انواع   LED مادون قرمز دوربین مدار بسته جهت دید در شب

دوربین های مداربسته جهت ضبط تصاویر در مکان های که نور محیط کم باشد و یا در تاریکی شب، از ال ای دی LED  مادون قرمز استفاده می کند . این ال ای دی ها می توانند در کنار لنز و داخل هوسینگ باشند و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مدار بسته نصب گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع LED های مادون قرمز  که جهت دیدن تصاویر دوربین مداربسته در شب مورد استفاده قرار می گیرد بپردازیم.

LED  مادون قرمز ( IR ) چیست؟

از LED های مادون قرمز در دوربین های مداربسته استفاده می کنند.که این نورها برای چشم انسان نامرئی می باشد ولی این نورها در دوربین های مداربسته باعث مشاهده تصاویر می شود . همانطور که می دانید، بعضی از دوربین مدار بسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمی کند . بنابراین LED  مادون قرمزی که جهت این نوع دوربین مداربسته در نظر گرفته میشود داخل کاور قرار دارد، میتواند به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است ، روشن کند .

در مدل های دیگری از دوربین مدار بسته، لنز متغیر است مثلا ۴ تا ۹ میلیمتر که در واقع ۳۰ تا ۶۰ درجه ، زاویه دید دوربین تغییر میکند . اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مدار بسته هستند و اجسام دورتر، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمی رسد، در تصویر نمایش داده نمی شود و تاریک و سیاه دیده می شود .

انواع LED های مادون قرمز

LED. 1 های کم مصرف و ارزان قیمت
LED .2 های گران قیمت حرفه ای با توان بیشتر

برخی دوربین های مداربسته دارای LED های کمتری می باشند ولی معمولا میتوانند فاصله بیشتری را تحت پوشش خود در آورند . همچنین LED های بزرگتر و گران قیمت تر دارای اطمینان و عمر بیشتری بوده و نسبت به LED های کوچکتر و قیمت پایین تری می باشند .در حال حاضر برخی از دوربین های مداربسته IR دار گران قیمت از ۳ تا ۵ عدد از LED های حرفه ای در داخل دوربین استفاده میکنند .

برد دید در شب مادون قرمز 

برد دید در شب دوربین های مداربسته به معنای بیشترین عمق دیدی است که به وسیله دوربین مداربسته در تاریکی قابل دیدن است. این برد به دو اصل مهم وابسته است:

  1. میزان قدرت LEDها

  2. میزان حساسیت چیپ تصویر

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره برد دید در شب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : برد دید در شب دوربین های مداربسته

  • میزان قدرت LED

میزان قدرت LED ها با توجه به تعداد و نوع   LED آنها مشخص خواهد شد. این LED ها تشابه زیادی با LED های نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. توجه داشته باشید که برد نوشته شده بر روی کاتالوگ دوربین بیشترین برد پرتاب نور دوربین است و معمولا بیش از برد مفید دید در شب دوربین است.

  • حساسیت چیپ یا سنسور تصویر

حساسیت چیپ تصویر نسبت به نور مرئی و نامرئی با هم متفاوت است. این به آن معناست که ممکن است یک چیپ دوربین مدار بسته حساسیت خوبی نسبت به نور مرئی داشته باشد اما حساسیت آن برای امواج مادون قرمز کم باشد. میزان این حساسیت در بازه های فرکانسی متفاوت توسط نمودارهای نوری چیپ تصویر مشخص می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سنسور دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :سنسور دوربین مدار بسته

 

کلام آخر:

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب بسیار کم هزینه و به صرفه است همچنین امکان دید در تاریکی های مطلق را نیز فراهم می کند زیرا تمامی نورهای مورد نیاز از طریق LED های درون دوربین تامین می شود .در حال حاضر یکی از بهترین برند های ارائه دهنده دوربین مدار بسته با دید در شب بسیار قوی دوربین پلکو تک می باشد که توسط شرکت الکامپ و با ضمانت ۵ ساله ارائه میگردد و شما میتوانید با خرید این برند معتبر امنیت محل خود را با خیالی راحت گارانتی نمایید.

خرید LED های مادون قرمز و دوربین مداربسته

جهت خرید LED های مادون قرمز، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته اسپید دام، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

 

 

دیدگاه ها غیرفعال است