منظور از قابلیت BLC در دوربین مداربسته چیست ؟

کیفیت و روشنای مناسب تصاویر دوربین های مداربسته در زمان بررسی دقیق آنها از اهمیت بالای  برخودار می باشد. یکی از قابلیت های که جهت تنظیم نور تصاویر دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت BLC می باشد. در ادامه این مقاله به معرفی بیشتر قابلیت BLC و نحوه عملکرد آن در دوربین های مداربسته می پردازیم.

قابلیت BLC در دوربین های مداربسته چیست ؟

BLC مخفف عبارت  Back Light Compensation می‌باشد و به  معنای جبران کننده نور پس زمینه می باشد. قابلیت BLC در دوربین های  مداربسته، یک مکانیزم نرم افزاری برای تنظیم نور پس زمینه تصاویر دوربین مداربسته می باشد. با استفاده از این تکنولوژی می توان تفاوت نورهای موجود در پس زمینه را رفع کرد و  در نتیجه نور تصاویر را متعادل می شود.

نور زیادی که در پس زمینه تصاویر دوربین‌های مداربسته وجود دارد باعث می شود کیفیت تصاویر ضبط شده را کاهش دهد. زمانی که  نور پس زمینه بسیار شدید باشد، این روشنایی بیش از حد نور باعث کاهش  کیفیت تصاویر می شود. با استفاده از تکنولوژي  BLC در دوربین های مداربسته نور پس زمینه را در تصویر اصلاح کرده و بنابراین کیفیت تصویربه دست آمده افزایش پیدا خواهدکرد.

عملکرد قابلیت BLC چگونه است؟

نحوه عملکرد  قابلیت BLC در دوربین های مداربسته بسیار ساده می باشد. براساس مکانیزیم به کاررفته در این تکنولوژي، محیط ی که نور کم دارد به عنوان محیط مرجع و اصلی در نظر می‌گیرد وبراساس آن محیط کم نور دیافراگم  دوربین را به صورتی تنظیم می کند تا محیط تاریک روشن تر شود.

عملکرد این قابلیت BLC به این صورت می باشد که یک تصویر را به چند قسمت تقسیم کرده و سرعت شاتر دوربین براساس مقدار  نور محیط تغییر می کند.در قابلیت  BLC  نور تصویر به وسیله پردازنده دیجیتالی یا ( DSP ) زیاد می‌کند تا تصاویر واضح مشاهده شوند.

کاربرد قابلیت BLC

یکی از کاربردهای  قابلیت BLC در دوربین های مداربسته پلاک خوان می باشد، که در  ورودی پارکینگ‌ها و بزرگراه‌ها نصب می شود. همچنین دوربین‌های مداربسته عابربانک‌ها از این قابلیت استفاده می کنند. دوربین ها ی مداربسته پلاک خوان به دلیل تابش نور چراغ های اتومبیل ها در شب و تاریک شدن پلاک و تابیده شدن  نور خورشید به صورت مستقیم به پلاک و تیره شدن پلاک، مورد استفاده قرار می گیرد. در عابربانک‌ها به دلیل تابیده شدن نور خورشید از پشت سرباعث تیره شدن چهره فرد می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین ها ی مداربسته پلاک خوان اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته پلاک خوان خوردو

 

قابلیت BLC در چه دوربین های به کار رفته است؟

قابلیت BLC در دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته که دارای منوی OSD می باشند به کار برده شده است.

جهت خواندن مطالب بیشتر  درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید:دوربین مدار بسته AHD

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره منوی OSD در دوربین های مداربسته اینجا کیلیک کنید :منظور از منوی OSD در دوربین مداربسته چیست ؟

 

کلام آخر :

قابلیت BLC در دوربین های مداربسته یکی از مهمترین قابلیت های می باشد  وجود آن  جهت دریافت تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا  دوربین های مداربسته ضروری می باشد. این قابلیت در محیط های که از حساسیت بالای امنیتی برخودار هستند مانند ایست های بازرسی، چهارراه ها پر تردد و … بسیار ضروری می باشد. قبل از تهیه دوربین مداربسته به داشتن قابلیت های مانند BLC، تکنولوژی WDR و … جهت دریافت تصاویر با وضوح بالا دقت داشته باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی WDR اینجا کلیک کنید :تکنولوژی WDR چیست ؟

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین های مداربسته با قابلیت BLC، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *