کاربرد لنز وریفوکال دردوربین های مداربسته

نصب دوربین های مداربسته با هدف تامین امنیت و کنترل محیط های مختلف می باشد . بنابراین کیفیت تصاویرارائه شده توسط دوربین های مداربسته برای بررسی دقیق تصاویرازاهمیت بالای برخودارمی باشد. لنز دوربین ها ی مداربسته یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آنها می باشد. لنزهای دوربین های مداربسته وظیفه انتقال نوربر روی سنسور ها ،کنترل زاویه دید را بر عهده دارد . زمانی که قصد تهیه دوربین مداربسته را دارید باید به نوع لنز های به کاررفته دردوربین توجه کنید زیرا لنز ها نقش اصلی در ارائه تصاویربا کیفیت و نور مناسب را دارند . در این مقاله قصد داریم به معرفی لنزوریفوکال و کاربرد آن در دوربین های مداربسته بپردازیم . با ما درادامه این مقاله همراه باشید .

لنز وریفوکال چیست ؟

لنزوریفوکال لنزهای می باشند که درمحورافقی حرکت می کنند واین حرکت افقی لنز این قابلیت را به دوربین مداربسته می دهد که بتواند محیط های وسیع تری را نمایش دهد وهمچنین بتواند روی یک منطقه کوچک تر نیز تمرکز داشته باشد . لنز های وریفوکال دراندازه های متفاوتی از دیافراگم به بازارعرضه می شوند . کوچکترین دیافراگم مورد استفاده درلنزهای وریفوکال که در محیط های مسکونی مورد استفاده قرارمی گیرد از اندازه ۱۲- ۲.۸ میلی متر و بزرگترین دیافراگم مورد استفاده 100-5 میلی متر می باشد.

استفاده ازدیافراگم بزرگتراین امکان را به کاربر می دهد که روی جزئیات بیشتری از تصویر زوم کند و بتواند تصاویر را به صورت دقیق تری بررسی کند و استفاده از دیافراگم های کوچک تربه معنی مشاهده مناطق وسیع تری از تصاویر می باشد.

موارد استفاده لنز وریفوکال در نصب دوربین مداربسته

لنزهای وریفوکال برای نصب درمکان های استفاده می شوند که نیاز به نصب دوربین در مکان های دورتری باشد. درواقع دوربین های مداربسته با لنز وریفوکال برای مکان های وسیع که نیاز به زوم اپتیکال ( زوم بدون افت کیفیت ) دارند مورد استفاده قرار می گیرند تا با استفاده ازقابلیت زوم اپتیکال بتوان جزئیات تصاویررا بدون افت کیفیت تصاویرمورد بررسی قرارداد . با انتخاب لنز وریفوکال محدودیتی درمکان نصب دوربین مداربسته وجود نخواهد داشت . لنزهای وریفوکال قابلیت زوم کردن به صورت دستی و اتوماتیک را دارند .

انواع دوربین های مداربسته با لنز وریفوکال

دوربین ها ی مداربسته با لنز وریفوکال در انواع مختلفی می باشند که با توجه به نیازهای امنیتی کاربران نوع لنز و دیافراگم آنها انتخاب می شود. درادامه به انواع دوربین های مداربسته با لنز وریفوکال می پردازیم :

دوربین های مداربسته باکس

دوربین های مداربسته باکس یکی ازانواع دوربین های مداربسته با لنز وریفوکال می باشد که ادارای انعطاف پذیری درتعویض لنز های مورد استفاده در آن را دارد . به این معنی که میتوان لنز های به کاررفته دراین دوربین ها را تعویض کرد . باید دقت داشته باشید که میتوان باکس ولنز این نوع از دوربین های مداربسته را به صورت جداگانه تهیه کرد.

دوربین مداربسته بالت ( BULLET )

دوربین های مداربسته بالت یکی ازانواع دوربین های مداربسته می باشد که ازمقاومت بالای بدنه ( استاندارد  IP ) می باشند و به همین جهت ازاین دوربین های مداربسته درمحیط های بیرونی استفاده می شود . با استفاده ازلنزهای وریفوکال در دوربین های بالت می توان محیط های وسیع را با جزئیات بیشتر و دقیق تربررسی کرد .

مهمترین مزایای لنز وریفوکال

تغییر در تنظیمات

 اگردوربین مداربسته با لنز ثابت نصب کنید  با محدودیت‌هایی روبه رومی شوید، در حالی که برای نصب دوربین مداربسته با لنز وریفوکال انعطاف زیادی وجود دارد. دوربین های مداربسته با لنز وریفوکال دارای لنز چند کانونی و بیرونی می باشند و برای نصب در فضاهای بیرونی مناسب می باشند تا مناطقی با وسعت زیاد را پوشش دهند. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته برای فضای باز کلیک کنید :

ضبط بهتر تصاویر با کیفیت بالاتر

با استفاده از این نوع لنز می‌توان روی سوژه های مورد نظرزوم اپتیکال ( بزرگنمای بدون افت کیفیت ) را انجام داد  کرد تا تصویر باکیفیت‌تری را به کاربران ارائه دهد .

کلام آخر :

لنزوریفوکال به دلیل قابلیت زوم اپتیکال وتصاویربا کیفیتی که ارائه می دهد یکی از قوی ترین و پرکاربردترین انواع دوربین های مداربسته می باشد .این نوع از دوربین ها از قیمت بالای برخوردارمی باشند و مناسب مراکزی با حساسیت بالای امنیتی می باشند .

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین مداربسته با لنز وریفوکال، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین مداربسته AHD، دوربین مداربسته اسپید دام و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید .












بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *