آیا دستگاه های جدید DVR برای انتقال تصاویر نیاز به IP دارند ؟

دستگاه DVR یا ذخیره ساز  تصاویر دوربین های مداربسته، دستگاهی می باشد که وظیفه پردازش سیگنال های آنالوگ و تبدیل آنها به سیگنال های دیجیتال دارد و سپس تصاویر پردازش شده را بر روی هارد ذخیره می کند. علاوه بر پردازش تصاویر،   از دستگاه های DVR جهت تنظیم قابلیت های دوربین مداربسته استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم به انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون نیاز به IP جهت انتقال تصاویر به موبایل بپردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟

به صورت پیش فرض تصاویر دوربین های  مداربسته AHD از طریق دستگاه DVR به هارد منتقل شده و این تصاویر قابلیت ذخیره کرد و دیدن به صورت آنلاین را دارند. در صورتی که تصاویر را روی تجهیزات دیگر  به غیر از دستگاهDVR دریافت کرده و بتوان مشاهده کرد انتقال تصویر انجام شده است. این انتقال تصویر می تواند روی دستگاه ها ی مختلفی مانند  موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر صورت گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

 روش های انتقال تصویر بدون آی پی استاتیک و با IP استاتیک

معمولا جهت  انتقال تصویر نیاز به اینترنت می باشد. اگر قصد داشته باشید انتقال تصویر بدون اینترنت صورت گیرد می توانید از طریق شبکه داخلی و یا شبکه وایرلس انتقال تصاویر را انجام دهید.

  • انتقال تصویر دوربین مدار بسته با ( IP ) آی پی استاتیک
  • انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون آی پی استاتیک (P2P )
  • انتقال تصاویر با استفاده از فضای ابری داخلی

انتقال تصویر دوربین مداربسته با آی پی استاتیک

جهت انتقال تصاویر دوربین مداربسته با روش IP Static نیاز به یک خط اینترنت می باشد. سپی از شرکتی که خدمات اینترنت را ارائه داده است یک  آی پی ثابت یا همان آی پی استاتیک  تهیه کنید. پس از تهیه IP تنظیماتی را روی مودم صورت گیرد. در این تنظیمات برای انتقال تصویر، دستگاه دی وی آر را به اشتراک می گذارید. در این صورت اگر فرد به IP  دستگاه DVR دسترسی داشته باشد می تواند به تصاویر شما دسترسی داشته باشد. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید:انواع دستگاه DVR

دلیل استفاده از آی پی ثابت چیست؟

 هر زمان که به اینترنت متصل می شویم آدرس IP ما تغییر خواهد کرد. در واقع در زمان استفاده از اینترنت یک آدرس  IP متغییر به هر کاربر اختصاص پیدا می کند. در نتیجه با استفاده از یک IP متغییر ممکن است احتمال اختلال و یا کاهش سرعت انتقال تصاویر روبه رو شویم.

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون آی پی استاتیک (P2P )

در روش انتقال تصویر آی پی استاتیک  هر دستگاه یک کد اختصاصی دارد  این کد همان کد P2P است. در این روش می توان از تمامی شبکه های اینترنت استفاده کرد. این کدP2P را باید به همراه نام کاربری و رمز عبور در نرم افزار گوشی که ازطریق آن می خواهیم تصاویر را دریافت کنیم  وارد کرده و تصاویر دوربین مداربسته را بر روی گوشی دریافت کنیم.

روش انتقال بدون آی پی استاتیک بسیار آسان می باش و می توان با  اسکن کردن کد QR، به دستگاه DVR متصل شد. و با استفاده از نرم افزاری روی گوشی همراه نصب شده است در صورت متصل بودن به اینترنت تصاویر را مشاهده کرد.

انتقال تصاویر با استفاده از فضای ابری داخلی

برای استفاد ه از سرویس ابری داخلی باید دستگاه ضبط کننده ( NVR ،DVR و XVR ) را در آن ثبت کنید. با اتصال به اینترنت می توانید به سرویس  ابری داخلی دسترسی پیدا کنید. این سرویس  رایگان می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دستگاه DVR  و NVR اینجا کلیک کنید :تفاوت دستگاه DVR با NVR

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره انواع دستگاه ضبط کننده اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

کلام آخر :

دسترسی پیدا نکردن به تصاویر دوربین ها ی مداربسته یکی از مهمترین مسائل امنیتی می باشد. جهت جلوگیری کردن از این مشکل می توان از روش انتقال تصاویر بدون آی پی استاتیک استفاده کرد.

خرید دوربین مداربسته 

جهت خرید انواع دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته،دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه و … با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائيد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره بهترین دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید :بهترین دوربین مدار بسته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *