هارد مناسب برای دوربین مداربسته

اگر شما طراح سیستم نظارت تصویری یا مدیر آی تی یک شرکت باشید که وظیفه حفظ امنیت داده های تصویری دوربین مداربسته را نیز به عهده داشته باشید، ممکن است با چالش در پیدا کردن یک هارد دیسک مناسب و قابل اعتماد مخصوص سیستم نظارت تصویری روبرو شوید . تصاویر دوربین های مداربسته امنیتی می تواند برای شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار باشد. یکی از تصمیم های حیاتی که برای حفظ این اطلاعات می توان گرفت انتخاب یک هارد مناسب برای کار در سیستم نظارتی می باشد . در این مقاله قصد داریم به معرفی یک هارد مناسب و معیار ها و مشخصات فنی که بایدبرای انتخاب  داشته باشد بپردازیم.

مشکلات ناشی از انتخاب نادرست هارد

گزارش شرکت سیگیت نشان می دهد که تعداد مشکلات مربوط به مدیریت داده های سیستم نظارت تصویری در سال ۲۰۱۵ با ۶۰ درصد رشد همراه بوده است. در نتیجه با افزایش نیاز به نظارت تصویری، فضای ذخیره سازی مناسب و مخصوص سیستم نظارتی می توانید این مشکل ها را مدیریت نماید . از جمله مشکلات مربوط به فضای ذخیره سازی می توان به مشکلاتی نظیر گرم شدن بیش از حد درایو و نیاز به کار درایو به صورت تمام وقت در تمام روزهای هفته می باشد که هارد های مخصوص سیستم نظارت تصویری می توانند این مشکلات را رفع نمایند.

درحال حاضر معمولا تصاویر با کیفیت 4K در دوربین های مداربسته تولید و ذخیره می شود و این کیفیت بالای تصاویر مشکلاتی را جهت ذخیره کردن این حجم بالای تصاویر به وجود آورده بود.ولی، راه حل های ذخیره سازی جدیدی برای ذخیره این حجم اطلاعات و بهینه سازی عملکرد سیستم امنیتی وجود دارد.

 

اما برای انتخاب درست یک هارد مناسب شما نیاز به دانستن هدف های اصلی و انتظاراتی که از فضای ذخیره سازی دارید برای انتخاب یک هارد مخصوص سیستم نظارتی دارید.

 جهت آموزش نصب هارد بر روی دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :فیلم آموزش نصب هارد بر روی دستگاه ضبط تصویر DVR-دوربین مدار بسته-الکامپ

انتخاب هارد مناسب بر اساس مشخصات فنی 

فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات 

اولین چیزی که نیاز به در نظر گرفتن دارید در نظر گرفتن فضا و ظرفیت مورد نیاز می باشد . ممکن است شما برای صرفه جویی در هزینه ها و کاهش آن ظرفیت هارد خود را بر اساس نیاز فعلی خود انتخاب نمایید که این می تواند به ایجاد هزینه های بیشتر در آینده برای ارتقا و اضافه کردن حجم ذخیره سازی منجر شود و در دراز مدت باعث ایجاد مشکل برای شما شود. قبل از انتخاب نیاز به در نظر گرفتن نیازهای آینده خود دارید، آیا شما نیاز به افزایش تعداد دوربین مداربسته خود دارید ؟ آیا الزامات قانونی شما را اجبار به حفظ تصاویر ضبط شده برای مدت طولانی می نماید ؟

آیا به افزایش رزولشون تصویر دوربین های خود در آینده فکر کرده اید ؟ تصاویر  4K نیاز به فضای ذخیره سازی ۴ برابری نسبت به تصاویر P1080 دارند . جواب شما به این سوالات می تواند نیاز آینده شما را نسبت به فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای سیستم نظارتی در بلند مدت روشن تر نماید.

هارد دیسک های مخصوص نظارت تصویری امروزه می توانند تا ۱۲ترا بایت ظرفیت را در اختیار شما قرار دهند و به اندازه کافی برای پشتیبانی ار تصاویر دریافتی تا ۶۴ دوربین یا پاسخگویی به نیاز دوربین های مداربسته4K  مناسب می باشند.

 جهت خواندن مطالب بیشتر درباره میزان ضبط تصاویر دوربین های مداربسته بر روی هارد دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :میزان ضبط تصاویر دوربین مدار بسته بر روی هارد دستگاه DVR

قابلیت اطمینان هارد دیسک

از دیگر عوامل انتخاب هارد قابلیت اطمینان آن می باشد. شما نیاز به یک هارد دیسک می باشید که هر لحظه مستعد ابتلا به مشکلات گوناگون کار در محیط نظارتی نباشد که از جمله این مشکلات می توان به نارسایی مربوط به گرما، لرزشی که از طرف هارد های دیگر به آن وارد می شود، از دست دادن فریم تصاویر که یک مسئله غیر قابل قبول برای مسئول امنیت اطلاعات شرکت می باشد.هارد دیسک های مخصوص سیستم نظارت تصویری برای جلوگیری از مشکلاتی از این قبیل ساخته شده اند این هارد دیسک ها با اختصاص ۹۰ درصد برای خواندن اطلاعات و تنها ۱۰ درصد برای نوشتن برای زمان کاری ۲۴ ساعته تنظیم و بهینه شده اند.

هاردهای نظارتی برای انجام وظایف سنگین و پشتیبانی از حالت RAID طراحی شده اند. عملکرذ آنها بهبود یافته است و برای جلوگیری از مشکلات مربوط به لرزشی که از درایو های دیگر به آن وارد می شود و کاهش اثرات آن بوسیله سنسور RV بهینه سازی شده اند که این به معنی احتمال خرابی کمتر می باشد.

 بازیابی اطلاعات در هنگام خرابی 

سومین عامل مهم در هنگام انتخاب هارد مناسب برای سیستم نظارت تصویری گزینه های بازیابی شما برای تضمین حفاظت از اطلاعات می باشد. هارد دیسک های نظارتی بسیار قابل اعتماد می باشند ، اما باید شرایط پیش بینی نشده که می توانند منجر به از دست رفتن ناخواسته اطلاعات شوند را در نظر گرفت.پاک شدن ناخواسته اطلاعات و ویروسی شدن می تواند از شرایط پیش بینی نشده باشند. هارد دیسک دوربین مداربسته باید دارای امکانات و برنامه هایی برای بازیابی اطلاعات باشند.در هنگام خرید این درایوها باید علاوه بر توجه به بازیابی سریع و آسان اطلاعات به مقرون بودن هزینه بازیابی نیز توجه ویژه ای داشت.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره فرمت کردن هارد اینجا کلیک کنید : فیلم آموزش فرمت کردن هارد دستگاه ضبط تصویر DVR دوربین مدار بسته

 

هزینه کل درایو ذخیره سازی دوربین مداربسته

منظور از هزینه در اینجا هزینه خود هارد دیسک نمی باشد منظور کل هزینه ها از جمله هزینه بهره برداری از سیستم نظارتی می باشد. هارد دیسک های سنتی معمولا انرژی برق بیشتری را مصرف می نمایند اما هارد های مخصوص سیستم نظارتی اگرچه قیمت بالاتری دارند اما مصرف برقی در حدود ۳۰ درصد کمتر نسبت به نوع سنتی دارند و از این طریق در کاهش هزینه های مصرف برق شما در طول استفاده تاثیر می گذارند. شرکت هایی که در زمینه فروش دوربین مدار بسته فعالیت دارند بسیارزیاد هستند، به همین دلیل شما باید در انتخاب پکیج دوربین مدار بسته خود دقت کنید.علاوه بر آن این درایو ها گرمای کمتری تولید می کنند و این در خنک سازی موثر سیستم تاثیر بسزایی دارد.

 برندهای معتبر هارد دوربین های مداربسته

امروزه شرکت هایی مانند وسترن دیجیتال و سیگیت هارد های مورد اعتمادی را برای سیستم نظارت تصویری طراحی کرده اند که می توانید از محصولات آنها در بازار ایران برای دوربین مداربسته و سیستم نظارتی خود استفاده نمایید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد بنفش وسترن دیجیتال اینجا کلیک کنید: هارد بنفش وسترن دیجیتال

 

کلام آخر:

هارد یکی از مهمترین لوازم های  جانبی دوربین های مداربسته می باشد که در صورتی که  عملکرد آن با مشکل روبه رو شود عملا تمام کاربرد و عملکرد دوربین مداربسته بی فایده می باشد.زیرا در صورت رخ دادن اتفاقی روبه روی دوربین، اگر به تصاویر دوربین های  مداربسته دسترسی نداشته باشیم و تصاویر بر روی هارد ذخیره نشده باشد،نصب دوربین مداربسته بی فایده می باشد و نمی توان از آن هیچ استفاده ای کرد.بنابراین انتخاب یک هارد مناسب براساس نیاز های امنیتی هر محیط یکی از مهمترین عوامل استفاده بهینه از دوربین های مداربسته می باشد.

خرید هارد دوربین مداربسته و دوربین مداربسته

جهت خرید انواع هارد دوربین مداربسته، دوربین مداربسته AHD، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین مداربسته اسپید دام و …  با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته تحت شبکه

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین  های مداربسته اینجا کلیک کنید : بهترین دوربین مدار بسته

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *