کابل شبکه (Cat 6 ( SFTP  چیست ؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه جهت انتقال تصاویر و داده ها به دستگاه ضبط کننده NVR از کابل های شبکه استفاده می کنند. کابل های شبکه در انواع مختلفی هستند که عبارتند از  SFTP،FTP ، STP و… اشاره کرد. کابل های شبکه بر اساس نوع  شیلد،محافظ، عایق بندی، ظاهر و کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت می باشند. یکی از رایج ترین کابل های شبکه در دوربین مداربسته SFTP CAT6 می باشد. ممکن است. در ادامه این مقاله به معرفی کابل شبکه SFTP CAT6 می پردازیم.  در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

کابل شبکه SFTP چیست ؟

SFTP مخفف عبارت Screened Fully Shielded Twisted Pair می باشد. در نام گذاری کابل های شبکه از حروف اختصاری استفاده می شود. هر کدام از این حروف مخفف کلمه ای هستند.عبارت SFTP به معنی کابلی است که دارای فویل محافظ و  شیلد بافته شده به همراه زوج های به هم تابیده شده می باشد. هر یک از زوج سیم های به هم تابیده شده توسط فویل محافظ احاطه شده اند.تمام سیم ها نیز داخل یک شیلد بافته شده قرار دارند. شیلدبافته شده دراین کابل، باعث محافظت از اطلاعات کابل در برابر نویز، عدم تداخل سیم های مجاور و انعطاف پذیری بیشتر آن ها می شود.

مفهوم حروف در کابل شبکه SFTP به شکل زیر است :

  • Braid Shielding :S (شیلد بافت شده)
  • Foil Shielding :F (فویل محافظ)
  • Unshielded :U (بدون شیلد)
  • Twisted Pairs :TP (زوج سیم تابیده)

ساختار کابل های SFTP

کابل SFTP یا کابل cat6 از 8 سیم زوج در هم تابیده شده تشکیل شده است. پیچیده شدن سیم ها در یکدیگر باعث کاهش نویز های الکترومغناطیسی می شود. کابل SFTP دارای یک جداکننده پلاستیکی می باشد که به شکل + است. 4 زوج سیم به وسیله این جدا کننده از یکدیگر جدا می شوند. هر یک از زوج سیم ها به طور جداگانه داخل یک فویل قرار گرفته اند. بعد از پوشانده شدن زوج سیم ها، تمام سیم ها به منظور محافظت بیشتر در برابر آب و هوا و رطوبت با استفاده از یک شیلد پوشانده می شوند. این کابل یکی از کابل های با کیفیت در سیستم دوربین های شبکه است.

کاربرد کابل اس اف تی پی چیست ؟

اطلاعات و تصاویر در دوربین مدار بسته تحت شبکه توسط کابل های تحت شبکه انجام می شود. کابل SFTP یکی از کابل های تحت شبکه است که به دلیل ساختار و نوع محافظت، از کابل های با کیفیت به شمار می آید. کابل SFTP به دلیل محافظت بالا، دارای سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالا است. این کابل کمترین میزان نویز و نوسانات الکتریکی را دارد. این کابل به دلیل کیفیت بالا، یکی از کابل های گران قیمت به شمار می آید. همچنین نصب این کابل باید توسط یک فرد حرفه ای انجام شود.

کابل cat6 SFTP چیست ؟

به طور کلی کابل های شبکه بر اساس سرعت، نویز پذیری، پهنای باند و… به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. کابل های شبکه با کلمه CAT نشان داده می شوند. هر چه عدد مقابل CAT بالاتر برود به معنی کیفیت، سرعت انتقال اطلاعات و پهنای باند بالاتر است. یکی از کابل های SFTP، کابل CAT6 است. در سیستم دوربین های مداربسته کابل CAT6 بیشترین استفاده را دارد.

کابل CAT6 در کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل ها دارای پشتیبانی از فرکانس انتقال 500 تا 650 مگاهرتز هستند. کابل های CAT6 به دو دسته داخلی ( INDOOR ) و خارجی ( OUTDOOR ) تقسیم می شوند. کابل های شبکه OUTDOOR معمولا از جنس پلاستیک ضخیم می باشد وبه همین دلیل از این نوع از کابل ها در محیط های بیرونی استفاده می شود. جنس پلاستیکی کابل  از آسیب دیدن کابل بر اثر عوامل بیرونی جلوگیری می کند. کابل های داخلی CAT6 INDOOR به دلیل  جنس بدنه خود که از مقاوت کمتری برخوردار می باشد در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از ویژگی های کابل های SFTP

  • کابل شبکه Cate 6 SFTP LSZH نگزس با قابلیت پاس کردن تست فلوک با خروجی بالا می باشد.
  • کابل شبکه نگزس دارای روکش نارنجی رنگ مخصوص از جنس LSZH ( عدم تولید گاز سمی و بسیار خطرناک هالوژن در هنگام آتش سوزی روکش کابل که سبب بروز خفگی می شود )
  • 8 رشته مس دارای استاندارد های UL ، 23 AWG ، CM Filr Rating
  • کابل شبکه Cat6 SFTP LSZH Nexans علاوه بر دارا بودن استانداردهای اولیه در ساخت کابل شبکه در رده Cate6 دارای استانداردهای TIA 568-C.2 و ISO / IEC11801
  • بسته بندی در حلقه های 500 متری با کیفیت بالا جهت حمل و نقل

کلام آخر :

کابل های SFTP CAT6 یکی از پر کاربرد ترین کابل های شبکه مورد استفاده در دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشند. به غیر از کابل شبکه دوربین های مداربسته تحت شبکه به تجهیزات دیگر مانند سوک برای اتصال کابل ها به دستگاه NVR، سوئیچ شبکه برای اتصال چندین دوربین مداربسته به دستگاه NVR، پچ کورد و… می باشند. به دلیل پیچیده بودن نصب دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه و تجهیزات مورد نیاز آن، توصیه می شود قبل از تهیه و نصب دوربین مداربسته از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شوید تا بتوانید مناسب ترین دو ربین مداربسته را تهیه کنید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره پچ کورد اینجا کلیک کنید :پچ کورد چیست ؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره پچ کورد اینجا کلیک کنید :سوئیچ switch

خرید دوربین مداربسته و تجهیزات دوربین های مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین ها ی مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مدرابسته، دوربین های مداربسته AHD و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره  بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *