منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

  امروزه یا پیشترفت صنعت دوربین ها ی مداربسته و سایر سیستم های امنیتی ،انواع دوبین ها ی مداربسته با توجه به نیاز های امنیتی محیط و شرایط محیطی محل نصب دوربین می توان از انواع دوربین های مداربسته استفاده کرد  در حال حاضر بیشترین مصرف در پروژه های مختلف و بیشترین تولید در صنعت مداربسته، دوربین های مداربسته بالت (BULLET ) و دام ( DOME ) میباشد .دراین مقاله قصد داریم به معرفی دوربین ها ی دام و بولت و تفاوت های بین این دو نوع دوربین از لحاظ شکل ظاهری و تکنولوژی های به کاررفته در آنها و…بپردازیم.درادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی کلی دوربین های مداربسته بولت (BULLET )و دام(DOME)

دوربین های بالت به دوربین های استوانه ای شکل می گویند، نوع ساختار کیس ظاهر این دوربین ها طولی می باشد که نقاب بالای آنها برای جلوگیری از نفوذ آب و گردوغبار به داخل چیپست دوربین میباشد . به دلیل اینکه دوربین های بالت برای فضای Out Door مورد استفاده قرار می گیرد ولی دوربین های دام یا دوربین های گرد نیم کره ای برای فضاهای In Door مورد استفاده قرار می گیرند و پایه آنها نیز سقفی است و نوع پایه دوربین های مداربسته بالت نیز دیواری میباشد. در حالت کلی دوربین های بالت را برای فضاهای Out Door و دوربین های دام را برای فضاهای In Door مورد استفاده قرار میگیرد.
میزان نفوذ پذیری دوربین های بولت IP 66 و IP 67 و میزان نفوذ پذیری دوربین های دام IP 64 و IP 65 میباشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام ( DOME ) اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته دام dome

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره IP66 اینجا کلیک کنید :منظور از استاندارد IP 66 در دوربین مداربسته چیست ؟

تکنولوژی های به کاررفته در دوربین های مداربسته بولت و دام

تکنولوژی های به کاررفته در انواع دوربین های مداربسته دام و بولت به دو نوع دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته تحت شبکه یا  IP تقسیم بندی می شوند.در هر دو نوع دوربین های مداربسته دام و بولت می توان بسته به نیاز های مانند کیفیت تصاویر،استفاده از تکنولوژی ها و قابلیت های هوشمندی مانند تشخیص چهره ویا تشخیص حرکت MOTION DETECTION یا پلاک از دوربین های با تکنولوژی های متفاوت استفاده می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مدار بسته AHD

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

 

تفاوت محدوده دید در دوربین های مداربسته دام و بولت

دوربین های مداربسته بولت از زاویه ومحدوده دید وسیع تری برخوردار می باشند.دوربین های مداربسته بولت به دلیل اینکه در محیط های باز (OUT DOOR)نصب می شوند نیاز است که از زاویه دید وسیع تری پشتیبانی کند.دوربین های مداربسته  دام به دلیل اینکه جهت استفاده در مکان های داخلی (IN DOOR) و زیر سقف ها طراحی شده اند از وسعت دید کمتری برخوردار می باشند و مسافت کمتری را می توانند مورد پوشش قرار دهند.

تفاوت روش نصب دوربین های مداربسته دام و بولت

دوربین های مداربسته دام زاویه دید ثابتی دارند وبرای تغییر زاویه دید آنها باید دوربین را از زیر سقف جدا کرده و سپس زاویه دید را تغییرداده وسپس دوربین مداربسته را مجددا نصب کنید و بنابراین تنظیم زاویه دید دوربین های مداربسته دام کارنسبتا دشوارتری به نسبت دوربین های مداربسته بولت می باشد.برای نصب دوربین های مداربسته بولت و تغییر زاویه آنها فقط نیاز می باشد تا پایه دوربین را به دیوار یا سقف مورد نظر نصب کرده و سپس زاویه دید آن را تنظیم کنید.

تفاوت مقاومت بدنه دوربین های مداربسته دام وبولت

همان طور که اشاره شد دوربین های مداربسته بولت از مقاومت بدنه بالاتری به نسبت دوربین های مداربسته دام دارند و در شرایط آب و هوایی نامساعد از عملکرد بهتری برخوردار می باشند وبه همین دلیل  مناسب نصب در محیط های بیرونی (OUTDOOR)می باشند.دوربین های مداربسته  دام هم به دلیل مقاومت کمتر بدنه آنها در مقابل باد وباران وسایر شرایط آب و هوایی نامساعد،مناسب نصب در محیط های داخلی (INDOOR) می باشند که دور از بارندگی و سایر عوامل آسیب زا باشند.

تفاوت زوم و فوکوس در دوربین های مداربسته بولت و دام

دوربین های مداربسته بولت از قدرت زوم و فوکوس لنز بالای برخوردار می باشند وبا استفاده از آنها می توان مسافت های بیشتری را با دقت زوم بیشتر مشاهده کرد. دوربین های مداربسته به دلیل استفاده از لنزکوچک از قدرت زوم و فوکوس کمتری به نسبت دوربین ها ی بولت برخوردار می باشند و نمی توان با استفاده از دوربین های دام روی یک تصویر زوم و فوکوس  دقیقی انجام داد.

دید در شب در دوربین های مداربسته بولت و دام

درهر دو دوربین های مداربسته  دام و بولت قابلیت دید در شب وجود دارد و می توان براساس محیط مورد نظر ونیاز های کاربرهرکدام از این نوع دوربین ها ی مداربسته  را انتخاب کرد.

تفاوت دوربین های مداربسته دام وبولت از لحاظ قیمت

به طور معمول قیمت دوربین های مداربسته بولت به نسبت دوربین های مداربسته دام بیشتر می باشد البته باید در نظرداشته باشیم که کیفیت تصاویر وسایر ویژگی های به کاررفته دراین دونوع دوربین مداربسته یکی باشند ومعمولا دو نوع دوربین مداربسته دام وبولت در صورت مشابه بودن سایر ویژ گی های آنها ،دوربین های مداربسته دام از قیمت کمتری برخوردار می باشند.

دوربین های مداربسته بولت بهتر است یا دوربین های مداربسته دام ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت وقتی قصد داریم برای یک محیط یک سیستم امنیتی یا دوربین مداربسته تهیه کنیم بهترین گزینه انتخاب دوربین مداربسته به معنی گران ترین یا پیشترفته ترین دوربین مداربسته نمی باشد بلکه به معنی مناسب ترین دوربین مداربسته به نسبت نیاز های امنیتی محل مورد نظرمی باشد.بنابراین انتخاب دوربین مداربسته دام یا بولت باید براساس نیازهای کاربران باشد.

کلام آخر:

دراین مقاله به معرفی دوربین مداربسته دام و بولت وانواع تفاوت های آنها پرداختیم. قبل از تهیه نوع دوربین موردنیاز خودباید از انواع دوربین های مداربسته و عملکرد هرکدام اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم مناسب ترین انتخاب را با توجه به نیاز های امنیتی کاربران تهیه کنید.

خرید دوربین مداربسته دام وبولت

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته، با شماره 02158731 تماس  حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره  بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید:بهترین دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته PELCOTECH با کیفیت عالی و چیپست SONY دارای ضمانت 5 ساله الکامپ سرویس دارای استاندارد iso

[ux_products cat=”332″ offset=”4″]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *