تکنولوژی Smart IR چیست ؟

دوربین های مداربسته جهت حفظ امنیت مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از قابلیت های بسیار مهم دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب می باشد. با استفاده از این قابلیت می توان در محیط های که نور در آنجا کافی نمی باشد و یا در تاریکی مطلق تصاویر را به دو صورت سیاه و سفید و یا به صورت رنگی مشاهده کرد. اهمیت استفاده از دید در شب در دوربین های مداربسته از آن جهت می باشد که اکثر اقدام به جرایم در طول شب و در تاریکی اتفاق می افتد و نیاز می باشد که بتوانیم در تاریکی شب تصاویر واضح و با نور مناسب را از دوربین مداربسته دریافت کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی تکنولوژی Smart IR در دوربین های مداربسته بپردازیم، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تکنولوژی Smart IR در دوربین های مداربسته چیست ؟

در اکثر دوربین های مداربسته از تکنولوژی دید درشب مادون قرمز یا IR به کار گرفته شده و یکی از مشکلاتی که در این تکنولوژی وجود داشت از بین رفتن جزئیات تصویر در صورت نزدیک شدن شی یا افراد به دوربین بود به همین دلیل فناوری جدیدی به نام Smart IR  به بازار عرضه شد. در واقع تکنولوژی SMART IR فناوری بهبود یافته مادون قرمز یا IR می باشد. در تکنولوژی SMART IR هنگام نزدیک شدن افراد یا اشیاء به دوربین  جزئیات تصویر حفظ می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دید در شب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید :دید در شب در دوربین مدار بسته

 جهت خواندن مطالب بیشتر درباره پروژکتور مادون قرمز دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : پروژکتور مادون قرمز دوربین مدار بسته

نحوه کار تکنولوژی SMART IR در دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته برای اینکه بتوانند تصاویررا تشکیل دهند به حداقل نوربا درجه  لوکس 0.0001 نیازدارند، این مقداراز نوربه همان اندازه مقدار نوری می باشد که ماه درشب به زمین می تابد. با پیشترفته ترشدن تکنولوژی های به کاررفته در دوربین های مداربسته سنسورهای پیشترفته تروحساستری به بازارعرضه شد که قابلیت تشکیل تصویربا میزان نور کمترازاین مقداررا دارند.
دوربین های مدار بسته که درآنها تکنولوژی  Smart IR  به کاررفته است، برای اینکه تصاویردردوربین تشکیل شود درطول شب نورهای فرابنفش ومرئی رامی تابانند واین میزان تابش نوربه صورت هوشمند با توجه فاصله سوژه و کیفیت تصویر تغییر می کند . اگراین تکنولوژی به صورت هوشمند تغییر نکند باعث می شود که تصویر نورتصویربه صورت کاملا یکسان باشد و نوررفلکت کرده وتصویرسفید شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره برد دید درشب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : برد دید در شب دوربین های مداربسته

جهت خواندن مطالب بیشتردرباره انواع LED مادون قرمزاینجا کلیک کنید : انواع LED مادون قرمز دوربین مدار بسته

مزایای  تکنولوژی SMART IR

• با استفاده ازتکنولوژي SMART IR درنورکم تصاویرچهره افراد قابل شناسایی می باشد
• پلاک خودروها درشرایط نوری ضعیف قابل شناسایی می باشد .
•  نورتابیده شده در محیط و اشیا به صورت هوشمند تغییر کرده ومانع تابش نورمادون قرمزبیش ازحد می شود.
•  با استفاده ازاین تکنولوژی میتوان انرژی مادون قرمزرا به سیگنال های الکترونیکی تبدیل کرد.

انواع دید در شب در دوربین های مداربسته

دوربین ها ی مداربسته به صورت کلی به دسته دوربین های مداربسته با دید درشب سیاه و سفید ورنگی تقسیم بندی می شوند. تکنولوژی های دید درشب سیاه و سفید در دوربین های مداربسته شامل مادون قرمز یا IR، تکنولوژی EXIR، تکنولوژي SMART IR می باشد ودوربین های که دارای قابلیت  دیددرشب رنگی می باشندازتکنولوژي های COLOR VU، WARM LIGHT، STARLIGHT و SPOT LIGHT بهره می برند .

کلام آخر :

قابلیت دید در شب دردوربین های مداربسته ازمهمترین قابلیت های می باشد که درهنگام انتخاب ویژگی های دوربین مداربسته باید توجه ویژه ای به آن شود وبا توجه به محیط ونیاز های امنیتی خود نوع تکنولوژي دید در شب خود راانتخاب کنید تا بتوانید بهترین ومناسب عملکرد را از دوربین مداربسته نصب شده خود دریافت کنید . توصیه می شود درصورت ممکن به  جای استفاده ازتکنولوژی IR از تکنولوژی SMART IR استفاده کنید تا بتوانید تصاویری با کیفیت وجزئیات بهتررا دریافت کنید.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین مداربسته با تکنولوژی SMART IR، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین های  مداربسته AHD، دوربین مداربسته برای منازل، دوربین مداربسته اسپید دام و…با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید: خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *