Version 1.0.0


قابلیت تشخیص سقوط ( Fall Detection ) در دوربین های مداربسته چیست ؟

طبق آمارهای به دست آمده ازسازمان بهداشت جهانی، زمین خوردن افراد، به خصوص افراد مسن دومین عامل مرگ و میردر میان این افراد می باشد . شرکت هایک ویژن ارائه دهنده انواع دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی، به منظور کاهش خطرات ناشی ازسقوط افراد، فناوری را به نام تشخیص سقوط ( Fall Detection  ) را ارائه داده تا با استفاده ازآن بتوان به  تشخیص سقوط افراد پرداخت وازآسیب های جدی به افراد مسن جلوگیری کرد .

تحقیقات صورت گرفته درایالت متحده نشان می دهد ازهر چهارنفری که در سال زمین می خورند و سنی بالای 65 سال دارند، بیش از یک نفرمنجربه آسیب های جدی مانند ضربه به سر و شکستگی لگن می شود . در ادامه این مقاله به معرفی بیشتراین فناوری می پردازیم .

فناوری تشخیص سقوط ( Fall Detection  ) چیست ؟

فناوری تشخیص سقوط ( Fall Detection) یک فناوری پیشترفته در دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد که با استفاده از فناوری های پیشترفته وبا تجزیه و تحلیل تصاویرمی تواند سقوط افراد را تشخیص دهد . این فناوری مناسیب افراد دارای بیماری یا معلولیت می باشد که با کمک آن سقوط آنها تشخیص داده شده ودرصورت سقوط، هشدار های فوری را برای خانواده یا پرستارشان ارسال کند تا ازآسیب های جدی تر جلوگیری شود .

محل استفاده از فناوری تشخیص سقوط یا ( Fall Detection ) ؟

خانه ی سالمندان و بیمارستان ها

این فناوری می تواند تا حد زیادی بارمراقبتی پرستاران را کاهش داده و درعین حال کارایی عملکرد آنها را نیزافزایش دهد . پرستاران با استفاده از نظارت از طریق دوربین های هوشمند می توانند درصورت بروزسقوط ویا حادثه، پیام های هشداررا دریافت کرده و به سرعت اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری ازآسیب بیشتر و مدیریت بحران را انجام دهند .

سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند

میتوان ازاین فناوری درمنازلی که سالمندان به تنهایی درآن زندگی می کنند استفاده کرد . با استفاده ازاین فناوری می توان در تمامی لحظات ازراه دوراز سالمندان مراقبت کرد .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره اوج امنیت با تلفیق دوربین مداربسته و خانه هوشمند کلیک کنید .

مکان های عمومی

می توان ازفناوری تشخیص سقوط درمکان ها و فضاهای عمومی مانند راهروی هتل ها، لابی ها و… که احتمال سقوط درآنجا زیاد می باشد استفاده کرد .

مشکلات تشخیص سقوط به صورت سنتی

برای مراقبت ازافراد سالمند و بیمارو یا معلول وتشخیص سقوط آنها نیاز است که به صورت منظم بازدید صورت گیرد، این کار بسیار زمان بر بوده وممکن است همچنین باعث وارد شدن به حریم شخصی افراد وایجاد مزاحمت شود. زمانی که فردی سقوط می کند ممکن است کسی متوجه نشده وفرد برای مدت طولانی روی زمین بماند واین در صورتی است که سرعت رسیدگی و مراقبت به افراد در این زمان بسیارحیاتی می باشد و طولانی شدن زمان رسیدگی می تواند عواقب زیادی برروی سلامتی افردا داشته باشد .

در سال‌های اخیر، استفاده از دستگاه ها ی تشخیص سقوط و ( panic ) بسیارمتداول بوده است . ازجمله این دستگاه ها، دستگاه های  آلارم‌ های آویز شخصی می باشند که ازافراد می‌خواهند درصورتی که سقطوط کردند دکمه دستگاهی که به صورت گردن آویز یا مچ بند همراه آنها می باشد را فشار دهند تا پیام هشداررا ارسال کند . این دستگاه ها دارای محدودیت های زیادی می باشند .

اولین محدودیتی که دراستفاده از این دستگاه ها وجود دارد این است که  افراد باید آنها را با خود همراه داشته  باشند و به صورت گردنبند به گردن خود آویزان کنند و یا به صورت مچ بند ببندند . استفاد از این دستگاها برای افرادی که  مبتلا به بیماری هایی مانند زوال عقل می باشند بسیار چالش برانگیز می باشد . یکی دیگرازمشکلاتی که این دستگاه ها دارند این است که  باید به طور منظم شارژ شوند تا عملکرد صحیحی داشته باشند و به همین دلیل ممکن است شارژدستگاه به درستی انجام نگیرد ومهمترین مشکلی که در استفاده ازاین دستگاه ها وجود دارید این است که باید فرد دکمه هشداررا فشار دهد تا آلارم فعال شود ودراین صورت اگر فرد مورد نظر قادربه حرکت نباشد یا هوشیار نباشد نمی توان ازاین دستگاه استفاده کرد .

مزایای استفاده از فناوری تشخیص سقوط یا ( Fall Detection ) ؟

پیاده سازی آسان

این فناوری از پیاده سازی آسانی بر روی دوربین های مداربسته برخودارمی باشند و نیازی به دستگاه ی که نیاز فعال کردن می باشند و یا دستگاه های که  به افراد آویزان می شوند یا به مچ دست آنها بسته می شود، ندارد و می توان به راحتی ازآن استفاده کرد .

دقت بالا و تشخیص خودکار

فناوری تشخیص سقوط با استفاده ازالگوریتم های یادگیری عمیق، ازدقت بالای برخوردارمی باشند وبه صورت خودکار می توانند سقوط را تشخیص دهند . ازاین فناوری می توان در محل های استفاده کرد که نیازبه مراقبت همزمان ازچندین نفرمی باشد .

ضبط نا محدود تصاویر

فناوری تشخیص سقوط ( Fall Detection ) مبتنی برهوش مصنوعی با سطح دقت بسیار بالا و ثابتی 7 روز هفته به طور 24 ساعته کارمی‌کند و توانایی ضبط و ذخیره  تصاویر به صورت نا محدود را دارد . می توان فیلم های ضبط شده را با استفاده از برنامه های مختلف پلیر مورد بازدید قرار داد .

کلام آخر :

استفاده ازفناوری های پیشترفته ای مانند تشخیص سقوط می تواند یک راه حل بسیار مناسب برای مراقبت از سالمندان و بیمارها باشد، که با استفاده از آن در کوتاه ترین زمان به تشخیص سقوط و رسیدگی به فرد مورد نظررا انجام داد. دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه با استفاده از هوش مصنوعی و بهره مندی ازپیشترفته ترین تکنولوژی ها قابلیت های پیشترفته ای را ارائه می دهند. از دیگر قابلیت های هوشمند در دوربین های مداربسته می توان به قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، قابلیت  شمارش افراد ( PEOPLE COUNTING )  و…می تو ان اشاره کرد که درزمان تهیه  سیستم دوربین مداربسته باید با توجه به نیاز های امنیتی خود مناسب ترین انتخاب را داشت .

جهت آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه کلیک کنید .

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص سقوط ( Fall Detection )، دوربین مداربسته اسپبد دام، دوربین مداربسته منازل مسکونی، با قابلیت تشخیص چهره یا ( Face Detection ) و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *