد. درکابل های کواکسیال فرکانس رادیویی و G نشان دهنده  شماره گذاری می باشد.در بین کابل های  RG،  RG59 در سیستم های مداربسته ی آنالوگ بیش ترین کاربرد را دارد.

ویژگی های کابل با کیفیت 

  1. روکش کابل به صورت کامل باید به  بافت کابل چسبیده باشد.
  2.  در عایق کابل هیچ‌گونه حبابی نباید وجود داشته باشد.
  3. هادی کابل باید به صورت کامل به عایق کابل  چسبیده باشد.
  4. هادی کابل باید درمرکز کابل قرار داشته باشد
  5. کابل دارای ضمانت نامه معتبر خدمات پس از فروش، تعویض و نشان کیفیت کابل باشد.

مزایای استفاده از کابل کواکسیال

  1. یکی از مهمترین مزایای استفاده از کابل های کواکسیال، مقرون به صرفه بودن آن می باشد . 
  2.  نصب و راه اندازی کابل های کواکسیال به نسبت کابل های شبکه بسیار آسان تر می باشد. سرعت نصب کابل های کواکسیال نیز به نسبت کابل های شبکه بالاتر می باشد. در صورت بروز مشکل یا آسیب دیدن کابل می توان کابل مورد نظر را تعویض کرد.
  3. مقاومت بالا کابل های  کواکسیال در مقابل نویزهای الکترومغناطیسی یکی دیگر از مزایای استفاده از کابل کواکسیال می باشد. با توجه به انتقال حجم بالای داده‌هایی تصویری در دوربین های مداربسته احتمال بروز اخلالاتت الکترونیکی بالا می باشد، ولی با استفاده از کابل های کواکسیال می توان این اختلالات را به حداقل رساند.
  4. کابل کواکسیال در مقابل شرایط آب و هوایی نامساعد نیز از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

کلام آخر:

کابل های کواکسیال انواع مختلفی دارند و هرکدام از ویژگی های متفاوتی  برخوردار می باشند، به همین دلیل در هنگام استفاده از این نوع کابل ها باید با توجه به نیاز های کابل کشی در انتخاب کابل دقت کرد.

خرید دوربین های مداربسته

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و…با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *