منظور از دوربین مخفی چیست ؟

استفاده از دوربین های مداربسته با توجه به نوع کاربرد و محل های مورد نیاز برای استفاده از آن ها متفاوت می باشد . به همین جهت مدل های متفاوتی از این دوربین ها برای کاربردها و مصارف گوناگون طراحی و ساخته می شود، یکی از این نوع مدل ها دوربین های مخفی است که با استفاده از این نوع دوربین ها می توان مکان مورد نظر را به صورت غیر محسوس مشاهده نمود . کیفیت این دوربین ها ضعیف یا متوسط هستند. در این مقابله به معرفی انواع دوربین های مخفی و کاربرد هریک از این دوربین ها می پردازیم.

انواع دوربین های مخفی 

1-دوربین های مخفی مینیاتوری پین هول :

دوربین های مخفی پین هول از رایج ترین دوربین های مداربسته مخفی هستند . نحوه ی نصب این دوربین ها طوری است که باعث می گردد شما نتوانید این دوربین ها را ببینید . پین هول به معنی سوراخ کوچک می باشد و به مفهوم لنزهای این نوع دوربین ها است . چون به گونه ای ساخته می شوتد که بتواند از یک سوراخ یا حفره کوچک تصویر را مشاهده نمایید . این نوع دوربین ها با کیفیت های مختلفی که تولید می گردد، که قیمت دوربین های با کیفیت آن تا حدودی بالا است .

باید توجه داشته باشید این دوربین ها جهت ضبط و ذخیره تصاویر نیاز به دستگاه DVR دارند و به تنهای نمی توان از آنها استفاده کرد. جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

 

2-دوربین های مداربسته مینیاتوری معمولی ( Miniaturi Camera )

دوربین های مداربسته کوچکی که برای استفاده شخصی و سیستم های مداربسته کوچک استفاده می گردد . این نوع از دوربین ها که دارای لنز ثابت دوربین مداربسته،و قیمتی  ارزان هستند و به راحتی قابل پنهان کردن هستند . بعضی از این دوربین های مینیاتوری دارای مادون قرمز هستند که امکان تصویربرداری در شب را هم دارند . دوربین های مداربسته مینیاتوری از نظر شکل ظاهر شبیه دوربین های  پین هول می باشند . با این تفاوت که لنز این نوع دوربین ها با دوربین های پین هول متفاوت است . ولتاژ کاری این دوربین های مداربسته مینیاتوری 12 ولت مستقیم با توانایی انتقال صدا و تصویر می باشد . نحوه نصب این نوع از دوربین های مداربسته مثل دوربین های مداربسته پین هول است .

 

5-دوربین های مداربسته مینیاتوری بی سیم

اندازه این مدل دوربین از دوربین های معمولی کوچکتر می باشد . که به شکل بی سیم می شود از آن ها استفاده نمود. این مدل دوربین ها دارای یک گیرنده می باشند . که سیگنال های دریافتی را به این گیرنده ارسال می کنند و به این طریق می شود تصویر ارسال شده از این نوع دوربین ها را دریافت کرد.

 

4-دوربین های مداربسته دتکتوری

ساخت قاب این نوع از دوربین ها به شکل دتکتور بوده و سیستم های آتش سوزی یا دتکتور دزدگیر در سیستم اعلام حریق می باشند . ساخت بدنه این دوربین ها موجب گردیده که تشخیص این دوربین ها بسیار مشکل شود .

 

5-دوربین های مداربسته هالوژنی

ابعاد و اندازه این نوع از دوربین های مداربسته به شکلی است که خیلی راحت در قاب یک لامپ هالوژنی قابل کار گذاشتن می باشد .

 

6-دوربین مداربسته آیینه ای

در این نوع از دوربین های مداربسته از یک آیینه یک طرفه ساخته و از بیرون به شکل یک آیینه محدب به نظر می آید . درون آیینه یک دوربین نصب گردیده که تصاویر را ضبط می نماید . اگر می خواهید از این نوع دوربین ها استفاده کنید باید نور محیط را تنظیم کنیم تا دوربین نور خوبی برای ضبط تصاویر داشته باشد.

 

مزایا استفاده از دوربین مداربسته مخفی

 اندازه بدنه دوربین های مخفی بسیار کوچک می باشد و به  راحتی می توان  در هر مکانی آنها را نصب کرد. این دوربین ها از  کیفیت تصویر بالایی  برخودار می باشند. قیمت دوربین های مخفی به نسبت سایر دوربین ها  از قیمت ارازان تر و مقرون به صرفه تری برخورداز هستند.

 

معایب استفاده از دوربین مداربسته مخفی

در این دوربین ها هر چقدر فاصله دوربین به سوژه نزدیک تر باشد، تصویر محدب و غیر شفافی را ارائه می دهد.

 دوربین های مخفی برای تصویربرداری در فضاهای کم نور و تاریک مناسب نمی باشند زیرا معمولا از قابلیت دید در شب برخودار نمی باشند.

کاربرد دوربین ها ی مخفی جهت سو استفاده برخی افراد سودجو می باشد.

محل نصب دوربین های مخفی 

این دوربین ها، با توجه به سایز و ابعادی که دارند در جاهای مختلفی نصب می شوند. تقریبا محدودیتی در انتخاب نقطه نصب ندارند. از جمله:

  • داخل سقف های کاذب
  • داخل  پریز برق
  • لای گل و برگ گلدان
  • داخل لامپ و هالوژن
  •  بین کتاب های کتابخانه

چگونه دوربین مخفی را پیدا کنیم؟

ممکن است در مکان های عمومی یا خصوصی از دوربین های مخفی به کار گرفته شود. در برخی موارد نیاز است که دوربین ها ی به کارگرفته شده را پیدا کنیم.

  • دنبال کردن سیم کشی های دوربین می تواند ما  را در پیدا کردن دوربین ها ی مخفی یاری کند. دربرخی مواقع ممکن است سیم کشی دوربین به صورتی انجام گرفته باشد که قابل تشخیص  نباشد و  یا از دوربین های استفاده شده باشد که بدون سیم باشد در این صورت تشخیص این دوربین ها مشکل خواهد بود..
  • می توان با استفاده از نرم‌ افزارهای ساده و رایگان وجود  دوربین‌ مداربسته را با استفاده از گوشی موبایل شناسایی کرد. نرم افزار های مانند نرم افزار Hidden Camera Detector برای گوشی های اندروید و نرم افزار Hidden Camera Detector برای  گوشی هایIOS می توان استفاده کرد.

کلام  آخر :

باید در نظر داشته باشید که نصب این نوع دوربین های مداربسته ( مخفی ) پیگرد قانونی داشته و باید پیش از نصب در هر مدلی در این مورد تحقیق و با مراجع قانونی هماهنگی نمایید .

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید و نصب انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD، دوربین ها ی مداربسته اسیپد دام، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و ….با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *