نکاتی مفید و جالب درباره دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

یکی از سوالات رایجی که از کارشناسان فروش دوربین مداربسته پرسیده می شود، این است که آیا دوربین مداربسته قابلیت ضبط صدا را دارد یا نه؟ اکثر دوربین های مدار بسته قابلیت ضبط صدا را ندارند. تعداد اندکی دوربین مدار بسته تخصصی در بازار وجود دارد که قابلیت ضبط صدا و همچنین میکروفون دارند. دستگاه DVR این دوربین های مدار بسته تخصصی، مجهز به ورودی صدا هستند. از دلایل استفاده اندک از دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا می توان به کاهش هزینه ها، دلایل اخلاقی و حقوقی اشاره کرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید : انواع دستگاه DVR

در برخی کشورها قوانینی برای ضبط صدا با سیستم دوربین مدار بسته وضع شده است. برخی از این قوانین یک طرفه هستند و  می گویند ضبط صدا با دوربین مدار بسته، حریم شخصی افراد را نقض می کند. ما در این مطلب هر آنچه که باید در رابطه با دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم . دوربین مدار بسته معمولی، فقط تصویر را ثبت می کند. در مقابل دوربین مدار بسته ای که قابلیت ضبط صدا را دارد، گفتگوهای افراد را نیز ثبت می کند و به حریم شخصی آن ها وارد می شود. در ادامه شرایط نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا را در محل کار و منازل مسکونی بررسی می کنیم.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره سوالات متداول نصب دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید : سوالات متداول در هنگام نصب دوربین های مداربسته

آیا امکان نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا در منزل شخصی وجود دارد؟

نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا، در خانه کاملا به خود شما بستگی دارد و قانون، محدودیتی در این مورد قایل نیست . از نظر اخلاقی قبل از نصب این دوربین، باید با ساکنین خانه مشورت کرده و نظر آن ها را نیز در اولویت قرار دهید. همچنین هر مهمانی که به خانه می آید، باید از وجود دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا آگاه شود.

دوربین مدار بسته آنالوگ با قابلیت ضبط صدا

در سیستم های دوربین مدار بسته AHD، صدا به وسیله میکروفون هایی که اغلب به شکل مدادی (زغالی) و یا باکس یافت می شود، ضبط می شوند. دیجیتال سازی صدا در حال ضبط شدن انجام می شود. این میکروفون ها یک کابل جداگانه و یک منبع  تغذیه جداگانه دارند و به وسیله ورودی صدای دستگاه DVR یا HVR می شوند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره منبع تغذیه دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : آداپتور و یا منبع تغذیه در دوربین های مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) با قابلیت ضبط صدا

در این نوع از سیستم ها صدا به وسیله میکروفن تعبیه شده در خود دوربین دریافت و به دستگاه NVR منتقل می شود.

توجه داشته باشید که صدا در دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) هرگز به صورت میکروفون جداگانه به دستگاه متصل نمی شود. در این سیستم های تحت شبکه، اطلاعات دوربین ها اعم از صدا و تصویر، همچنین فرمان برای دوربین های چرخشی و گردشی و برق ( POE ) به وسیله همان کابل شبکه و پورت ( Ethernet ) به دستگاه NVR منتقل می شود. در انواع دیگری از دوربین های تحت شبکه (IP) قابلیت اضافه کردن میکروفن به خود دوربین نیز وجود دارد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره POE در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید : poe در دوربین مدار بسته

یک راه حل ساده برای اضافه کردن میکروفون به دوربین های تحت شبکه ای که میکروفون ندارند، به این شکل است که می توان به سادگی از یک دستگاه هیبریدی( Hybrid ) یا همان ( HVR ) استفاده کرد. در این صورت، به تعدادی که دستگاه به شما اجازه بدهد، می توانید به سیستم تحت شبکه خود میکروفون آنالوگ اضافه کنید.

کلام آخر:

 با نصب دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا باید هرگونه حریم شخصی افراد رعایت شود و افراد از وجود قابلیت ضبط صدا دوربین باخبر باشند . به همین جهت شاید استفاده از این دوربین ها با محدودیت های همراه باشد.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید: بهترین دوربین مدار بسته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *