بهترین دید در شب در دوربین های مداربسته

استفاده از دوربین های مداربسته در محیط ها ی مانند منازل مسکونی، ادارات، محیط های تجاری و…یکی ازضروریات برای حفظ امنیت می باشد . اگر قصد دارید با نصب دوربین مداربسته ازنظارت و امنیت کامل برخوردار باشید باید از دوربین های مداربسته ای استفاده کنید که قابلیت دید در شب داشته باشند . زیرا اکثرسرقت ها درتاریکی شب اتفاق می افتد به همین دلیل استفاده از دوربین های مداربسته با  قابلیت دید در شب ازاهمیت بسیاربالای برخوردارمی باشد .

در ادامه این مقاله به معرفی انواع دید در شب دردوربین ها ی مداربسته می پردازیم . با ما درادامه این مقاله همراه باشید .

بهترین دوربین مداربسته دید در شب

برای تهیه بهترین دوربین مداربسته با بهترین دید در شب باید به غیرازدید در شب دوربین به چندین فاکتورو ویژگی دردوربین مداربسته توجه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین کیفیت دید درشب را از دوربین مداربسته دریافت کنیم . برخی از ویژگی های که باید به آن توجه کنیم عبارتند از :

  • تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته
  • برند دوربین مداربسته
  • کیفیت تصاویردوربین مداربسته
  • برد دید درشب دوربین مداربسته

تکنولوژی های به کار رفته در دید در شب دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته ازانواع تکنولوژی های دید در شب برای تصویر برداری درتاریکی شب استفاده می کنند . درادامه به این انواع این تکنولوژی ها اشاره خواهیم کرد :

  • تکنولوژی وارم لایت ( warm light )
  • تکنولوژی مادون قرمز ( IR )
  • تکنولوژی ( EXIR )
  • تکنولوژی ( COLOR VU )
  • تکنولوژی ( STAR LIGHT )
  • تکنولوژی دارک فایتر ( Dark fighter )

تکنولوژی وارم لایت ( WARM LIGHT )

تکنولوژی وارم لایت ( WARM LIGHT ) دردوربین های مداربسته ازنورگرم که ازانواع نورطبیعی می باشد، نور مورد نیاز برای تصویربرداری دوربین های مداربسته را فراهم می کند . تصاویری که با استفاده ازوارم لایت ضبط می شوند، رنگی می باشند. این نوع ازدوربین ها مقدارنورمحیط را ازطریق سنسورها تشخیص داده و میزان نوری که از طریق LED ها برای تصویرمورد نیازمی باشد را تعیین می کند .

تکنولوژی مادون قرمز INFRARED ) IR )

تکنولوژی Infrared ( IR ) ، یکی ازتکنولوژی های دید در شب دردوربین های مداربسته  می باشد که با استفاده از نور نا مرئی LED های مادون قرمزامکان دید در شب و ثبت تصاویررا در تاریکی شب فراهم می کند. این تکنولوژي با ارسال پرتوهای نور نامرئی که چشم انسان قادربه دیدن آن نمی باشد درمحیط  ودرنهایت دریافت این پرتوها توسط دوربین و تبدیل آن به تصویرصورت می گیرد.

تکنولوژی ( EXIR )

درواقع تکنولوژی EXIR  بهبود یافته تکنولوژی مادون قرمز( IR ) می باشد . از تغییراتی که دراین تکنولوژی صورت گرفته است می توان به افزایش قدرت نفوذ درشیشه ها قطور، توزیع یکنواخت نوردرتصویر، عدم کاهش کیفیت سنسور، افزایش برد نور نسبت به تکنولوژی IR  و…غیره اشاره کرد . تصاویری که با استفاده از تکنولوژی EXIR تهیه می شود نسبت به دوربین های مداربسته با تکنولوژی IR گرفته می شود به دلیل بهبود یافتگی از کیفیت بالاتری برخوردارمی باشد .

تکنولوژی ( COLOR VU )

دید درشب color Vu به دلیل تکنولوژی پیشترفته ای که در آن به کار گرفته شده یکی ازبا کیفیت ترین تصاویر دید در شب را در دوربین های مداربسته را ارائه می دهد . این تکنولوژی با استفاده ازلنزهای بسیار قوی وهمچنین دیافراگم های که از تکنولوژی بسیار پیشترفته ای برخوردار هستند این امکان را می دهد تا درنور بسیار کم هم تصاویری با کیفیت و جزئیات بسیاربالا به صورت رنگی ارائه دهد .

تکنولوژی استار لایت ( STAR LIGHT )

تکنولوژی Starlight دردوربین های مداربسته از سنسورهای دوربین های مداربسته  بزرگترو دیافراگم بازتر و سرعت شاتر کمتری بهره می برد . زمانی که سرعت شاتر دوربین مداربسته کاهش پیدا می کند نورکافی برای تصاویررا فراهم می کند . دوربین‌های استارلایت با استفاده از پیشترفته ترین  فناوری حسگرمی تواند مقدار زیادی ازنویزرا کاهش داده و دید درشب واضح‌ تری را ارائه دهد. دراین تکنولوژی به دلیل داشتن سنسورهای بزرگتر، نوربیشتری به سنسور می رسد و بنابراین، تصاویر تمام رنگی با کیفیت بسیاربالا را ارائه می دهد . این تکنولوژی دردوربین های که دارای قابلیت تشخیص چهره انسان وتشخیص پلاک خودرو دارند به کارمی رود .

تکنولوژی دارک فایتر ( DARK FIGHTER )

در تکنولوژی Dark Fighter ازلنزهای غیر کروی به جای لنز ها کروی معمول استفاده می شود . ساختاراین لنز غیر کروی این امکان را می دهد تا لنز بتواند نوررا از نقاط مختلفی ازسطح خود پردازش کند ودرنهایت برآیند آنها را به صورت دقیق تری متمرکز سازد .

کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته موجود دربازار دارای کیفیت های متفاوتی می باشند و از کیفیت  1.3 مگا پیکسل تا 8 مگا پیکسل می می توان تهیه کرد . هرچه کیفیت و رزولوشن تصاویر دوربین های مداربسته بالاترباشد تصاویری که از دوربین مداربسته درشرایط نوری کم و درتاریکی شب، ازوضوح و جزئیات بیشتری برخوردارمی باشد .

برد دید در شب در دوربین های مداربسته

به حداکثر مسافتی که دوربین می‌تواند تصاویر واضحی را ثبت کند برد دید دوربین مداربسته گفته می شود . در دیتاشیت دوربین‌های مداربسته گزینه ای به نام DORI Distance وجود دارد که درمورد برد دوربین اطلاعاتی را ارائه می دهد . عوامل زیادی بر میزان برد مفید دوربین مداربسته تاثیر گذارهستند . برخی ازاین عوامل شامل لنز دوربین مداربسته، رزولوشن دوربین، کیفیت ساخت و محل نصب دوربین است.

برند دوربین مداربسته

استفاده ازدوربین های مداربسته با برند معتبر به دلیل استفاده ازلنز و قطعات با کیفیت می تواند در کیفیت دید در شب دوربین های مداربسته تاثیر زیادی داشته باشد به همین دلیل توصیه می کنیم ازبرند های معتبردوربین های مداربسته مانند داهوا، هایک ویژن و.. استفاده کنید.

کلام آخر:

در این مقاله به معرفی انواع دید درشب در دوربین های مداربسته پرداختیم . برای تهیه یک دوربین مداربسته با بهترین دید در شب نیازاست که در مورد انواع دید در شب در دوربین ها ی مداربسته اطلاع داشته و براساس آن بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید انواع دوربین مداربسته با دید در شب IR، دوربین مداربسته با دید در شب وارم لایت ( WARM LIGHT ) ، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین مداربسته AHD، دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین مداربسته منازل مسکونی و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *