دوربین مداربسته تحت شبکه

استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه که دارای قابلیت های هوشمندی می باشند یک امر ضروری برای محیط های می باشد که از حساسیت های بالای امنیتی برخوردار می باشند. در ادامه این مقاله به معرفی دوربین های مداربسته تحت شبکه و قابلیت های هوشمند این دوربین مداربسته می پردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP چیست؟

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا دوربین های مداربسته IP مخفف عبارت نام  Internet protocol camera می باشد و از شبکه اینترنت برای انتقال تصاویر و داده استفاده می کند. دوربین های مداربسته تحت شبکه در واقع نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که از قابلیت های هوشمند زیادی بهره می برد. دوربین های مداربسته تحت شبکه امکان استفاده از اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است. دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل انتقال تصاویر بر روی بستر شبکه و استفاده از تکنولوژی های پیشترفته از کیفیت تصاویر بالای برخوردار می باشد.

دوربین ها ی مداربسته برخلاف دوربین های مداربسته AHD، که داده ها در دستگاه DVR پردازش می کنند، داده ها را در خود دوربین پردازش کرده و سپس بر روی هارد تعبیه شده در دستگاه NVR ذخیره می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دستگاه DVR و دستگاه NVR اینجا کلیک کنید : تفاوت دستگاه DVR با NVR

انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

 

ویژگی ها و قابلیت های دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه

کابل کشی دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه برای کابل کشی و اتصال به دستگاه NVR از کابل CAT6 استفاده می کند. به دلیل استفاده از کابل شبکه تصاویر دوربین دارای نویز نمی باشند و از کیفیت  بسیار بالای برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره کابل CAT6  اینجا کلیک کنید: کابل شبکه (Cat 6 ( SFTP چیست ؟

قابلیت POE در دوربین های مداربسته تحت شبکه

در قابلیت POE در دوربین های مداربسته تحت شبکه  از یک کابل شبکه  برای تامین برق  مصرفی دوربین و داده ها به طور همزمان استفاده می شود.  با استفاده از این قابلیت دیگر نیاز به استفاده از دو کابل برق و داده به صورت  جداگانه نمی باشد و در کابل کشی دوربین مداربسته صرفه جویی می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره POE در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :poe در دوربین مدار بسته

رمزگذاری داده های ویدیویی در دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه جهت انتقال داده های ویدئوی آن ها را کدگذاری و رمز گذاری می کنند که این امر باعث می شود امنیت انتقال  داده های دوربین های مداربسته IP  بسیار بالا باشد.  ب کد گذاری ویدئو های دوربین ها می توان امکان هک کردن این تصاویر را کاهش داد.

استفاده از فضای ابری در دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه علاوه بر امکان ذخیره تصاویر بر روی هارد دستگاه DVR، می توانند تصاویر و داده ها را بر روی فضای ابری ذخیره کنند. فضای ابری در دوربین مداربسته، در واقع فضای می باشد بر روی بستر اینترنت که  جایگزین مناسبی برای فضاهای ذخیره سازی سنتی شده است.

کیفیت بسیار بالای تصاویر در دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه

دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه به دلیل انتقال تصاویر بر بستر شبکه و استفاده از تکنولوژی های پیشترفته از کیفیت تصاویر بسیا بالای برخودار می باشند. دوربین های مداربسته IP  تا رزولوشن 24 مگا پیکسل در بازار موجود می باشند.

قابلیت های هوشمند دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی های به روز دنیا قابلیت های هوشمندی را ارائه دهند. این قابلیت های هوشمند عبارتند از قابلیت تشخیص حرکت یا Motion Detection، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص پلاک در دوربین ها ی مداربسته پلاک خوان، قابلیت شمارش افراد، قابلیت تعقیب سوژه هوشمند و … که با استفاه از این قابلیت های هوشمند می توان امنیت محیط های حساس را برقرار کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت یا Motion Detection اینجا کلیک کنید :تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته پلاک خوان اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته پلاک خوان خوردو

 

کلام آخر :

دوربین های مداربسته تحت شبکه پیشترفته ترین تکنولوژی را در میان دوربین های مداربسته دارا می باشند و به جهت داشتن قابلیت های هوشمند می توانند برای محیط های با حساسیت های بالای امنیتی مانند ایست های بازرسی، پادگان ها، اتوبان ها و..مورد استفاده قرار گیرند. 

خرید انواع دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته منازل مسکونی، انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *