مصرف برق دوربین مداربسته به چه عواملی بستگی دارد ؟

دوربین های مداربسته بر اساس فاکتور های مختلفی از مصرف برق متاوتی برخودار می باشند. میزان مصرف برق دوربین های مداربسته در هنگام خرید منبع تغذیه یا دستگاه UPS ( منبع تغذیه بی وقفه ) یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این دستگاه ها  میزان برق مصرفی دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی آنها می باشد.مشخصاتی مانند میزان برق مصرفی، ولتاژ و آمپر مورد نیاز دوربین های مداربسته  تجهیزات آن در برگه مشخصات فنی دستگاه درج شده است و اما ممکن است این اطلاعات بر روی دستگاه یا برگه مشخصات آن درج نشده باشد و شما نتوانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.در این مقاله قصد داریم به مشخصات برق مصرفی دوربین های مداربسته و عوامل موثر در مصرف برق دوربین مداربسته بپردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.جهت خواندن مطالب بیشتر درباره  منبع تغذیه دوربین های مدرابسته اینجا کلیک کنید :آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟جهت خواندن مطالب بیشتر درباره UPS  در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :یو پی اس ( UPS ) برای دوربین های مداربسته

عوامل موثر در مصرف برق دوربین مدار بسته

نوع چیپ تصویر دوربین :

 نوع چیپ تصویر به کار رفته در دوربین مداربسته رابطه مستقیمی  با میزان مصرف برق دوربین مداربسته دارد. به طور مثال چیپ های تصویر CCD مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپت های CMOS دارا می باشند .

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره حسگرهای CCD و CMOS دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :حسگر CCD و CMOS در دوربین مداربسته

قدرت دید در شب IR :

LED های که در قابلیت دید در دوربین های مداربسته به کار برده شده اند در انواع مختلفی هستند و میزان مصرف آنها نیز با توجه به تعداد و قدرت LED های به کار رفته در دوربین مداربسته متفاوت می باشد. دوربین های مداربسته ای که دارای برد دید در شب بیشتری هستند از مصرف برق بیشتری برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع LED های مادون قرمز دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

ثابت بودن یا گردان بودن دوربین :

در دوربین های مداربسته اسپید دام یا دوربین های گردان علاوه بر برق مصرف شده در چیپ تصویر و قابلیت دید در شب IR برای گردش دوربین به صورت فیزیکی  در زوایای مختلف نیز به برق بیشتری  نیاز می باشد . مقدار برق مصرفی در دوربین های مداربسته اسپید دام  با توجه به سرعت چرخش موتور و مدار مکانیکی آن می تواند بین 10 تا 40 وات مصرف داشته باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مدرابسته اسپید دام اینجا کلیک کنید :دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

میزان مصرف هر دوربین تقریبا چقدر است ؟

میزان مصرف دوربین های مداربسته با همان مشخصات و با چیپ CCD حداکثر 7.5 وات خواهد بود .
میزان مصرف دوربین های مداربسته با دید در شب تا 30 متر و چیپ تصویر CMOS بطور معمول زیر 5 وات می باشد .
در دوربین های گردان با توجه به نیاز به مدار مکانیکی مصرف برق دوربین به مراتب بالاتر بوده و میشود بین 10 تا 40 وات با توجه به نوع و سرعت موتور مصرف برق داشت . قابل توجه است که در حالت ثابت مصرف برق دوربین های گردان تفاوت چندانی با دوربین های ثابت نمیکنند .

معمولا دستگاه های ضبط DVR ودستگاه NVR به نسبت دوربین های مداربسته از مصرف برق بیشتری برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت بین  دستگاه DVR و NVR اینجا کلیک کنید:تفاوت دستگاه DVR با NVR

میزان مصرف دقیق دوربین را چطور به دست آوریم ؟

مقدار برق مصرفی هر دوربین مدار بسته با واحد وات در دیتا شیت آن ذکر شده . سعی کنید برای محاسبات دقیق حتما از این اطلاعات استفاده نمایید .

هر دوربین چند آمپر جریان دارد ؟

معمولا دوربین های ثابت 12 ولتی می باشند و از آنجا که توان مصرفی آنها در بیشترین حالت بین 5 تا 10 وات می باشد میزان جریان آنها بین 0.5 تا 1 آمپر است . معمولا دوربین های گردان 24 ولتی هستند و میزان جریان مصرفی آن در بیشترین حالت ار 2 آمپر بالاتر نمیرود .

کلام آخر :

برق مصرفی دوربین های مداربسته با توجه به چیپ تصویر به کار رفته در آنها، قابلیت دید در شب و قابلیت های مانند چرخشی بودن یا نبودن آنها، متفاوت می باشد . از این رو قبل از تهیه دوربین مداربسته باید به برق مصرفی و منبع تغذیه دوربین مداربسته توجه داشته باشیم. توصیه می شود قبل از تهیه دوربین مداربسته از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شوید. می توانید با شماره گیری 02158731 با کارشناسان الکامپ در تماس  باشید.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، انواع دوربین های مداربسته دام ( DOME )و بولت ( BULLET ) و …با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر  درباره دوربین های مداربسته دام و بولت اینجا کلیک کنید : منظور از دوربین بالت (BULLET ) و دام (DOME ) چیست؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباه دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *