قابلیت HLC در دوربین مداربسته چیست ؟

دوربین ها ی مداربسته جهت نظارت و حفظ امنیت محیط های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین کیفیت و نور تصاویر دوربین های مداربسته از اهمیت بالای برخودار می باشد. گاهی ممکن است نوری که در تصویر وجود دارد، نور بسیار شدیدی باشد و تصاویر به دست آمده تصاویری بدون کیفیتی باشد. برای از بین بردن چنین مشکلاتی، شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین های مداربسته قابلیت های را به دوربین های مداربسته ارائه کرده اند. یکی از این قابلیت ها، قابلیت HLC ذر دوربین های مداربسته می باشد. در ادامه این مقاله به معرفی قابلیت HLC و کاربردهای آن در دوربین های مداربسته می پردازیم. با ما در ادامه ابن مقاله همراه ما باشید .

قابلیت HLC در دوربین های مداربسته 

قابلیت HLC مخفف عبارت (Highlight Compensation)  می باشد و به معنای جبران نور است. با استفاده از این قابلیت می توان تصاویر بی کیفیت  دوربین ها ی مداربسته را که بر اثر نور زیاد به وجود می آید را اصلاح کرد و تصاویر با کیفیت و نور مناسب را به دست آورد.

عملکرد قابلیت HLC دوربین های مداربسته 

در صورت وجود یک منبع نور قوی، مانند پروژکتور  در مقابل دوربین مداربسته باعث پایین آمدن کیفیت تصویر دوربین مداربسته شده و وضوح تصاویر آن را پایین می آورد. برای جلوگیری از بی کیفیت شدن تصاویر، باید میزان نور در نقاط بسیار روشن و پرنور تصویر کاهش پیدا کند. با استفاده از  قابلیت HLC می توان تعادل و بالانس نور تصویر را تنظیم کرد تا تصاویری با نور و کیفیت بالا به دست آید. 

 دوربین مداربسته با باز کردن دیافراگم  به مقدار بیشتر تصاویر بهتری از فضاهای کم نورتر ثبت می کند. HLC با فیلتر کردن نورهای اضافی که در تصویر وجود دارد تصاویری با نور متعادل تر را ارائه می دهد. گاهی نیز ممکن است بخشی از تصویر که نور بیشتری دارد به رنگ خاکستری یا سیاه دید شود در این صورت با استفاده از فناوری HLC پیکسل های قسمت پرنور تصویر را خاکستری رنگ می کند به عبارت دیگر با استفاده از این قابلیت نور، منبع نور د تصویر کم را کاهش خواهد داد.

کاربرد قابلبت HLC در دوربین های مداربسته

یکی از کاربرد های اصلی قابلیت HLC در دوربین های مداربسته پلاک خوان می باشد. در هنگام تاریکی شب نور به صورت مستقیم به لنز دوربین مداربسته پلاک خوان تابیده می شود و تصاویر پلاک نمی تواند خوانا باشد، برای جلوگیری کردن از این مشکل می توان با استفاده از قابلیت HLC نور زیادی که در پس زمینه تصویر وجود دارد را کمتر کرده و به تعادل برساند و بنابراین تصویر به دست آمد تصویری با نور و کیفیت مناسب می باشد. عمده استفاده از قابلیت HLC در دوربین های مداربسته پلاک خوان در شب می باشد . اما از این قابلیت می توان در مکان های که نور شدیدی در محیط وجود دارد استفاده کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته پلاک خوان اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته پلاک خوان خوردو

تشخیص قابلبت HLC در دوربین های مداربسته 

برای تشخیص قابلیت HLC دوربین مداربسته می توان از یک چراغ قوه جهت تست وجود داشتن این قابلیت استفاده کرد. به این صورت که نور چراغ قوه را در فاصله حدود 5 متری دوربین مداربسته روشن کنید. سپس با مشاهده کردن تصاویر اگر تصاویر  واضح و باکیفیت و نور مناسب بوده به این معنای می باشد که از  قابلیت HLC استفاده شده است ولی اگر تصویر ارائه شده بی کیفیت باشد، دوربین دارای قابلیت HLC نمی باشد.

کلام آخر :

قابلیت HLC  در دوربین های مداربسته یکی  از مهمترین و کاربردی ترین قابلیت های دوربین های مداربسته می باشد که در تشخیص و کیفیت تصاویری که در هنگام شب، همراه با یک منبع نور شدید قرار دارند به کار برده می شود.  کاربرد اصلی این قابلیت در دوربین ها مداربسته پلاک خوان و دوربین های مداربسته ای که جهت تردد در ایستگاه های بازرسی مورد استفاده قرار می گیرند می باشد. علاوه بر این قابلیت، دوربین های مداربسته برای دید بهتر در شب از قابلیت های دیگر مانند قابلیت دیددر شب دوربین مداربسته ، تکنولوژی WDR و … بهره می برند. این قابلیت های کمک می کند تا بتوانیم تصاویر را با وضوح بیشتر و بهتر  در تاریکی شب دریافت کنیم . از دیگر قابلیت های که در دوربین های مداربسته  تحت شبکه  به کار می رود قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION می باشد که در ذخیره کردن تصاویر دوربین های مداربسته بر روی هارد و همچنین در بالا بردن امنیت در محیط های خاص کاربرد دارند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی WDR اینجا کلیک کنید :تکنولوژی WDR چیست ؟

خرید دوربین های مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مدرابسته اسپید دام ، دوربین های مدرابسته منازل مسکونی ، بهترین دوربین های مداربسته و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائيد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی  اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مدرابسته AHD  اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *