معنی رنگ بندی هارد وسترن دیجیتال

هارد دوربین مداربسته یکی از مهمترین تجهیزات جانبی در سیستم دوربین های مداربسته می باشد،که محل ذخیره کردن تصاویر و داده های پردازش شده دوربین ها می باشد و در داخل دستگاه DVR نصب می شود. انتخاب هارد مناسب براساس نیاز های کاربران از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد . کاربران باید با توجه به نیاز های خود اعم از حجم حافظه مورد نیاز و سرعت مورد نظر، مناسب ترین هارد را انتخاب کنند تا در آینده با مشکلات احتمالی کمبود حجم حافظه یا سرعت آن مواجه نشوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و کاربرد انواع هاردهای وسترن دیجیتال که از بهترین و معتبرترین برندهای موجود د در بازار می باشدمی پردازیم . درادامه این مطلب با ما همره باشید.شما می توانید  اطلاعات بیشتر درباره هارد را در اینجا بخوانید: هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

انواع هارد های وسترن دیجیتال

1-    سبز

2-    آبی

3-    مشکی

4-    بنفش

5-    قرمز

6-   طلایی

البته هاردهایی به رنگ زرد و شاید رنگ های دیگر نیز وجود داشته باشد که به دلیل عدم وجود در بازار ایران از توضیح در آن مورد خودداری کردیم. هاردهای به رنگ سبز و مشکی و آبی طی چند سال قبل نیز وجود داشت و اکثر همکاران تفاوت‌ های آن‌ ها را به خوبی می‌دانند ولی هاردهای بنفش و قرمز به تازگی به سبد کالایی شرکت وسترن دیجیتال افزوده شده است که باعث ایجاد سوالاتی در ذهن همکاران شده است.

 1 ـ هاردهای سبز وسترن دیجیتال :

هارد دیسک‌های داخلی Green یا سبز، جزو سری ارزان قیمت و کم مصرف کمپانی وسترن دیجیتال هستند. اگر شما به دنبال ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا هستید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید، این سری از هارد دیسک‌های کمپانی وسترن دیجیتال یکی از بهترین انتخاب‌ های شما می‌باشند. سری گرین از هدهایی با اندازه استاندارد 3.5 اینچ و سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه یا rpm بهره می‌برند. سری گرین با دو رابط SATA II با سرعت 3 گیگابایت بر ثانیه و SATA III با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه تولید می‌شوند. کمپانی وسترن برای این سری از هارد دیسک‌ها حافظه‌های کش 16 ، 32 و 64 مگابایتی استفاده می‌کرد ولی کش 16 مگابایت دیگر تولید نمی‌شود. ظرفیت‌ های این سری از 500 گیگابایت شروع و به 4 ترابایت ختم می‌شوند که این بازه وسیع ظرفیت همراه با ویژگی مصرف پایین برق، موجب می‌شود تا این هارد دیسک‌ها بتواند نیاز طیف وسیعی از کاربران را رفع کنند و برای مصارف خانگی و اداری بسیار مناسب باشند. فناوری‌های به کار رفته در ساخت این هارد دیسک‌ها بسیار عالی و کارآمد هستند و درکل باعث بالا رفتن ضریب اطمینان هارد دیسک، کاهش مصرف انرژی، بهبود ردیابی و جابجایی اطلاعات و کاهش هزینه‌ها می‌شوند که ما به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. تکنولوژی No Touch Ramp Load با حصول اطمینان از اینکه نوک هد، هرگز با دیسک برخوردی نداشته باشد، از هارد دیسک محافظت کرده و موجب کاهش فرسودگى و استهلاک هد و افزایش ضریب اطمینان درایو می‌گردد. تکنولوژی Intell Power با تنظیم سرعت چرخش به کاهش توان مصرفی و افزایش کارآیی و پایداری هارد دیسک می‌گردد. تکنولوژی Intell seek برای ارائه تعادل میان عملکرد و قدرت به کار می‌رود، تکنولوژی Cool & Quiet به‌منظور خنک کردن و کم کردن صدای هارد دیسک است و تکنولوژی Advanced Format یا قالب‌بندی پیشرفته نیز به‌منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی هارد دیسک به کار می‌رود.

مشخصات فنی هارد های سبز : هارد دیسک با ظرفیت نهایتا 4 ترابایت، قابلیت اتصال از طریق رابط ( SATA III 6Gb/s )، دارای هد با سایز 3.5 اینچ، بافر (حافظه کش ) 64 مگابایت و سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه می باشد.

 2 ـ هاردهای آبی وسترن دیجیتال :

هارد دیسک‌ های داخلی سری Blue یا آبی، جزو سری میان رده و باکیفیت کمپانی وسترن دیجیتال هستند. این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال نسبت به کارآیی و امکاناتی که به شما ارایه می‌دهند بسیار خوش قیمت هستند و طیف وسیعی از ظرفیت و کارآیی را در اختیار شما قرار می‌دهند. هارد دیسک‌های سری آبی از ظرفیت 80 گیگابایت شروع می‌شوند و به ظرفیت 4 ترابایت بسنده می‌کنند که البته نسبت به سری گرین ظرفیت‌های متنوع‌تری دارند ولی کم حجم‌تر هم هستند، ولی بازهم قادرند نیازهای قشر متنوعی از کاربران را پاسخ‌گو باشند. سایز هد هارد دیسک‌های سری آبی 3.5 اینچی بوده و سرعت چرخش هد نیز 7200 دور در دقیق تر ( 7200 RPM ) می‌باشد. حافظه کش این سری 8 تا 64 مگابایت است و اصولاً از طریق دو رابط SATA II با سرعت 3 گیگابیت بر ثانیه و SATA III با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه به کامپیوتر شما متصل می‌شوند. فن‌آوری‌های به کار رفته در ساخت این هارد دیسک‌ها بسیار عالی و کارآمد هستند و درکل باعث کمتر شدن صدای هارد دیسک، تولید حرارت کمتر و مصرف برق کمتر می‌شوند که ما به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. تکنولوژیNoTouchRamp Load   با محصول اطمینان از اینکه نوک هد، هرگز با دیسک برخوردی نداشته باشد، از هارد دیسک محافظت کرده و موجب کاهش فرسودگى و استهلاک هد و افزایش ضریب اطمینان درایو می‌گردد. تکنولوژی Advanced Format یا قالب‌بندی پیشرفته نیز به‌منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی هارد دیسک به کار می‌رود.

تکنولوژیCool & Quiet به ‌منظور خنک کردن بیشتر هارد دیسک و کم شدن سر و صدای آن، تکنولوژی Shock Guard به‌ منظور بالا بردن مقاومت هارد دیسک در برابر ضربه یا شوک و تکنولوژی Data lifeguard  برای حفاظت از داده‌ها به کار می‌رود.

مشخصات هارد دیسک های آبی : هارد دیسک با ظرفیت نهایتا 4 ترابایت، قابلیت اتصال از طریق رابط ( SATA III 6Gb/s ) ، دارای هد با سایز 3.5 اینچ، بافر(حافظه کش ) 64 مگابایت و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه  می باشد.

در نهایت می توان گقت هارد دیسک‌های داخلی سری آبی برای مصارف عادی خانگی کارایی نسبتا بهتری نسبت به هارد دیسک‌های داخلی سری Green  دارند.

 

3 ـ هارد های مشکی وسترن دیجیتال :

کمپانی وسترن دیجیتال ( Western Digital ) برای افرادی که خواهان بهترین‌ ها هستند، سری هارد دیسک‌های بسیار سریع و باکیفیت خود را با نام (  Black  سیاه ) طراحی، تولید و به بازار عرضه کرده است. بهره‌بری از فن‌آوری‌های نوین و ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار خوب، ازجمله تغییرات هارد دیسک‌های سری سیاه هستند. هارد دیسک‌های سری بلک برای ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا و برنامه‌های نیازمند به محاسبات پردازشی همچون نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، ویرایش فیلم، عکس و انجام بازی‌های جدید رایانه‌ای، ایده‌آل هستند. تفاوت این سری با هارد دیسک‌های سری گرین ( سبز ) و بلو ( آبی ) در سرعت و کیفیت ساخت بالای آن می‌باشد. حافظه کش این هارد دیسک 64 مگابایت بوده و از هد 3.5 اینچی بهره می‌برد. سرعت چرخش این هارد درایو 7200 دور در دقیقه (RPM) بوده و از رابط پرسرعت SATA III   با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه، برای انتقال اطلاعات بهره می‌برد. فناوری ساخت این هارد دیسک در جهت بهبود سرعت دسترسی و انتقال اطلاعات می‌باشد و از فن‌آوری‌های بسیار کارآمدی بهره می‌برد که عملکرد کلی هارد دیسک را افزایش داده‌اند. در اینجا ما تعدادی از این فن‌آوری‌ها را برای شما شرح می‌دهیم. فن‌آوری ردیابی پایدار ( Stable ) که با مهار کردن محور موتور هارد در هر دو سر صفحات پلاتر، لرزش‌های ناشی از کارکرد هارد دیسک را به حداقل رسانده و این خود، موجب پایداری بیشتر و بالا رفتن دقت هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات می‌گردد. البته از فن‌آوری ردیابی پایدار فقط در ظرفیت‌های بالاتر از 2 ترابایت استفاده شده است. فن‌آوری No Touch در هنگام خاموش بودن هارد دیسک مانع از تماس هد با صفحات ضبط کننده اطلاعات شده و باعث تضمین امنیت اطلاعات حتی در هنگام حمل‌ونقل و تکان‌های شدید می‌گردد. فن‌آوری ( Vibration Control Technology ) که به‌اختصار به آن VCT هم می‌گویند، سبب جلوگیری از صدمه دیدن احتمالی هارد دیسک به دلیل شرایط نابسامان حاصل از اسمبل و یا لرزش‌های ناخواسته داخل کیس می‌شود و فن‌آوری محرک دوگانه برای افزایش دقت مکان‌یابی اطلاعات در هارد دیسک است. کمپانی وسترن دیجیتال در هارد دیسک‌های سری بلک خود از حافظه کش دینامیک برای افزایش سرعت، کارایی و پردازش سریع، بهره گرفته است. درکل هارد دیسک‌های سری بلک وسترن دیجیتال سرعت بسیار بالایی دارند و از کیفیت ساخت بالایی هم بهره می‌برند و به جرات می‌توان گفت که در نوع خود جزو بهترین به شمار می‌روند.

مشخصات کلی  هارد های مشکی : هارد دیسک با ظرفیت 2 ترابایت، قابلیت اتصال از طریق رابط ( SATA III 6Gb/s ) ، دارای هد با سایز 3.5 اینچ، بافر ( حافظه کش ) 64 مگابایت و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه – حداکثر تحمل شوک: در هنگام فعال بودن 30  و در هنگام غیر فعال بودن 300G, 2ms

 

4 ـ هارد های بنفش وسترن دیجیتال (هاردهای مخصوص دوربین مدار بسته ) :

کمپانی وسترن دیجیتال در نمایشگاه IFSCE 2014 لندن این کمپانی سری جدید هارد دیسک‌های خود را با رنگ بنفش و کاربرد نظارتی معرفی کرد. هارد دیسک‌های بنفش وسترن دیجیتال برای ذخیره‌سازی تصاویر دوربین و مطابق با استانداردهای نظارت تصویری طراحی و تولید شده‌اند. این سری از هارد دیسک‌ها پایداری بسیار خوبی دارند و عمر بسیار بالایی نسبت به هارد دیسک داخلی معمولی دارند. یکی از تکنولوژی‌ های به کار رفته در این سری از هارد دیسک‌ها All Frame نام دارد که باعث می‌شود میزان فریم‌های از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر، به صفر برسد، بنابراین شما دیگر هیچ فریمی را از دست نخواهید داد. از دیگر تکنولوژی‌های به کار رفته در این هارد دیسک می‌توان به Intell seek اشاره کرد که برای ارائه تعادل میان عملکرد و قدرت در هارد دیسک به کار می‌رود و باعث کاهش لرزش، صدا و مصرف برق هارد دیسک می‌شود. این هارد دیسک به رابط SATA III با سرعت انتقال اطلاعات 6 گیگابایت بر ثانیه مجهز شده است و سرعت گردش آن 7200 دور در دقیقه است، همچنین قابلیت ثبت همزمان تصاویر گرفته شده توسط 32 دوربین مختلف را دارد که قابلیت بسیار مهمی در استفاده‌های نظارتی محسوب می‌شود. این هارد دیسک در ظرفیت‌های مختلفی تولید شده و انتخاب مناسبی برای استفاده در دستگاه‌های ضبط تصاویر دیجیتال یا همان دستگاه‌های DVR است.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره هارد بنفش وسترن دیجیتال اینجا کلیک کنید :هارد بنفش وسترن دیجیتال

مشخصات هارد های بنفش : هارد دیسک با ظرفیت نهایتا 4 ترابایت، قابلیت اتصال از طریق رابط (SATA III 6Gb/s ) ، دارای هد با سایز 3.5 اینچ، بافر (حافظه کش ) 64 مگابایت و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه  حداکثر تحمل شوک : در حالت خواندن اطلاعات GS 65, در حالت آماده به کار 250 GS

 جهت آموزش فرمت کردن هارد اینجا کلیک کنید : فیلم آموزش فرمت کردن هارد دستگاه ضبط تصویر DVR دوربین مدار بسته

5 ـ هارد های قرمز وسترن دیجیتال :

رنگین‌کمان هارددیسک‌های داخلی وسترن‌ دیجیتال ( Western Digital ) را که به خاطر دارید؛ همان محصولاتی که در رنگ‌های گوناگون تولید شده‌اند و هر کدام کاربرد خاصی دارند. یکی از هارددیسک‌های این سری، مدل Red Edition است که به‌صورت ویژه برای کاربردهای NAS ساخته شده و بهترین ترکیب از سازگاری سخت‌افزاری، اطمینان پذیری و کارایی را به همراه آورده‌است.

چنین ترکیبی به لطف وجود نرم‌افزار اختصاصی وسترن‌ دیجیتال با عنوان NAS Ware 3.0 امکان‌پذیر شده‌است. وسترن دیجیتال با ارایه‌ی نسل دیگری از Red Edition با نام Red Edition Pro که در واقع مدل به‌روز شده‌ی Red است. می‌خواهد این هارد دیسک‌ها را قدری بیشتر به جلو هدایت کند و محصولی با کیفیت بالاتر را به کاربران هدیه دهد.  خانواده‌ی قرمزپوش Red Edition که WD Red Edition Pro هم عضوی از همین خانواده است، ذاتا برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ساخته شده‌اند تا بتوانند میزبان مطمئنی برای اطلاعات شرکتی این قشر جامعه باشند. از آنجا که چنین کسب‌ و کارهایی در ابتدای راه فعالیت حرفه‌ای شان قرار دارند، بروز کوچک‌ ترین مساله‌ای در جریان کار می‌تواند باعث به‌ خطر افتادن کلیت وجودی‌شان شود.

از این‌رو تولیدکننده‌ ای که برای این کسب‌‌وکارها قطعه می‌سازد باید آن‌قدر کارکشته و ماهر باشد تا احتمال به خطر افتادن داده‌ های شرکت‌ های‌ نو پا را به حداقل برساند. Red Edition Pro را می‌توان در NAS های یک تا شانزده سینی مورد استفاده قرار داد. از آنجایی که هارد دیسک‌های مورد استفاده در چنین NAS هایی می‌بایست از کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی برخوردار باشند، می‌توان به کیفیت تولید بالای این هارددیسک پی برد. تست‌های Burn-In سنگین باعث می‌شود محصولی که در نهایت به دست مصرف‌کننده می‌رسد از هر جهتی چکش‌خورده و آزموده باشد و عملا با موجودی شبه اسپارتان مواجه خواهیم بود. سرعت چرخش هارد دیسک معادل 7200 دور بر دقیقه است و با استفاده از مکانیزم ضد لرزش، مقدار زیادی از لرزش‌های خطی و چرخشی را خنثی می‌کند. سری جدید Red Edition در سه ظرفیت دو، سه و چهار ترابایت تولید و به بازار ارایه شده‌است.

 

6 ـ هاردهای طلایی وسترن دیجیتال :

رنگ طلایی وسترن برای استفاده در دیتا سنتر ( مرکز داده ) طراحی شده . وقتی شما یه عبارتی رو توی گوگل سرچ می کنید، این عبارت در دیتا سنتر گوگل پردازش و ذخیره می شود. هارد های مورد استفاده در دیتاسنتر باید هم سرعت بالایی داشته باشند، و هم قابلیت اطمینان بالایی دارند، و هچنین در گرمای بالاتری می توانند  ، لرزش کمی داشته باشه ، دقت بسیار بالایی داشته باشه که همه این ویژگی ها در سری طلایی وسترن دیجیتال دیده میشود. ضمنا هارد های طلایی وسترن از دو پردازنده استفاده میکنن .

جمع بندی در مورد رنگ هارد وسترن دیجیتال:

مشخصات فنی:

هارد دیسک با ظرفیت نهایتا 6 ترابایت ، قابلیت اتصال از طریق رابط (SATA III (6Gb/s، دارای هد با سایز 3.5 اینچ ، بافر (حافظه کش) 64 مگابایت و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه – سرعت انتقال داده‌ها: تا سقف 164 مگابایت بر ثانیه – MTBF (میانگین زمان بین خطاها): یک میلیون ساعت – حداکثر تحمل شوک: 65Gs در حالت کارکرد و 300Gs   در حالت خاموش – میزان نویز: در حالت Idle میانگین 31 دسی‌بل و در حالت جستجو میانگین 34 دسی‌بل

خانواده‌ی هارددیسک‌های Red Edition با هدف پاسخ دادن به این سوال که “کدام هارددیسک را باید در NAS خود نصب کنم؟” ساخته شده‌اند. با توجه به کارایی پایدار در آزمایش‌های عملی، این هارددیسک‌ها انتخاب مناسبی برای برای به حداکثر رساندن کارایی مورد نیاز دارندگان NAS است. با مقایسه نمودارها به سادگی می‌توان دید که نسخه چهار ترابایتی Red Edition، راهکار چهار ترابایتی Seagate را از دور خارج کرده‌است. همچنین نسخه چهار ترابایتی Red توانست امتیاز بالاتری از نسخه سه ترابایتی خود کسب کند.

 

کلام آخر :

هر دو نوع هارد سبز و آبی برای مصارف عادی خانگی طراحی شده که البته عملکرد هارد های آبی به مراتب بهتر از هارد های سبز می باشد. هارد های مشکی برای کامپیوتر های حرفه ای و کامپیوتر های با توان کاری بالا و  محاسبات قدرتمند طراحی شده 2 سری جدید هارد های بنفش برای دستگاه های دوربین مدار بسته به اصطلاح DVR و NVR طراحی شده است که قابلیت ذخیره سازی همزمان چند دوربین را به سادگی دارد و در نهایت هارد های قرمز که دلیل ساخت آن جهت استفاده در مراکز داده و محیط های RAID اشاره شده است.

 جهت خواندن مطالب بیشتر درباره میزان ضبط تصاویر بر روی هارد اینجا کلیک کنید : میزان ضبط تصاویر دوربین مدار بسته بر روی هارد دستگاه DVR

خرید هارد وسترن دیجیتال بنفش و دوربین مداربسته

جهت خرید هارد وسترن دیجیتال بنفش، دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : بهترین دوربین مدار بسته

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *