منظور از دوربین های BAX چیست؟

استفاده از دوربین های مداربسته جهت نظارت و تامین امنیت می تواند یکی از ضروری ترین تصمیماتی باشد که می توان برای حفظ امنیت محیط زندگی یا کسب و کار خود گرفت. از این رو انتخاب دوربین مداربسته بدون داشتن اطلاعات کافی می تواند کار سختی باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی دوربین های مداربسته باکس ( BAX ) و کاربرد های آن بپردازیم، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دوربین مداربسته باکس BAX چیست ؟

دوربین های مداربسته BAX یا دوربین های مداربسته صنعتی به دوربین هایی گفته میشود. علت نام گذاری این دوربین به نام دوربین های صنعتی به دلیل مقاوت بالای بدنه و مجهز بودن دوربین می باشد. که قابلیت تغییر لنز آنها توسط شرکت و یا افرادی که دوربین را نصب می کنند انجام می شود. این نوع دوربین ها هیچ گونه لنزی ندارند و لنز آنها بسته به فضا و موقعیت مکانی که دوربین مداربسته می تواند قرار بگیرد می توان تغییر داد. می توان با استفاده از دوربین های BAX بسته به فاصله دوربین تا صندوق و یا جایی که مد نظر میباشد را از طریق نوع لنزی که انتخاب می کنید فاصله کانونی را تغییر داد.

در این نوع از دوربین ها می توان  نوع استاندارد بدنه دوربین مداربسته در برابرشرایط آ ب و هوایی ( IP66،IP67…)، وضوح و کیفیت تصاویر، نوع سیگنال ویدیویی  مورد نیاز را انتخاب کنید. از دیگر مزایای دوربین باکس این است که، هم در فضای خارجی و هم در محیط داخلی، قابل استفاده قرار میگیرند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP66 اینجا کلیک کنید :منظور از استاندارد IP 66 در دوربین مداربسته چیست ؟

کاربرد دوربین های مداربسته باکس

از مهمترین مزایای دوربین مداربسته باکس این است که به دلیل مقاومت بالای بدنه آنها می توان در تمامی محیط های صنعتی، کارخانه ها و … استفاده کرد. دوربین های مداربسته BAX  را می توان در محیط های مختلف با توجه به نوع استفاده دوربین نصب کرد. در دوربین های مداربسته باکس، دوربین ها از لنز خارجی استفاده می کنند، بنابراین کیفیت تصویر این دوربین ها به نسبت سایر دوربین ها از کیفیت تصویر  بسیار مناسب تری برخوردار می باشد.به دلیل کیفیت تصاویر بالای این دوربین های از این نوع از دوربین ها در کابردهای تخصصی استفاده می شود. اصلی ترین کاربردهای این دوربین ها عبارتند از:

  • سفارشی سازی لنز و بدنه دوربین
  • تصویر برداری از یک زاویه بسته
  • جلوگیری ازوقوع جرم و جنایت
  • استفاده هم در محیط های خارجی ( OUTDOOR ) و داخلی  ( INDOOR )

انواع دوربین های مداربسته BAX

دوربین های مداربسته BAX یا دوربین های صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند

  • دوربین های مداربسته ضد انفجار
  • دوربین های مداربسته ضد زنگ
  • دوربین های مداربسته چرخشی
  • دوربین های مداربسته ضد آب

 

1.دوربین های مداربسته ضد انفجار

دوربین های مداربسته ضد انفجار یکی از انواع دوربین های مداربسته باکس می باشد، که به دلیل مقاوت بالای بدنه و لنز آنها در مقابل انفجار و آتش سوزی مقاوم می باشند. از این نوع از دوربین ها در پالایشگاه ها، کارخانه های مواد شیمیایی، معادن و …که احتمال وقوع انفجار و آتش سوزی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته ضد انفجار اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته ضد انفجار و آتش سوزی و کاربرد آن

2. دوربین های مداربسته ضد زنگ

دوربین های مداربسته ضد زنگ، دوربین های هستند که بدنه آنها در مقابل رطوبت مقاوم می باشد. بنابراین این نوع از دوربین های مداربسته دارای عمر مفید طولانی تری به نسبت دوربین های مداربسته معمولی می باشند. از دوربین ها ی مداربسته ضد زنگ در شناور های دریایی و محیط های که دارای رطوبت بالایی می باشند استفاده می شود.

3. دوربین ها ی مداربسته چرخشی

دوربین های مداربسته چرخشی یکی از دوربین های مداربسته باکس می باشند که از مقاوت بالای بدنه به نسبت سایر دوربین های مداربسته دارا هستند، این نوع از دوربین های مداربسته مناسب نصب در محیط های بیرونی outdoor هستند که بتوانند در برابر شرایط سخت آب و هوایی مانند برف و باران و تگرگ مقاومت داشته باشد. این نوع از دوربین ها برای نظارت فضاهای وسیع مانند کارخانه ها یا در جاده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

4.دوربین های مداربسته ضد آب

دوربین های مداربسته ضد آب دوربین های می باشند که در مقابل شرایط نامساعد آب و هوای مانند بارندگی شدید، برف و تگرگ و حتی در برابر فشار شدید آب از مقاومت بالایی برخودار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته ضد آب اینجا کلیک کنید : دوربین مدار بسته ضد آب

دید در شب دوربین های مداربسته باکس BAX

دورببن های مداربسته باکس به طور کلی از قابلیت دید درشب ( IR ) برخوردار نمی باشند. و در تاریکی شب نمی توانند تصاویر با کیفیت و مناسبی ارائه دهند. اما با توجه به بالا بودن کیفیت لنز این نوع از دوربین ها می توان  در محیط های  با نور کم تصاویر با کیفیتی دریافت کرد.

استاندارد بدنه در دوربین های مداربسته باکس یا صنعتی

دوربین های مداربسته باکس یا صنعتی دارای درجه استاندارد بدنه IP67، IP68 ،IP66 و IK10 می باشند و از مقاومت بسیار بالای بدنه برخوردار می باشند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP بدنه دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید :استاندارد IP چیست؟

کلام آخر :

دوربین های مداربسته باکس ( BAX ) یا دوربین های مداربسته صنعتی، دوربین های هستند که از مزیت سفارشی سازی لنز دوربین برخودار می باشند و همچنین این نوع از دوربین ها به دلیل مقاومت بالای بدنه دوربین در مکان های مانند کارخانه ها و مراکز صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرند. توصیه می شود قبل از تهیه این دوربین ها جهت سفارش سازی دوربین با محیط مورد نظر خود از مشاوره رایگان متخصصان الکامپ بهره مند شوید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین مداربسته باکس BAX، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *