برد دید در شب دوربین های مداربسته

اکثر دوربین های مداربسته موجود در بازار دارای قابلیت دید در شب هستند و استفاده از این قابلیت در زمانی که نور محیط کم باشد و یا اینکه در تاریکی شب، بسیار ضروری می باشد. قابلیت دید در شب دوربین های مداربسته و برد دید آنها در دوربین های مختلف متفاوت می باشد.در این مقاله به  معرفی برد دید در شب  دوربین های مداربسته  و عوامل موثر بر برد دوربین می پردازیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دید در شب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : دید در شب در دوربین مدار بسته

برد دید در شب دوربین مداربسته چیست ؟

برد دید دوربین های مداربسته در واقع عمق دید تصاویری است که در تاریکی شب می تواند ارائه دهد. نوع فناوری مورد استفاده در انواع دوربین های مداربسته متفاوت می باشد و برد دید در شب دوربین ها نیز متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

دید در شب دوربین مداربسته چیست ؟

عملکرد تشکیل تصویر در دوربین های مداربسته از انعکاس نوری است که از اجسام منتشر می شود. بنابراین تمامی دوربین های مداربسته برای تشکیل تصویر به نور کافی محیط نیاز دارند. زمانی که نور محیط کم باشد و یا در تاریکی شب نور مورد نیاز دوربین ها  توسط  LED های که در اطراف لنز قرار دارد تامین می شود. نور LED های مادون قرمز IR دوربین های مداربسته  از نوع نور های نامرئی برای چشم انسان می باشد. با انتشار این نور در محیط یا اشیا نور مورد نیاز تشکیل شدن تصویر تامین شده و تصویر تشکیل می شود. LED های به کار رفته در دوربین های مداربسته از انواع مختلفی هستند و باعث متفاوت بودن تصاویر به صورت سیاه وسفید بودن یا رنگی بودن تصویر می شود.

LED های مادون قرمز دوربین های مداربسته در انواع مختلفی هستند. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره آنها اینجا کلیک کنید:انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

عوامل موثر بر برد دید در شب دوربین های مداربسته

برد مفید دید در شب دوربین های مداربسته بستگی به 3 عامل دارد که در اینجا به آنها می پردازیم.

میزان حساسیت سنسور دوربین مداربسته

میزان حساسیت سنسورها و نور دریافتی از محیط دوربین های مداربسته یکی از مهمترین عوامل برد دید در شب دوربین های مداربسته می باشد. اگر در دوربین مداربسته از سنسورهای قوی با حساسیت بالا  نسبت به نور LED های مادون قرمز IR و یا سایر نور های LED دیگر مورد استفاده قرار گیرد به این معنی می باشد که تصویر برای تشکیل شدن به مقدار کمتری از نور دریافتی نیاز دارد و بنابراین برد دید دوربین مداربسته افزایش پیدا می کند.

سنسور های دوربین های مداربسته یکی از مهمترین اجزای داخلی دوربین های مداربسته می باشند که  در میزان کیفیت تصاویر دوربین مداربسته بسیار تاثیر گذار هستند. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سنسور های دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید:سنسور دوربین مدار بسته

نوع LED های مورد استفاده در دوربین مداربسته

LED های به کار رفته در دوربین های مداربسته از انواع LED های مختلف، تعداد و قدرت نور متفاوتی برخودار می باشند. طبیعتا هرچه تعداد LED  های به کار رفته در دوربین و قدرت نور آنها بیشتر باشد، برد دید دوربین های مداربسته افزایش پیدا می کند. نوع نورها و فناور های به کار رفته در نوع دید در شب دوربین های مداربسته متفاوت می باشد و این تفاوت در رنگی بودن یا سیاه و سفید بودن تصویر و همچنین کیفیت تصاویر تاثیر گذار خواهد بود.

نور محیط نصب دوربین مداربسته

علاوه بر مشخصات فنی تجهیزات به کار رفته در دوربین های مداربسته، نور محیطی که دوربین در آن نصب می باشد نیز در برد دید دوربین مداربسته تاثیر گذار خواهد بود.

انواع دید در شب در دوربین های مداربسته

دید در شب دوربین های مداربسته به صورت کلی به دو دسته دید در شب سیاه و سفید و دید در شب رنگی تقسیم بندی می شوند.

دوربین های دید در شب رنگی :

دوربین ها ی مداربسته با دید در شب رنگی از انواع مختلفی از فناوری ها استفاده می کنند مانند کالر ویو Color VU، وارم لایت Warm Light، استار لایت Star light  و…

دوریبن ها ی دید در شب سیاه و سفید :

در دوربین های مداربسته با دید در شب سیاه و سفید از دو نوع فناوری IR و EXIR استفاده می شود. دوربین های مداربسته با تکنولوژی EXIR به دلیل یکنواخت بودن نور بیشتر از کیفیت تصاویر بالاتری برخوردار هستند.

افزایش برد دید در شب دوربین مداربسته 

افزایش برد دید در شب دوربین های مداربسته به وسیله چندین راهکار ساده امکان پذیر می باشد که باید به آنها دقت کرد.

وجود نداشتن اشیاء و یا موانع بر سر راه دوربین : 

در زمان نصب دوربین مداربسته باید دقت داشته باشیم که اشیاء و یا موانعی در نزدیکی دوربین وجود نداشته باشد . زیرا در صورت وجود شی در نزدیکی دوربین نور LED های مادون قرمز بازتاب پیدا کرده و موجب سفیدی یا کیفیت پائین تصویر می شود.

محل نصب دوربین های مداربسته یکی از مهمترین عواملی است که در موفقیت نصب دوربین مداربسته تاثیر فراوانی دارد. می توانید  جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین محل نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید:بهترین محل نصب دوربین مدار بسته

افزایش نور محیط با نور مرئی :

می توان با افزایش مقدار کمی  نور مرئی محیط در بالا بردن برد دید در شب دوربین مداربسته تاثیر گذار بود. ولی باید دقت داشته باشید با تاباندن نور زیاد و یا با جهت نادرست می تواند کیفیت تصایر را پائین بیاورد.

دقت در انتخاب دوربین مداربسته دید در شب مناسب :

 باید دقت داشته باشید با توجه به نیاز های امنیتی نوع دوربین مداربسته دید در شب خود و برد مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال از دوربین های مداربسته با برد زیاد را برای محیط های بیرونی انتخاب کرد و یا اینکه از دوربین های مداربسته با قابلیت دید درشب رنگی را با توجه به نیاز های امنیتی مانند استفاده از این دوربین های مداربسته پلاک خوان  در پارکینگ ها به دلیل تشخیص رنگ ماشین ها استفاده شود.

نصب پروژکتور های مادون قرمز IR :

با نصب پروژکتور های مادون قرمز IR می توانید مقدار نور نامرئی محیط را افزایش داده و در نتیجه تصاویر با نور و کیفیت بالاتری را دریافت کنید. نصب کردن پروژکتور های مادون قرمز یکی از متداول ترین روش های افزایش نور می باشد و به دلیل نامرئی بودن آن در مکان ها ی امنیتی بسیار پرکاربرد می باشد. 

پروژکتور های مادون قرمز یکی از مهمترین تجهیزات جانبی نصب دوربین های مداربسته می باشند. جهت خواند مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید:پروژکتور مادون قرمز دوربین مدار بسته

کلام آخر :

استفاده از دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب یکی از ضروری ترین مواردی می باشد که در هنگام انتخاب دوربین های مداربسته باید به آن دقت داشت زیرا معمولا سرقت ها در زمان تاریکی شب انجام می شود. یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت داشت این است که براساس نیاز های امنیتی باید برد دید در شب و  نوع دید در شب رنگی یا سیاه و سفید بودن آن انتخاب شود.

خرید دوربین مداربسته دید در شب با برد بالا

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید : خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *