دوربین های مداربسته IP بهتر است یا آنالوگ ؟

دوربین ها ی مداربسته به صورت کلی به دو دسته دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شوند. دوربین مداربسته IP بهتر است یا آنالوگ؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت بهترین ومناسب ترین دوربین مداربسته براساس نیاز های امنیتی کاربران انتخاب می شود. در ادامه این مقاله به معرفی دوربین های مداربسته آنالوگ و IP  و تفاوت های این دو نوع دوربین می پردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ از قدیمی ترین تکنولوژی های به کار رفته در دوربین های مداربسته می باشد. دراین نوع از دوربین ها تصاویر دوربین ها به صورت سیگنال های  آنالوگ  بر روی بستر کابل کواکسیال به دستگاه مرکزی و یا DVR منتقل می شود. دستگاه DVR هم تصاویر را دریافت کرده و بر روی تصاویر پردازش کرده و آنها را به سیگنال های  دیجیتالی تبدیل می‌کند، این تصاویر از طریق فرمت های فشرده سازی، فشرده شده و بر روی هارد دیسک دوربین مداربسته  ذخیره می شود.  این دوربین ها به وسیله متصل شدن به اینترنت می‌توانند تصاویر را روی اینترنت یا یک شبکه داخلی  منتقل کنند.

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP چیست ؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه، نسل جدید دوربین های مداربسته می باشند که از تکنولوژی های پیشترفته در آنها استفاده شده است.در این نوع از دوربین ها ی مداربسته انتقال اطلاعات را از طریق کابل شبکه صورت می گیرد و  اطلاعات را از طریق بستر شبکه منتقل می کند.  برخلاف دوربین های مداربسته آنالوگ که پردازش تصاویر به وسیله دستگاه DVR صورت می گیرد، در دوربین های مداربسته IP پردازش تصاویر در خود دوربین صورت می گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته  تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

تفاوت های دوربین های مداربسته IP با دوربین های مداربسته آنالوگ

دوربین های مداربسته IP و آنالوگ در فاکتور های مختلفی با یکدیگر متفاوت می باشند در ادامه به برخی از این تفاوت ها می پردازیم:

کیفیت تصاویر

یکی از مهمترین تفاوت های بین دوربین های مداربسته IP و آنالوگ، تفاوت در کیفیت تصاویر می باشد. دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP به دلیل تکنولوژی پیشترفته ای که در آن به کار رفته و همچنین انتقال تصاویر به صورت دیجیتال بر روی بستر شبکه از کیفیت تصاویر بسیار بالاتری برخوردار می باشند. همچنین لنز به کاررفته در این دوربین ها از کیفیت و قدرت بالاتری برخودار می باشند که به دوربین این امکان را می دهد که قابلیت زوم اپتیکال ( زوم بدون افت کیفیت ) را می دهد. از این لنز ها در دوربین ها ی مداربسته پلاک خوان و دوربین های مداربسته تشخیص چهره استفاده می شود.

انتقال داده ها

دوربین های مداربسته تحت شبکه داده ها را از طریق کابل شبکه CAT6 و جهت اتصال به دستگاه NVR از سوکت شبکه استفاده می کند. دوربین ها ی مداربسته آنالوگ برای انتقال داده ها از کابل ها ی کواکسیال و جهت اتصال به دستگاه DVR از فیش BNC استفاده می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دستگاه NVRو DVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

قابلیت های  هوشمند دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای قابلیت های هوشمندی مانند  قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION، تشخیص حرکت، شمارش افراد، تشخیص دود و … را دارند. این دوربین ها همچنین قابلیت تنظیم و کنترل از راه دور را دارند. این دوربین ها  همچنین امکان ارسال پیام هشدار در صورت تشخیص حرکت یا ورود به منطقه غیرمجاز، بر روی موبایل را دارد.

هزینه

دوربین های مداربسته تحت شبکه از قیمت تمام شده بسیار بالاتری به نسبت دوربین های مداربسته آنالوگ برخودار می باشند، هر چند می توان هزینه های نصب دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه را با استفاده از قابلیت POE و مبدل ها کاهش داد. دلیل اصلی تمایل و استقبال افراد از دوربین های مداربسته آنالوگ همین قیمت مقرون به صرفه آن می باشد.

امنیت

دوربین های مداربسته IP  به دلیل امکان ارسال تصاویر به صورت رمز نگاری شده و ذخیره تصاویر در فضای ابری امکان دسترسی هکرها را به صورت فیزیکی بسیار کاهش می دهند. در دوربین های مداربسته آنالوگ، امکان دزدیده شدن دوربین و دستگاه ضبط کننده آن وجود دارد و در صورت بروز چنین اتفاقی هیچ دسترسی به تصاویر نمی توان داشت.

قابلیت POE

دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای قابلیت POE می باشند به این معناکه می توان از همان کابلی که داده ها منتقل می شوند، برق مورد نیاز دوربین را نیز تامین کرد. با استفاده از این قابلیت هزینه های نصب دوربین کاهش پیدا می کند. در دوربین های مداربسته آنالوگ  علاوه بر کابل انتقال داده ها، کابلی جهت تامین برق دوربین هم کابل کشی می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره قابلیت POE در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :poe در دوربین مدار بسته

کلام آخر :

هر دو دوربین های مداربسته آنالوگ و IP دارای مزایا و معایبی می باشند و انتخاب بین این دو نوع دوربین مداربسته براساس نیاز ها کاربر می باشد . بهتر است قبل از تهیه و نصب دوربین مداربسته از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ با شماره گیری 02158731 بهره مند شوید.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع بهترین دوربین های مداربسته، دوربین مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائيد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

 

 

1 بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *