وظایف دستگاه دی وی آر DVR

دوربین ها ی مداربسته جهت نصب به تجهیزات جانبی دیگری مانند دستگاه DVR نیاز دارند. این دستگاه  از لوازم جانبی دوربین های مداربسته AHD می باشد. در ادامه این مقاله به معرفی دستگاه DVR و عملکرد آن در دوربین های مداربسته می پردازیم، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

دستگاه DVR چیست ؟

دستگاه DVR که مخفف عبارت Digital Video Recorder ( ضبط کننده ویدئویی دیجیتال ) است به کار برده می شود . دستگاه DVR جهت پردازش سیگنال های آنالوگ دوربین مداربسته و تبدیل آن به تصاویر دیجیتال و همچنین ضبط تصاویر بر روی هارد مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه های DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

عملکردهای اصلی دی وی ار ( DVR )

مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته :

دستگاه دی وی آر را به مانیتور متصل می شود و تصویر تمامی دوربین های مداربسته متصل به DVR را به صورت یکپارچه در صفحه مانیتور مشاهده خواهید کرد.

 

ضبط تصاویر دوربین های مداربسته :

به وسیله دستگاه DVR می توان تصاویر دوربین های مداربسته را توسط هارد دیسک نصب شده در DVR ضبط و مجددا بازبینی یا پشتیبانی نمود .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد دیسک مناسب دوربین های مداربسته اینحا کلیک کنید :هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

 انتقال تصایر طریق اتصال به شبکه :

بوسیله پورت LAN قرار داده شده در پنل پشت دی وی آر شما میتوانید تصاویر دوربین های مداربسته خود را به بستر شبکه کامپیوتری منتقل کرده و آنها را از طریق اینترنت در هر کجایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید مشاهده کنید .

کنترل دوربین های مداربسته چرخشی :

از طریق پورت RS 485 قرار گرفته در پنل پشت دی وی آر شما میتوانید دوربین های مداربسته اسپید دام یا گردان با قابلیت  زوم اپتیکال  دار را کنترل نمایید .

فشرده سازی تصاویر

دستگاه های ضبط کننده و پردازش کننده DVR  تصا ویر دوربین را با  استفاده از فرمت فشرده سازی H264 فشرده  کرده و ضبط می کنند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره فرمت فشرده سازی H.264 اینجا کلیک کنید :منظور از H . 264 در سیستم های دوربین مداربسته چیست ؟

تنظیم تصاویر و ضبط DVR :

دی وی ار به شما قابلیت تنظیم ضبط تصاویر دوربین های مداربسته را به حالت دلخواه به شما می دهد . قابلیت های دلخواه شامل تنظیمات نور و رنگ، تنظیمات چگونگی و زمان بندی تصاویر دوربین های مداربسته متصل به DVR هستند .

استفاده راحت و آسان

دستگاه های DVR به نسبت دستگاه های NVR که در دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرند، از پیچیدگی های کمتر و نصب و راه اندازی آسان تری برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت بین دستگاه DVR و دستگاه NVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

تنظیمات DVR

معمولا دی وی آرها به چند دسته طبقه بندی میشوند اما عمده ترین دسته بندی آنها تعداد کانال های ورودی و کیفیت ضبط تصاویر ارسال شده دوربین های مداربسته هستند .
پرکاربردترین DVR هایی که از نظر تعداد کانال های ورودی تصویر دی وی ارهای زیر هستند :
دی وی ار 04 CH DVR کانال : ورودی 4 کانال دوربین مداربسته را دارد.
دی وی ار DVR 08 CH کانال : ورودی 8 کانال دوربین مداربسته را دارد.
دی وی ار DVR 16 CH کانال : ورودی 16 کانال دوربین مداربسته را دارد.
دی وی ار DVR 32 CH کانال : ورودی 32 کانال دوربین مداربسته را دارد.

کلام آخر:

دستگاه DVR در دوربین های مداربسته یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات جانبی می باشند که عملکرد های مهمی مانند تنظیمات دوربین و تصاویر، فشرده سازی تصاویر، انتقال تصاویرو … را برعهده دارد. توصیه می کنیم در زمان تهیه دوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی آن از مشاوره رایگاه کارشناسان الکامپ بهره ببرید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

خرید دستگاه DVR و دوربین مداربسته

جهت خرید دستگاه DVR و انواع دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته،دوریبن های مداربسته دام ( DOME )  و دوربین مداربسته بولت ( BULLET ) و …با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوریبن های مداربسته دام ( DOME )  و دوربین مداربسته بولت ( BULLET ) اینجا کلیک کنید :منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *