بهترین محل نصب دوربین مدار بسته

یکی از رایج ترین سیستم های امنیتی جهت تامین امنیت نصب دوربین های مداربسته می باشد. نصب دوربین های مداربسته در مکان های مختلف و با شرایط محیطی متفاوت صورت می گیرد.  نصب دوربین مداربسته در محل مناسب می تواند در عملکرد درست دوربین نقش بسیار با اهمیتی داشته باشد.در برخی اوقات محیطی که دوربین در آن نصب می شود از شرایط استانداردی برخوردار نمی باشد. در ادامه این مطلب به شرایط و عواملی که ممکن است در عملکرد دوربین اختلال ایجاد کند می پردازیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین مکان های نصب دوربین ها ی مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین مکان های نصب دوربین مداربسته

  • میزان نور و روشنایی

محلی که دوربین در آن نصب می شود و نوع دوربین مدار بسته ای که انتخاب می کنید باید متناسب با شرایط  روشنایی محل مورد نظر باشد. دوربین های مدار بسته  که در نور کم تصویر برداری می کنند باید دارای حساسیت بالا بوده و یا دارای LED های  مادون قرمز  باشند که در شرایط نوری کم یا تاریکی مطلق بتواند تصاویر را به صورت سیاه و سفید با استفاده از قابلیت دیددر شب نشان دهد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع LED ها ی مادون قرمز اینجا کلیک کنید :انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

  • دما میزان بارندگی گرد وغبار

دما مناسب محل نصب دوربین های مدار بسته از  زیر صفردر جه  تا ۵۰ درجه بالای صفر می باشد. در شرایط دمایی غیر از این بازه دمایی، دوربین های مدار بسته باید درون محافظ قرار بگیرند. از دوربین های مدار بسته در شرایط دمایی بسیار بالا در صورتی که از محافظ های با خنک کننده های الکترونیکی استفاده شود می توان استفاده نمود. یکی دیگر از مهم ترین مواردی که می تواند باعث آسیب رساندن جدی به دوربین های مدار بسته گردد، وجود شبنم درون دوربین مدار بسته و یا اطراف آن به علت بالا رفتن میزان رطوبت محیط می باشد که این امر سبب زنگ زدن و یا خورده شدن دوربین مدار بسته و در نتیجه از کار افتادگی زود هنگام دوربین مدار بسته می گردد.

  • امواج الکترومغناطیس و صاعقه

در صورتی که نیاز است تا دوربین های مدار بسته در فضای باز و مکانی که ممکن است مورد اصابت صاعقه قرار گیرد نصب شود بهتر است از میله های صاعقه گیر استفاده شده تا ریسک خطر رساندن به دوربین مدار بسته به حداقل برسد. در صورتی که دوربین مدار بسته در نزدیکی سیم های فشار قوی و یا ایستگاه های رادیویی قوی نصب گردد در هنگام مونیتور کردن ممکن است بر روی مونیتور نویز مشاهده شود. استفاده از سیم اِرت راهکاری برای رفع این ایراد است. 

 



  • مناطق قابل اشتعال

در مکان هایی نظیر سایت های پتروشیمی و تونل های حفاری که گاز های قابل احتراق در آن ها وجود دارد نصب دوربین مدار بسته نیاز به امکانات ویژه ای دارد. از جمله این امکانات  کاور های محافظ در برابر سوختن هستند که دوربین درون آن ها قرار می گیرد. دوربین های مداربسته ضد انفجار به دلیل مقاومت بالای بدنه برای محیط های مثل پتروشیمی ها ویا مراکزی که ممکن است در آن حادثه ای رخ دهد مورد استفاده قرار می گیرد.

. نوع دوربین مداربسته و محل نصب آن 

علاوه بر شرایط محیطی که دوربین درآن نصب می شود، نوع دوربین های مداربسته هم در محل نصب آنها نقش مهمی دارد. دوربین های مداربسته از لحاظ شکل ظاهری بدنه، نوع پایه نصب، مقاومت بدنه، با یکدیگر متفاوت هستند. به طور مثال دوربین های مداربسته بولت نسبت به دوربین های مداربسته دام، از مقاوت بدنه بالاتری برخوردار می باشند و به همین دلیل مناسب نصب در محیط های بیرونی یا OUTDOOR هستند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید :منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

دوربین های مداربسته اسپید دام به دلیل قابلیت زوم اپتیکال و چرخش 360 درجه مناسب نصب برای محیط های وسیع مانند سوله ها، کارخانه ها و…می باشند. دوربین های مداربسته بر اساس مقاومت بدنه آنها در شرایط آب و هوایی مختلف به استاندارد های مختلف IP تقسیم می شوند، به طور مثالاگر دوربینی دارای درجه استاندارد IP67 باشد، مناسب نصب در محیط های بیرونی می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره IP استاندارد اینجا کلیک کنید :استاندارد IP چیست؟

کلام آخر :

نصب دوربین مداربسته در محل مناسب می تواند در بهبود عملکرد و دریافت تصاویر بسیار با کیفیت تر نقش بسیار مهمی داشته باشد. از این رو ما در این مقاله به عواملی که می تواند در بهترین و مناسب ترین محل نصب تاثیر بگذارد پرداختیم. می توانید با استفاده از این اطلاعات مناسب ترین محل را برای نصب دوربین مداربسته خود انتخاب کنید.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید  بهترین دوربین مداربسته، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)، دوربین مداربسته منازل مسکونی و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *