دوربین مدار بسته ضد آب

اگر قصد بالابردن نظارت امنیتی ساختمان و یا خرید و نصب دوربین مدار بسته در فضای باز را داشته باشید، حتما این سوال به ذهنتان می رسد که آیا دوربین های مداربسته نصب شده در بیرون ساختمان، در مقابل شرایط جوی مقاوم هستند یا نه ؟ در آب و هوای بارانی، کارکرد دوربین های مداربسته ای که خارج از ساختمان نصب شده اند، با اختلال مواجه می شود. این بدان معنا نیست که شما از نصب دوربین مداربسته در فضای باز خودداری کنید، بلکه باید دوربین مداربسته ضدآب خریداری کنید.

اگر دوربین مداربسته ضدآب خریداری کنید، به راحتی می توانید بر امنیت فضای بیرونی ساختمان نظارت کنید و نگران شرایط مختلف جوی و بارش باران نباشید. ما در این مطلب شما را با دوربین مداربسته ضدآب آشنا می کنیم.

آیا بیشتر دوربین های مداربسته ضدآب هستند؟

الزاما همه دوربین های مداربسته، ضدآب نیستند. شما نمی توانید از دوربین های مداربسته معمولی به منظور نظارت بر فضای باز استفاده کنید. اگر دوربین های مداربسته معمولی را بیرون ساختمان نصب کنید، در هنگام طوفان و بارش برف و باران دچار مشکل خواهید شد.

چرا باید دوربین مداربسته ضدآب خریداری کنیم؟

نصب دوربین مداربسته در فضای بیرونی ساختمان، به منظور حفظ امنیت خانواده، ساختمان و اموال شما ضروری است. با استفاده از دوربین مداربسته، شما می توانید بر رفت و آمد افراد نظارت کنید و در صورت وقوع جرم، از تصاویر دوربین مداربسته به عنوان مدرک استفاده کنید. اگر جرم یا سرقتی در نزدیکی محل زندگی شما رخ داده باشد، حتما در فضای بیرونی خانه خود، دوربین مداربسته نصب کنید تا جلوی اتفاقات ناگوار را بگیرید.

به عنوان یک کاربر دوربین مداربسته، شما می خواهید که دوربین مداربسته در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم باشد و دچار مشکل نشود. اگر دوربین مداربسته، ضدآب نباشد در مواجهه با باران خراب می شود و تصاویر را ثبت نمی کند. هزینه تعمیر دوربین مداربسته نیز زیاد است و اکثر گارانتی ها شامل خیس شدن دوربین مداربسته نمی شوند.  توصیه می کنیم برای نظارت بر فضاهای باز، حتما دوربین مداربسته ضدآب تهیه کنید.

به دلیل طراحی مقاوم بدنه دوربین در برابر عوامل خارجی، بدنه این دوربین ها از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به سایر دوربین ها برخوردار می باشند و عمر مفید دوربین در محیط های مرطوب یا دارای گرد و غبار نسبت به دوربین های معمولی بیشتر می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره اهمیت نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : اهمیت نصب دوربین مدار بسته

اگر دوربین مداربسته، سایه بان داشته باشد، باز هم باید دوربین مداربسته ضدآب خریداری کرد؟

اگر دوربین مداربسته را در تراس یا زیر سایه بان نصب کنید، ممکن است تصور کنید که نیازی به خرید دوربین مداربسته ضدآب نیست. این تصور اشتباه است. در طوفان های شدید، باد در جهت های مختلف می وزد. در این شرایط باد می تواند قطرات باران را در جهت های مختلف پراکنده کرده و دوربین مداربسته را خیس کند. بنابراین حتی با وجود سایه بان، حتما از دوربین مداربسته ضدآب در فضاهای باز استفاده کنید.

دوربین های مداربسته متفاوت را امتحان کنید

همانند دوربین های مداربسته معمولی، دوربین های مداربسته ضدآب نیز انواع و مارک های مختلفی دارند. قبل از تصمیم گیری نهایی و خرید دوربین مداربسته، ویژگی دوربین های مداربسته مختلف را مطالعه کنید و کیفیت تصویر آن ها را با هم مقایسه کنید تا خریدی رضایت بخش داشته باشید.

دوربین مدار بسته خود را به دوربین مداربسته ضدآب تبدیل کنید

اگر دوربین مداربسته ای را خریداری کرده اید که ضد آب نیست، نگران نباشید. لازم نیست بودجه بیشتری صرف کرده و دوربین مداربسته ضدآب خریداری کنید و یا از نصب دوربین مداربسته در فضای باز صرف نظر کنید. امکان تبدیل دوربین مداربسته معمولی به دوربین مداربسته ضدآب وجود دارد. بدین منظور باید عواملی را که باعث ضدآب بودن دوربین مداربسته می شوند، به آن اضافه کنید و به راحتی آن را در محیط باز نصب کنید. از راهنمایی کارشناسان متخصص برای تبدیل دوربین مداربسته معمولی به دوربین ضدآب استفاده کنید.

تست ضد آب دوربین مداربسته

برای تست ضد آب بودن دوربین مداربسته به نسبت استاندارد IP از قوانین خاص و معینی استفاده می شود که هر کدام مراحل و دستورالعمل های خاص خود را دارد.

به طور مثال برای دوربین های مداربسته با استاندارد IP66 پس از پوشاندن قسمت پشت دوربین (قسمت نصب دوربین به دیوار و …) آب را با فشار قوی و از جهت های مختلف به سمت دوربین می پاشند و اینکار نباید در عملکرد آن خللی ایجاد کند.

پیشنهاد می شود در صورتی که بودجه شما اجازه می دهد حتی در محیط های مسقف یا داخلی نیز از دوربین مداربسته با استاندارد IP66 به بالا استفاده نمایید. این دوربین ها در برابر عوامل خارجی مانند آب و گرد و غبار مقاومت بیشتری داشته و در صورت بروز مشکل در این محل ها نیز احتمال خرابی دوربین پایین می آید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP66 اینجا کلیک کنید: منظور از استاندارد IP 66 در دوربین مداربسته چیست ؟

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره استاندارد IP در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : استاندارد IP چیست؟

محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته ضدآب چه مکانی است؟

ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که دوربین مداربسته ضدآب را کجا باید نصب کرد؟

محدودیتی برای محل نصب دوربین مداربسته ضدآب و با کیفیت وجود ندارد. با این حال، اگر شرایط زیر را در انتخاب محل دوربین مداربسته ضدآب در نظر بگیرید، بهتر است.

  • دوربین مداربسته ضدآب را در مکانی نصب کنید که به راحتی بر رفت و آمد افراد نظارت داشته باشید.
  • در مکان هایی که اشیای گران قیمت مثل ابزار، دستگاه چمن زنی، خودرو و… قرار دارد، دوربین مداربسته ضدآب را نصب کنید.
  • دوربین مداربسته ضدآب را در ارتفاع مناسب نصب کنید. ارتفاع مناسب، ارتفاعی است که دست افراد به دوربین نرسد و خرابکاران توانایی آسیب زدن به آن را نداشته باشند. از طرف دیگر این ارتفاع نباید تا اندازه ای بلند باشد امکان ثبت فعالیت افراد را نداشته باشد.
  • دوربین مداربسته ضدآب را در جای خود، محکم نصب کنید تا در مقابل باد و باران شدید، آسیب نبیند و در جای خود مستحکم باقی بماند.
  • اگر در مراحل نصب دوربین مداربسته ی خارج از ساختمان با مشکل مواجه شدید، ناامید نشوید و با کارشناسان فنی تماس بگیرید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سو الات متداول نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

کلام آخر:

همانطور که دیدید ما در این مقاله سعی کردیم به سوالات متداولی که در مورد دوربین مداربسته ضدآب وجود دارد، پاسخ دهیم . کارشناسان فروش شرکت دوربین مداربسته الکامپ بسیار مجرب و متخصص هستند. خدمات مشاوره شرکت دوربین مداربسته الکامپ به صورت رایگان انجام می شود. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی و خرید دوربین مداربسته، با کارشناسان شرکت الکامپ تماس بگیرید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید تا انتخاب و خرید مناسبی داشته باشید.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین های مداربسته ضد آب، دوربین های مداربسته اسپید دام، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته ، فروش عمده دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته تحت شبکه و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته منازل مسکونی اینجا کلیک کنید :خرید دوربین مدار بسته برای منزل مسکونی

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *