فواید استفاده از دوربین مدار بسته در مدارس

فواید استفاده از دوربین مدار بسته در مدارس

مدیریت یک مدرسه مسئولیت بسیار بزرگی است مدارس از نقاط و قسمت های مختلفی مانند کلاس های درس، آزمایشگاه ها، و …تشکیل شده است که نظارت بر تمامی این نقاط کارمشکلی و گاهی غیرممکن می باشد. امروزه راهکار های امنیتی فراوانی برای رسیدن به امنیت لازم برای این محیط حساس وجود دارد که بهترین راهکار نصب دوربین مدار بسته میباشد.

در تمامی محیط های بزرگ گو نقاط کوری وجود دارند که نظارت بصورت عادی و روزمره توسط نیروهای انسانی سخت بوده و همین نقاط برای دانش آموزان ممکن است باعث ایجاد خطر کرده و با اندک شیطنتی از سوی آنها موجب ایجاد فاجعه ای بزرگ گردد.اما آیا نصب دوربین ها ی مداربسته در محیط های آموزشی و مدارس مناسب می باشد؟ آیا نصب دوربین های مداربسته درمدارس از قوانین خاصی پیروی می کند؟ دراین مقاله قصد داریم درباره فواید نصب دوربین های مداربسته در مدارس و تاثیر آن بر امنیت مدارس بپردازیم.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

آیا می توان درمدارس از سیستم های نظارتی مانند دوربین مداربسته استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال که آیا می توان از دوربین ها ی مداربسته در مدارس استفاده کرد باید پاسخ داد بله می توان از دوربین های مداربسته جهت حفظ امنیت دانش آموزان، کارمندان، معلمان و سایر کسانی که در مدرسه حضوردارند استفاده کرد.وجود دوربین مداربسته در مدرسه باعث دل گرمی والدین از ایمن بودن محیط مدرسه می باشد . وجود سیستم های نظارتی محیطی امن برای دانش آموزان و کارکنان مدرسه فراهم خواهد کردوبه بهبود روند یادگیری و عملکرد بهتر دانش آموزان کمک خواهد کرد.

یکی از شرایط اصلی نصب دوربین های نظارتی در مدارس استرس نگرفتن دانش آموزان می باشد و نمی توان دوربین ها را در محیط کلاس راه اندازی کرد . مکان های قانونی را برای راه اندازی دوربین ها شامل درب های ورودی و خروجی مدرسه، سالن اجتماعات، حیاط و آزمایشگاه ها مکان های  هستند که می توانید درآنجا دوربین های مداربسته را نصب کنید. 

تامین امنیت به وسیله دوربین مداربسته 

نصب سیستم های امنیتی و نظارتی به صورت کلی از دو طریق امنیت یک محیط را تامین می کنند:

۱٫از طریق بازدارندگی وقوع جرم

نصب دوربین های مداربسته می تواند در بازدارندگی وقوع جرم بسیار تاثیر گذار باشد.زمانی که سارقی مشاهده می کند که در محلی دوربین نصب شده است به احتمال زیاد به دلیل ضبط نشدن تصاویرش از عمل دزدگی خود پشیمان می شود.

۲٫استفاده از تصاویر به عنوان اسناد و مدارک:

در صورت وقوع جرم یا حادثه ای میتوان از تصاویر دوربین های مداربسته برای ارائه مدارک و اسناد جهت پیگیری به مراجع قضایی استفاده کرد.

فواید راه اندازی دوربین های مداربسته در مدارس

نصب دوربین مداربسته دارای فواید زیادی می باشد که در اینجا به اختصار به آنها می پردازیم :

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره اهمیت نصب دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : اهمیت نصب دوربین مدار بسته

جلوگیری از ورود غیرمجاز و دزدی اموال

دیگر چالش موجود مراقبت از دارایی های مدارس میباشد که به دلیل اینکه در ساعات مشخصی از روز فقط مدارس مشغول کار بوده و بقیه ساعات روز خالی بوده و تقریبا همه این موضوع را میدانند، پس این خود باعث وسوسه انگیز شدن برای افراد سودجو میگردد تا دست به دزدی اموال بزنند یا ورود غیرمجاز داشته باشند، اما نکته مهم این است که هیچ کس دوست ندارد توسط یک سیستم امنیتی تصویرش ضبط شود و بعد ها با این ترس مواجه باشد که روزی دستگیر خواهد شد، پس شاید دوربین مدار بسته نتواند جلوی این اتفاق را بگیرد اما در پیشگیری از این اتفاقات بسیار موثر خواهد بود.

نظارت بر محیط مدرسه و دانش آموزان، نظارت بر وسایل نقلیه معلمان، نظارت بر محیط اطراف مدرسه م چالش های موجود و … از دیگر منافع نصب دوربین مدار بسته در مدارس می باشد که از چندین سال قبل بطور قانونی در ایران نصب آن در مدارس آزاد اعلام شده است و شرکت الکامپ با سابقه ای درخشان و نمونه کار هایی فراوان در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان گرامی میباشد.

جلوگیری از درگیری و زورگویی دانش آموزان

یکی از مهمترین فوایدی که نصب سیستم های نظارتی دارد، جلوگیری ازدرگیری بین دانش آموزان می باشد . در صورت وقوع درگیری ویا حادثه می توان از طریق بررسی تصاویر دوربین افرادی که مرتکب درگیری یا حادثه شده باشند را شناسایی می کند.

جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز

مدارس و مراکز آموزشی دارای قسمت ها مختلفی می باشند و جزوء مراکز پرتردد محسوب می شوند بنابراین نظارت بر تردد افراد و جلوگیری از ورود افراد غیرمجازدشوار می باشد . برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و همچنین بهبود نظارت بر کلیه نقاط مدارس می توان از دوربین های مداربسته استفاده کرد.

کلام آخر :

نصب دوربین های مداربسته در مدارس یکی از ضروری ترین کارهای می باشدکه جهت تامین امنیت این مکان باید انجام داد. به همین جهت باید از  دوربین های مداربسته مناسبی مانند دوربین های مداربسته AHD برای مکان های که حساسیت بالای امنیتی نمی باشند استفاده کرد و ازدوربین های مداربسته تحت شبکه جهت نظارت مکان های که حساسیت های بالای امنیتی دارند استفاده کرد. همچنین می توان از دوربین های مداربسته اسپید دام برای محیط های مانند حیاط مدرسه که از وسعت بیشتری برخوردار می باشند استفاده کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید: دوربین مداربسته تحت شبکه

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید بهترین دوربین مداربسته مدارس، دوربین های مداربسته منازل و … با شماره ۰۲۱۵۸۷۳۱ تماس حاصل  فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *