دوربین مداربسته پلاک خوان خودرو

حفظ امنیت محیط های مانند جاده ها، پارکینگ های عمومی و خصوصی و سایر محیط های که در آنجا تردد وسایل نقلیه وجود دارد یکی از مهمترین عوامل حفظ امنیت و آرامش در جامعه می باشد. با استفاده از دوربین های مداربسته پلاک خوان می توان تمامی این تردد ها را  زیرنظر گرفت و کنترل کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی دوربین مداربسته پلاک خوان، قابلیت های به کاررفته در آن، و…بپردازیم.با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

دوربین مداربسته پلاک خوان چیست؟

دوربین های مدار بسته پلاک خوان از جمله دوربین های مدار بسته ای هستند که در محل های مورد نیاز که عموما ثبت ورود و خروج خودرو حائز اهمیت می باشد نصب گردیده که با امکان ضبط این تصاویر، می توان به این مهم دست یافت اولین خصوصیت مهم این نوع از دوربین های مدار بسته، در رزولوشن تصویری بالای آنهاست، در واقع هر چقدر وضوح تصویر و رزولوشن بالاتری در اختیار باشد، امکان رویت و خواندن پلاک خودروها با وضوح بیشتری امکان پذیر خواهد بود (مقاله دوربین مدار بسته آنالوگ مطالعه گردد) در صورتی که از دوربین مدار بسته آنالوگ برای خواندن پلاک خودروها استفاده گردد، دوربین های آنالوگ با کیفیت خوب در زاویه ۷۵ درجه با لنز ۳-۶ mm تا فاصله ۳متری امکان رویت پلاک را فراهم می کنند. برای افزایش بُرد پلاک خوانی در دوربین های مدار بسته آنالوگ می توان از لنزهایی با فاصله کانونی بالاتر استفاده نمود بدین شکل زاویه دید شما کمتر شده و در مقابل عمق دید بیشتری فراهم می گردد. برای مثال با یک لنز۱۲ mm زاویه دیدی ۲۵ درجه ای خواهیم داشت اما امکان پلاک خوانی تا برد ۱۰متری برای شما فراهم خواهد شد.اما پلاک خوانی در دوربین مدار بسته تحت شبکه با توجه به رزولوشن بالاتر و مناسب آنها به مراتب بهتر خواهد بود که با برد مناسب آن برای پلاک خوانی ایده آل خواهد بود.

تکنولوژی دوربین پلاک خوان

تکنولوژی و فناوری مورد استفاده در دوربین های پلاک خوان ANPR می باشد که این عبارت مخفف Automatic number plate recognition می باشد و به معنی تشخیص خودکار پلاک خودرو می باشد. همچنین این نوع از دوربین ها، از فناوری OCR نیز بهره می برند که با استفاده از آن می توان اعداد را به متن تبدیل می کند و از طریق یک آن می توان یک گزارش جامع ا ز پلاک ها دریافت کرد. نرم افزار های به کار رفته در دوربین های پلاک خوان می توانند داده های دوربین را تجزیه و تحلیل کرده و خود رو های مورد نظر را ردیابی کند.

قابلیت های به کار رفته در دوربین های پلاک خوان

 سنسور WDR

دوربین های مدار بسته پلاک خوان می بایست از قابلیت WDR برخوردار باشند. این مکانیزم کمک بسزایی در جلوگیری از تأثیرات منفی ضد نور در دوربین مدار بسته ایفا می کند. از آنجایی که دوربین های مدار بسته پلاک خوان در معرض نور شدید خودروها قرار دارند استفاده از چنین ویژگی بسیار با اهمیت می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی WDR اینجا کلیک کنید : تکنولوژی WDR چیست ؟

سنسور HLC

زمانی که دوربین در مقابل هاله نور شدیدی قرار می گیرد، هاله نور باعث می شود تصاویر وضوح کافی را نداشته باشند،با استفاده از این سنسور هاله نور در وضوح تصاویر ارائه شده تاثیری نخواهد گذاشت.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی HLC در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :قابلیت HLC در دوربین مداربسته چیست ؟

سنسور BLC

 با استفاده از این سنسور می توان نور پس زمینه پلاک که باعث می شود پلاک تاریک و سیاه دیده شودرا خنثی کرده و تصویر با وضوح تمام دیده شود.این قابلیت معمولا در تاریکی شب که نوردر پس زمینه پلا ک قرار می گیرد مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی BLC اینجا کلیک کنید :منظور از قابلیت BLC در دوربین مداربسته چیست ؟

سنسور BEFOG

زمانی که هوا مه آلود باشد و یا اینکه ذرات معلق در هوا وجود داشته باشد باعث می شود بتوان تصاویر را با وضوح کامل مشاهده کرد.

لنز متغییر : این دوربین های مداربسته از لنز ها ی متغییر جهت بزرگنمایی یا زوم اپتیکال ( بدون افت کیفیت ) استفاده می کنند تازمانی  که سوژ ه از دوربن دور می باشد بتوانند از جهت تشخیص پلاک مورد استفاده قرار گیرد.

دید در شب در دوربین های پلاک خوان

خصوصیت دید در شب IR  ازدیگر قابلیت های لازم برای این نوع از دوربین ها می باشد که باید توجه داشت برد دید در شب دوربین مداربسته باید طوری انتخاب گردد که در حد پلاک خوانی دوربین مداربسته باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت دید در شب  دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : دید در شب در دوربین مدار بسته

مکان های مورد استفاده از دوربین های  پلاک خوان

دوربین ها ی پلاک خوان به دلیل استفاده از فناوری های پیشترفته از قیمت نسبتا بالایی برخوردار می باشند و به  همین جهت بیشتر می توان از آنها در مکان که یک ارگان یا تعداد از افراد از آن بهره می برند استفاده می شود.بیشتر کاربرد دوربین های پلاک خوان در موارد زیر می باشد :

  • در ب ها ی ورودی و خروجی بیمارستان های و مراکز درمانی
  • در ب ها ی ورودی و خروجی سازمان ها و ارگان ها
  • ایست های بازرسی جاده ها
  • بزرگراه ها وآزاد راه ها
  • پارکینگ ها ی عمومی و خصوصی مسکونی، اداری، تجاری و …
  • مراکز نظامی
  • پمپ بنزین ها
  • ورودی و خروجی کارخانه ها و مراکز تولیدی

دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان

دوربین مدار بسته تحت شبکه امکان استفاده از نرم افزارهای پردازش تصویر برای شما را فراهم می آورند. نرم افزارهای تشخیص پلاک بر شما این امکان را می دهند که پلاک تمامی خودروهای وارد یا خارج شده در یک بانک اطلاعاتی جامع جمع آوری گردیده و کاربر می تواند حتی ورود و خروج خودروهایی که دارای پلاک غیرمجاز هستند را محدود نماید.

کلام آخر:

استفاده از دوربین های پلاک خوان در محیط های عمومی و خصوصی یکی از ضروری ترین عوامل تامین امنیت می باشد.باید توجه داشته باشید دوربین های مداربسته پلاک خوان دارای قابلیت های متعددی می باشد که باید بر اساس کاربرد آنها مورد استفاده قرارا گیرد.دوربین پلاک خوانی که در جاده ها، برای خواندن پلاک با سرعت بالا طراحی شده با دوربین مداربسته ای که برای نظارت پلاک خودروها به صورت ثابت متفاوت می باشد .بنابراین باید دوربین مداربسته ای  که انتخاب می کنیم باید براساس نیاز های امنیتی محیط مورد نظر کاربران باشد.

خربد دوربین مداربسته پلاک خوان

جهت خرید دوربین مداربسته پلاک خوان،دوربین های مداربسته AHD، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین ها ی مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین ها ی مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره خرید دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید: خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *