چرا دوربین های AHD نسبت به دو نوع IP و آنالوگ فروش بیشتری دارند؟

دوربین های مداربسته در انواع مختلفی هستند و می توان این دوربین ها را از نظر فاکتورهای مختلفی دسته بندی کرد. دوربین های مداربسته از لحاظ تکنولوژی به کار رفته در آنها به سه دسته دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته AHD و دوربین های مداربسته تحت شبکه تقسیم بندی می شود. دراین مقاله قصد داریم به معرفی این سه نوع دوربین مداربسته و علت فروش دوربین مداربسته AHD به نسبت دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین ها ی مداربسته تحت شبک بپردازیم.

دوربین های مداربسته آنالوگ چیست ؟

دوربین های مداربسته آنالوگ در واقع قدیمی ترین تکنولوژی به کاررفته در دوربین های مداربسته می باشد که درحال منسوخ شدن می باشد. دوربین مدار بسته آنالوگ، دوربین مداربسته ای می باشد که سیگنال های ویدئویی را به صورت امواج آنالوگ به دستگاه DVR منتقل می کند.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید :انواع دستگاه DVR

دوربین های مداربسته AHD چیست ؟

AHD مخفف عبارت Analogue High Definition به معنی دوربین‌های مدار بسته آنالوگ با کیفیت تصویر HD است.  در واقع تکنولوژی AHD نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی تکنولوژی دوربین مداربسته‎‌های آنالوگ با کیفیت TVL می‌باشد که تصاویر را با کیفیت بالاتری منتقل می کند. دوربین ها ی مداربسته AHD به دلیل کیفیت پائین تصاویر دوربین ها ی مداربسته آنالوگ به بازار عرضه شد.

در دوربین ها ی مداربسته AHD، تصاویر در بستر دیجیتالی توسط کابل کواکسیال انتقال پیدا می کند. انتقال داده‌های تصویری تا فاصله‌ی 500 متر بدون افت کیفیت صورت می گیرد. دوربین مداربسته AHD یا همان دوربین‌های مدار بسته آنالوگ HD، دارای کیفیت تصاویر 720p و 1080p با وضوح بالا می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته AHD اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته AHD

دوربین های مداربسته تحت شبکه چیست ؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه نسل چدید دوربین های مداربسته می باشند. این نوع از دوربین ها  دارای کیفیت تصاویر بسیار بالا و قابلیت های هوشمندمی باشد. این دوربین های با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق دارای قابلبت های هوشمندی مانند قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION،تشخیص پلاک در دوربین های مداربسته پلاک خوان، تشخیص چهره و …می باشند. از این نوع از دوربین ها ی مداربسته برای مراکزی که دارای حساسیت بالای امنیتی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته تحت شبکه اینجا کلیک کنید :دوربین مدار بسته تحت شبکه

تفاوت بین دوربین های مداربسته AHD، آنالوگ و تحت شبکه

دوربین های مداربسته AHD، آنالوگ و تحت شبکه  را می توان از لحاظ فاکتورهای مختلفی با یکدیگر مقایسه کرد دراینجا به چند نمونه از این فاکتورها می پردازیم تا بهتر متوجه شویم که چرا دوربین های مداربسته AHD دارای فروش بیشتری نسب به دوربین ها ی مداربسته تحت شبکه و آنالوگ  می باشد.

تفاوت بین دوربین های مداربسته AHD، آنالوگ و تحت شبکه از لحاظ قیمت

همان طور که گفته شد دوربین های مداربسته آنالوگ در حال منسوخ شدن می باشد و از این نوع از دوربین ها  به سختی در بازار پیدا می شود. دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل تکنولوژی پیشترفته به کار رفته در آن و همچنین  کیفیت بسیار بالای تصاویر از قیمت بسیار بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته AHD برخوردار می باشند. دوربین ها ی مداربسته AHD به دلیل قیمت تمام شده مناسبی که دارند از طرافداران بیشتری در بازار برخوردار می باشند.

تفاوت بین دوربین های مداربسته AHD، آنالوگ و تحت شبکه از لحاظ کیفیت تصاویر

دلیل به روی کار آمدن دوربین های مداربسته AHD، کیفیت پائین تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ بود. دوربین ها ی مداربسته AHD  از کیفیت تصاویر مناسبی برخودار می باشند و برای محیط های که حساسیت های بالای امنیتی و بررسی دقیق تصاویر نیاز نباشد مانند منازل مسکونی، مغازه ها، ادارات کوچک و.. مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از این نوع دوربین به  نسبت دوربین های مداربسته تحت شبکه متداول تر می باشد . از دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل کیفیت بالای تصاویر و قابلیت زوم اپتیکال می توانند تصاویر را به صورت دقیقی مورد بررسی قرار دهند و به همین دلیل جهت نظارت مراکز حساس امنیتی مانند ایست های بازرسی، مراکز دولتی، چهارراه ها، اتوبان ها و … مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام آخر :

در این مقاله به معرفی انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه، آنالوگ، AHD و تفاوت های بین این دوربین ها پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که استفاده از دوربین های مداربسته AHD به دلیل قیمت مقرون به صرفه تر و کیفیت تصاویر مناسب رایج تر می باشد. و برای اکثر محیط ها استفاده می شود. توصیه می کنیم قبل از تهیه مناسب ترین دوربین برای محیط مورد نظر خود از مشاوره رایگان کارشناسان الکامپ بهره مند شوید.

خرید دوربین مداربسته

جهت خرید انواع دوربین مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته اسپید دام و… با شماره 02158731 تماس حاصل فرمائید.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره  بهترین دوربین های مداربسته  اینجا کلیک کنید :انتخاب بهترین نوع دوربین مدار بسته

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *