روش های تغذیه انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین های مداربسته از پرکاربردترین سیستم های امنیتی می باشند که از طرفداران زیادی برخوردار هستند.یکی ازمهمترین تجهیزات دوربین ها ی مداربسته منبع تغذیه  یا آدابتور آن می باشد . دوربین های مدار بسته مختلف با روش های گوناگونی تغذیه میشوند و از منابع تغذیه متفاوتی استفاده می نمایند . دراین مقاله قصد داریم به معرفی منبع تغذیه، انواع آن وکاربرد هرکدام ازاین آدابتورها بپردازیم.

منبع تغذیه یا آدابتوردوربین مداربسته چیست؟

آدابتور یا منبع تغذیه یکی از تجهیزات نصب دوربین های مداربسته می باشد که وظیفه تبدیل ولتاژ 220 ولت برق شهری به برق 12 ولت که جهت تامین برق دوربین های مداربسته نیاز می با شد را دارد . انتخاب درست منبع تغذیه درکارایی و عملکرد صحیح دوربین های مداربسته نقش مهمی دارد، بنابراین باید از عملکرد آدابتور آگاه باشیم تا انتخاب مناسبی جهت دوربین مداربسته خود انجام دهیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره منبع  تغذیه دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟

انواع آدابتور یا منبع تغذیه دردوربین های مداربسته

آدابتورها در دوربین های مداربسته به دو دسته آدابتور های مستقل یا تک آمپری و آدابتور های مرکزی تقسیم بندی می شوند.

آدابتور تک آمپری یا مستقل در دوربین های مداربسته

از آدابتورهای مستقل برای هر دوربین مداربسته به صورت جداگانه استفاده می شود.مزیت استفاده از آدابتور های مستقل این می باشد که درصورتی که برای هر یک از منبع های تغذیه مشکلی ایجاد شود، فقط همان دوربین از دسترس خارج می شود و بقیه دوربین ها بدون قطعی به تصویر برداری خود ادامه می دهند . دوربین های آنالوگ به طور متوسط ازیک منبع تغذیه نیم یا 1 آمپر جهت تامین جریان خود استفاده می کند . ولتاژ ورودی این منبع های تغذیه ۱۲ ولت و جریان خروجی آنها ۱یا ۲ آمپر می باشد . خروجی آدابتورها می تواند هم به صورت فیش و هم به صورت ترمینالی باشد. در صورت استفاده از یک آدابتور برای هر دوربین اگر فاصله دوربین تا منبع تغذیه زیاد باشد هیچ افت ولتاژی صورت نمی گیرد.جهت ایمنی بیشتر دوربین ها بهتر است از یک منبع تغذیه جهت تامین برق آن استفاده کرد.

آدابتور مرکزی دوربین های مداربسته

از منبع های تغذیه مرکزی جهت تامین برق مصرفی چندین دوربین مداربسته استفاده می شود . استفاده ازیک منبع تغذیه مرکزی نیاز به نصب چندین منبع تغذیه جداگانه را برطرف خواهد کرد . این دوربین ها توسط انشعاب و کابل های مختلفی به آدابتور مرکزی متصل می شوند . همان طور که گفته شد این منبع های تغذیه ولتاژ ۲۲۰ ولتی شهری را دریافت می کنند و ولتاژ آنها را به ولتاژ مصرفی دوربین های مداربسته تبدیل می کند.این ولتاژهای خروجی از منبع تغذیه با یکدیگر متفاوت می باشند و بسته به اینکه نوع دوربین مداربسته از چه تکنولوژی باشد و اینکه از چند دوربین استفاده شده باشد ولتاژهای مختلفی را خروجی می دهد.

استفاده از منبع های تغذیه مرکزی این امکان را به وجود می آورد که تمامی دوربین های مداربسته از یک منبع تغذیه برق مصرفی خود را تامین کنند و منبع تغذیه تمامی دوربین ها از یک محل کنترل شود . استفاده از یک منبع تغذیه از نظراقتصادی و هزینه ها، مقرون به صرفه تر می باشد . در صورت نیاز می توانید این آدابتور را به یک UPS  متصل کنیم تا در صورت قطعی برق، برق مورد استفاده دوربین ها تامین شود . عیب بزرگ استفاده ازاین نوع از منبع های تغذیه این می باشد که در صورتی که منبع تغذیه دچار خرابی یا مشکل شود، تمامی دوربین ها قطع می شود . دراین نوع سیستم میزان کابل کشی دوربین ها افزایش پیدا می کند زیرا از هر دوربین مدرابسته یک کابل به منبع تغذیه متصل می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره UPS  دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : یو پی اس ( UPS ) برای دوربین های مداربسته

منبع تغذیه دردوربین های تحت شبکه یا IP

در دوربین های مدار بسه تحت شبکه تغذیه به دو روش صورت می پذیرد، در دوربین های مدار بسته قدیمی تر یک کابل دوگانه شامل یک کابل شبکه برای ارسال تصاویر دوربین مدار بسته و یک کابل برای تغذیه دوربین مدار بسته تشکیل میشدند که با پیشرفت تکنولوژی این نوع دوربین های مدار بسته متد جدیدی به بازار آمد به نام  POE، در این نوع دوربین ها دیگر نیازی به کابل دوگانه نبوده و فقط با یک کابل شبکه انتقال تصویر دوربین مدار بسته و تغذیه دوربین صورت می پذیرد که این روش بسیار در راحتی کار و زیبایی نصب تاثیر دارد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره POE در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : poe در دوربین مدار بسته

 

منبع تغذیه در دوربین های آنالوگ یا AHD

دوربین های مدار بسته آنالوگ و دوربین های مداربسته AHD معمولا از یک کابل دوگانه برای ارسال تصاویر دوربین مدار بسته و یک کابل برای برق دوربین مدار بسته استفاده می نمایند که بنا بر نوع دوربین و میزان استفاده از منبع تغذیه آمپرهای مختلفی دارند. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD CCTV)

منبع تغذیه دردوربین های وایرلس

نوع سوم دوربین های مدار بسته وایرلس می باشند، این نوع دوربین های مدار بسته نیازی به کابل برای انتقال تصویر نداشته و تصاویر را از طریق وای فای به دستگاه ضبط تصاویر دوربین مدار بسته ارسال می نماید، در این نوع دوربین های مدار بسته منبع تغذیه دوربین معمولا بصورت یک باطری قوی در داخل دوربین مدار بسته قرار گرفته است و قابلیت نگهداری شارژ طولانی مدت و شارژ مجدد را دارا می باشد تا نیازی به سیم کشی برای این نوع دوربین ها نباشد . مصرف این دوربین های مدار بسته در مکان هایی که دسترسی به آنها سخت است بسیار مقرون به صرفه میباشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته وایرلس اینجا کلیک کنید : آشنایی با دوربین مدار بسته وایرلس

 

نصب منبع تغذیه دوربین های مداربسته

محل نصب منبع تغذیه درشرایط مختلف متفاوت می باشد به طور مثال در بعضی از محیط ها محل نصب منبع تغذیه درهمان محل نصب دوربین می باشد در این صورت منبع تغذیه درون یک جعبه پلاستیکی یا فلزی قرار می گیرد و جنس این جعبه عایق و ضد آب می باشد . برای حفظ زیبایی نصب بهتر است منبع تغذیه درنزدیکی دوربین نصب نشود . جهت نصب منبع تغذیه در فاصه های دورترازیک کابل بلند و مبدل های نری و مادگی استفاده می شود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

کلام آخر:

منبع تغذیه یکی از مهمترین تجهیزات دوربین های مداربسته می باشد و در انواع مختلفی می باشد.قبل از تهیه منبع تغذیه با توجه به نوع وتعداد دوربین های مداربسته باید آگاهی کافی از انواع و مزیت یا معایب هر کدام از این نوع منبع های تغذیه داشته باشیم.

خرید منبع تغذیه دوربین مداربسته

جهت خرید انواع منبع تغذیه مستقل و مرکزی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته منازل مسکونی و… با شماره 02158731  تماس حاصل فرمائید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *