دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته  از  رایج ترین سیستم های امنیتی هستند که جهت نظارت و حفظ امنیت محیط های متفاوتی مانند مراکز مسکونی، تجاری، اداری، و… مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری بدنه، تکنولوژی به کار رفته در آنها و قابلیت های متفاوتی که دارند در انواع  مختلفی هستند. به صورت کلی پر کاربرد ترین دوربین های مداربسته ای که مورد استفاده قرار می گیرند دوربین های مداربسته دام ( Dome ) و دوربین های مداربسته بولت ( Bullet ) هستند. در ادامه این مقاله به معرفی دوربین های مداربسته دام می پردازیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

جهت خواندن مطالب  بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید :منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

دوربین مداربسته دام چیست ؟

دوربین مداربسته دام از انواع رایج دوربین های مداربسته امنیتی است که به دلیل محل نصب آن که معمولا زیر سقف می باشد با نام دوربین های مداربسته  سقفی یا گنبدی نیز  هم شناخته می شوند. دوربین های مداربسته دام به دلیل شکل بدنه آنها و همچنین مقاوت کم  بدنه آنها در شرایط آب و هوای سخت مناسب نصب در محیط های داخلی می باشند.

دید در شب در دوربین های مداربسته دام 

در دوربین های مداربسته دام معمولا از قابلیت دید در شب ( IR ) استفاده شده است. دور لنز دوربین مداربسته مجموعه ای از ال ای دی ها کار گذاشته شده که توسط یک حسگر حساس به نور روشن و خاموش می گردند . بوسیله این حسگر در زمان روشن شدن ال ای دی ها را صادر می نماید. لنز دوربین های مداربسته دام در مدل های ارزان قیمت از نوع ثابت و در انواع میان قیمت از نوع وریفوکال و در انواع گران قیمت از نوع موتورایز می باشند .برد دید در شب دوربین های مداربسته دام معمولا کم می باشد. اگر نیازبه دید در شب قوی دارید بهتر است از دوربین های مداربسته بولت استفاده کنید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره LED های مادون قرمز دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

بدنه دوربین های مداربسته دام 

بعضی از دوربین های مداربسته دام دارای شاسی فلزی هستند و تا حدی ضد ضربه می باشند که به دوربین های مداربسته دام ( وندال پروف ) معروف می باشند . جهت محافظت کامل در برابر نفوذ آب ، گردوغبار و ضربه این دوربین های مداربسته را درون کاورهای مخصوصی قرار می دهند که بنام هوسینگ ( در لفظ عامیانه هوزینگ ) می باشند که در مدل گران قیمت آن حتی در برابر چکش و پتک برای مدتی خاص مقاوم می باشند . مدل های کارخانه ای دارای کاور هوسینگ با کد ( H ) نام گذاری می شود. دوربین های مداربسته دام شاسی پلاستیکی هم برای فضای داخل و محیط های خانگی و اداری طراحی گردیده اند . به دوربین های مداربسته دام موتورایز که بطور معمول دارای لنز زوم می باشند که با سرعت بالا به زوایای مختلف می چرخند،دوربین های مداربسته  اسپید دام Speed Dome یا PTZ می گویند .

جهت خواندن دوربین های مداربسته اسیپد دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مداربسته دام 

دوربین های مداربسته دام از لحاظ تکنولوژی به کار رفته در آنها به دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند. و می توان گفت محدودیتی در تکنولوژی  به کار رفته در این نوع از دوربین ها وجود ندارد و می توانند در انواع تکنولوژی ها ارائه شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه  اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته دام 

دوربین های مداربسته دام دارای کیفیت های  تصاویر مختلفی هستند. این دوربین ها از کیفیت تصویر 2 الی 8 مگا پیکسل در بازار ارائه می شوند.

قابلیت های هوشمند دوربین های مداربسته دام 

دوربین های مداربسته دام تحت شبکه از قابلیت های هوشمندی مانند قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، قابلیت تشخیص چهره و … می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION اینجا کلیک کنید :تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

مزایای دوربین های مداربسته دام

  • دارای محفظه ( حباب ) که به عنوان یک محافظ برای لنز و دوربین مداربسته به شمار می رود .
  • از لحاظ شکل ظاهری زیبا و مناسب برای مکان های با طراحی ویژه
  • اصطلاحا دارای ابعاد جمع و جور است ( کامپکت )
  • و از همه مهمتر قیمت ارزانتر نسبت به انواع دیگر

 

معایب دوربین های مداربسته دام

  • زاویه تصویر به صورت عمود و نیمه عمود می باشد . در اکثر مواقع تصویر سوژه به صورت نیمرخ ضبط میگردد .
  • نسبت به مدل های دیگر از قدرت پیشگیری از سرقت پایین تری برخوردارند .

 کلام آخر :

دوربین های مداربسته دام یکی از رایج ترین دوربین های مداربسته می باشند که از تنوع زیادی از لحاظ تکنولوژی و کیفیت تصاویر دارا می باشند. این نوع از دوربین ها معمولا برای فضاهای داخلی استفاده می شوند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند. توصیه می کنیم قبل از تهیه دوربین مداربسته برای محیط مورد نظر خود از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره ببرید .

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید دوربین های مداربسته دام،  بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و…با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *