دوربین مدار بسته اسپید دام تحت شبکه

با به روی کارآمدن نسل جدید دوربین های مداربسته که با نام دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP شناخته می شوند،قابلیت های پیشترفته و هوشمندی نیز وارد صنعت دوربین های نظارتی  و امنیتی شد. یکی از این دوربین های مداربسته تحت شبکه که از کیفیت و قابلیت های زیادی برخووردار می باشد، دوربین مداربسته اسپیدام می باشد. دراین مقاله قصد داریم به معرفی دوربین اسپید دام و قابلیت های آن بپردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دوربین مداربسته اسپیدام  تحت شبکه چیست؟

دوربین مداربسته اسپید دام تحت شبکه  ازسری دوربین های مداربسته نسل جدید دوربین ها می باشد ویکی از قدرتمند ترین دوربین های امنیتی می باشد،این دوربین با نام های دیگری مانند دوربین PTZ ، دوربین های چرخشی و گردان هم شناخته می شود.دوربین های مداربسته اسپید دام از کیفیت تصاویر بسیار بالایی برخوردارمی باشند.دوربین مداربسته اسپید دام همان دوربین های حرفه ای هستند که همه به دنبال خرید آن ها می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام  اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

دوربین مدار بسته اسپید دام به دلیل قابلیت چرخش تا ۳۶۰ درجه و هم چنین امکان زوم اپتیکال ( زوم بدون افت کیفیت ) بسیار معروف و پر طرفدار هستند. نصب دوربین مدار بسته اسپید دام به دلیل قابلیت چرخش سبب شده است تا بجای چندین دوربین نصب گردد. این دوربین مدار بسته امکان قابلیت برنامه ریزی نیز دارد، به طور مثال می توان دوربین را به صورتی برنامه ریزی کرد تا در یک زمان مشخص به یک موقعیت مشخص چرخش داشته باشد ویا اینکه روی نقطه خاصی زوم انجام دهد. در واقع این دوربین مدار بسته یک دوربین  هوشمند حرفه ای و عالی برای فضاهای وسیع به شمار می رود.

دوربین مدار بسته اسپید دام دارای یک پایه جهت نصب است و با توجه به شکل ظاهری آن این دوربین قابلیت چرخش را دارد. نصب دوربین مدار بسته اسپید دام برای مکان هایی مناسب تر است که بزرگ هستند و در یک لحظه می توان تمام محیط را زیر نظر داشت. البته این دوربین قیمت بالاتری از دیگر دوربین ها دارد. به دلیل امکانات و خصوصیات و ویژگی هایی که این دوربین دارد از انواع دوربین های حرفه ای و کارآمد به شمار می رود لذا منطقی به نظر می رسد که قیمت بالاتری نیز داشته باشد.دوربین مدار بسته اسپید دام به دلیل استفاده در محیط های بزرگ و روباز قابلیت دید در شب را هم دارا می باشد.

نکاتی درباره نصب دوربین های مداربسته اسپید دام 

نصب دوربین مدار بسته که تنها یک بار انجام می شود باید به دقت و به صورت عالی انجام پذیرد تا بعد از آن دچار مشکل نگردید. محل نصب دوربین را خودتان می توانید تعیین کنید اما همیشه سعی کنید از کارشناسان برای نصب دوربین مدار بسته خود کمک بگیرید زیرا کارشناسان با تجربه بوده و به درستی مکان نصب دوربین شما را تعیین خواهند کرد.برای خرید انواع دوربین اسپید دام چه به صورت تکی و چه به صورت عمده و از طرفی برای نصب دوربین مدار بسته از طریق شرکت اقدام نمایید تا دچار هیچ گونه مشکلی نگردید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

قابلیت تعقیب خودکار ( AUTO TRACKING  ) در دوربین های اسپیددام

دوربین های مداربسته PTZ دارای قابلیت هوشمند تعقیب خودکار می باشند. کارکرد این قابلیت هوشمند به این صورت می باشد که برای دوربین سوژه ای با پارامتر های مشخص تعریف می کنیم و دوربین با شناسایی سوژه مورد نظربه صورت خودکار سوژه را تعقییب می کند.

قابلیت هوشمند تشخیص حرکت ( Motion Detection) دردوربین های PTZ

دوربین های اسپید دام دارای قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION هستند.این قابلیت به این صورت می باشد که در صورتی که حرکتی جلوی لنز دوربین اتفاق بیفتد، دوربین شروع به ضبط تصاویر می کند و در صورتی که حرکتی وجود نداشته باشد تصاویر فقط به صورت زنده پخش می شود. با استفاده از این قابلیت می توان در صورتی که حرکتی جلوی دوربین وجود داشته باشد آلارم هشداری به موبایل کاربر ارسال شود تا از حرکت و اتفاق رخ داده با خبر شود . یکی دیگر از مزیت های استفاده از این قابلیت، استفاده از ظرفیت هارد درمدت زمان بیشتر می باشد. به این صورت که فقط زمانی که حرکتی وجود داشته باشد از ظرفیت هارد  استفاده می شود ودر بقیه مواقع برروی هارد ذخیره نمی شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد مناسب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

مزایا دوربین مداربسته اسپید دام

  • یکی از کاربردی ترین قابلیت های دوربین ها ی اسپید دام،امکان تنظیم و کنترل زاویه دوربین و چرخش آن از راه دور و از طریق موبایل یا نرم افزار های کامپیوتر می باشد، که این امکان را به کاربران می دهد تا از راه دور بتوانند به تنظیمات دوربین دسترسی داشته باشند.
  • این دوربین ها دارای قابلیت تنظیم نور سفید تصویر می باشد و با استفاده از آن می توان نقاطی از تصویر که بسیارروشن و یا بسیار تاریک می باشد با وضوح بیشتری دیده شوند.
  • لنز تیره به کاررفته دراین نوع از دوربین ها ی مداربسته باعث شده تا نتوان تشخیص داد دوربین روشن یا خاموش می باشد.

 

معایب دوربین مداربسته اسپید دام

  • با توجه به اینکه دوربین های PTZ، دوربین های پیچیده ای می باشند جهت نصب و راه اندازی آنها باید از کارشناسان نصب کمک گرفته شود و کار نسبتا تخصصی و پیچیده ای می باشد.
  • به دلیل پیچیدگی های سیستم دوربین های اسپیددام ممکن است خرابی هم در آنها بیشتر به وجود بیاید.
  • دوربین های PTZ به دلیل اینکه چرخشی هستند اگر به یک جهت خاصی گردش داشته باشند زاویه دیگری که روی آن تنظیم نشده باشد را نمی تواند پوشش دهد، به همین دلیل یکی ازنقاط ضعف این دوربین پوشش ندادن تمامی زاویه ها در صورت گردش دوربین می باشد.باید اشاره کرد که در صورتی که از این دوربین های مداربسته در مکان مناسبی استفاده شودمی تواند به درستی تمامی زاویای مورد نظر را پوشش دهد.
  • همان طور که گفته شد این دوربین های مداربسته قابلیت کنترل دارند و از این جهت این نوع از دوربین ها استفاده از اپراتور یک نقش مکمل دارد.در بعضی از مدل های که خودکار هستند،نیاز به اپراتور کمتر احساس می شود.

کلام آخر:

دوربین های اسپیددام، دوربین های بسیار قدرتمند و با کیفیتی می باشند ولی استفاده از این نوع از دوربین ها به دلیل پیچیدگی های آن نیاز به مهارت دارد. پیشنهاد می دهیم قبل از نصب این نوع از دوربین ها از کارشناسان نصب مشاوره دریافت کنید تا بتوانید بهترین عملکرد ممکن را از این نوع از دوربین ها به دست آورید.

خرید دوربین های اسپید دام

جهت خرید انواع دوربین مداربسته اسپیددام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته AHD، بهترین دوربین ها ی مداربسته و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : بهترین دوربین مدار بسته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *