فناوری ROI در دوربین های مداربسته

دوربین ها ی مداربسته از متداول ترین سیستم های نظارتی و امنیتی می باشد که در اکثر محیط های اداری، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد . هدف اصلی نصب دوربین های مداربسته نظارت و تامین امنیت محیط می باشد، بنابراین کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته از اهمیت بالای برخوردار می باشد، زیرا در صورت وقوع جرائم می توان با استفاده از تصاویر دوربین های مداربسته از علت آن با خبر شد وهمچنین از تصاویر دوربین ها به عنوان مدرک و شواهد استفاده کرد.

زمانی که قصد داشته باشید یک نقطه خاصی را مورد بررسی قرار دهیم، روی آن نقطه خاص عمل بزرگنمایی را اعمال خواهیم کرد و آن سوژه یا نقطه خاص واضحتر و نمایان تر می شود، ولی بقیه تصویرمیتواند از وضوح زیادی برخودار نمی باشد . برای داشتن تصاویری با کیفیت در زمان بزرگنمای بر روی یک منطقه خاص فناوری به نام ROI در صنعت دوربین های مداربسته ارائه شده که با استفاده از آن می توان نقاطی از تصویر که مورد نظر کاربران می باشد انتخاب کرده و با وضوح بیشتری مشاهده کرد. در ادامه این مقاله به معرفی فناوری ROI  میپردازیم. با ما درادامه این مقاله همراه باشید.

فناوری ROI در دوربین مداربسته چیست ؟

ROI مخفف عبارت ( Region of Interest ) و به معنی منطقه مورد نظر می باشد . فناوری ROI در دوربین مداربسته به کاربر این امکان را می‌دهد بخشی خاص از تصویر که مورد نظر کاربر می باشد را انتخاب کرده و آن قسمت از تصویر را به صورت اختصاصی بزرگ نمایی کرده و منطقه مورد نظر را  مورد تمرکزو بررسی قرار دهند . با استفاده از قابلیت  ROI، می‌توانید بر روی مناطق مهم تصویر تمرکز کنید و با جزئیات بیشتری آن‌ها را مشاهده و بررسی کنید .

نحوه عملکرد فناوری ROI در دوربین مداربسته

فناوری ROI با استفاده ازکاهش فریم های تکراری وغیرضروری تصاویروهمچنین حذف نقاط غیر ضروری تصویر، تصاویری با کیفیت بالا وهمچنین فشرده شده را ارائه می دهد . برای اینکه اطلاعات مهم تصاویر حفظ شود، فرآیند فشرده سازی داده ها به صورت موثری انجام می گیرد .

با استفاده از فناوری ROI می توان یک یا چند منطقه را در تصویرانتخاب کرده و قابلیت ROI را فعال کرد . فشرده سازی بر روی منطقه مورد نظربا حداقل از دست دادن دیتا  صورت می گیرد و سایر نواحی از فشرده سازی بیشتری برخوردارمی باشند و در نتیجه کیفیت تصویر منطقه مورد نظر حفظ خواهد شد . همچنین دراین روش مشکلات پهنای باند و فضای ذخیره سازی نیز قابل حل شدن می باشد .

انواع فناوری ROI در دوربین های مداربسته

 درحال حاضر دو نوع ازفناوریROI دردوربین های مداربسته وجود دارد که عبارتند از :

  •  منطقه ثابت ( FIXED REGION )
  • ردیابی پویا ( DYNSMIC TRACKING )

منطقه ثابت ( FIXED REGION )

برای فعال نمودن عملکرد ROI  منطقه ثابت می توان وارد تنظیمات ROI دردوربین مداربسته رفت . درفناوری ROI امکان فعال نمود ن 4 منطقه مختلف درتصویر وجود دارد . سطح رمزگذاری ROI از1-6 قابل تنظیم می باشد .

ردیابی پویا ( DYNAMIC TRACKING )

 برای فعال سازی ردیابی پویا در فناوری ROI، ابتدا باید تنظیمات مربوط به قابلیت تشخیص چهره ( MOTION DETECTION ) به همراه قابلیت Dynamic Analysis فعال نمائید، و سپس وارد تنظیمات ROI شده وعملکرد ROI را فعال کنید . سطح رمزگذاری ROI از 1-6، قابل تنظیم است .

دردوربین های مداربسته Hikvision فناوری کد گذاری ROI با تکنولوژی های دیگری مانند  تجزیه و تحلیل هوشمند (VCA )، تشخیص چهره تلفیق کرده است و منجر به ارائه دوربین های مداربسته با کیفیت بالا می گردد . این شرکت به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان دوربین مداربسته که ازاستاندارد فشرده سازی ی H.264 / AVC استفاده می نماید .

کلام آخر :

کاربرد این فناوری در دوربین های مداربسته تحت شبکه و  دارای فناوری های شبکه این امکان را برای شما فراهم می نماید تا کیفیت تصویررا در بخش های خاص با وجود فشرده سازی های صورت گرفته همچنان حفظ نمایید . تکنولوژی های نوین همواره در راه حفظ امنیت، پشتیبان کاربران سیستم های نظارتی می باشند . درنتیجه شما با استفاده ازاین فناوری ها قادر به ارتقاء امنیت در فضای زندگی و کسب و کارتان خواهید بود .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره اوج امنیت با تلفیق دوربین مداربسته و خانه هوشمند کلیک کنید .

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین های مداربسته با فناوری ( ROI )، دوربین مداربستهAHD، دوربین مداربسته منازل مسکونی، دوربین های مداربسته اسپید دام و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *