دوربین مدار بسته سیم کارتی

با توجه به اینکه استفاده از سیستم های مدار بسته بی سیم رو به افزایش بوده و بازار دوربین های مدار بسته هر روز به دنبال سیستم های جدیدتر و با فن آوری های کاربردی تر می باشند،  سیستم های مدار بسته سیم کارتی به بازار عرضه  شدند، با توجه به بالا رفتن سرعت اینترنت سیم کارت های موجود و پوشش گسترده این شبکه ها به راحتی می توان از این شبکه ها برای انتقال تصویر در دوربین های مدار بسته استفاده نمود و حتی از مشکلات سیستم های بی سیم مبتنی بر مودم های وایرلس نیز دوری جست.

دوربین های سیم کارتی به دلیل اینکه نیازی به کابل کشی ندارند و به صورت بی سیم داده را منتقل می کنندجزوء دسته بندی دوربین های بی سیم و وایرلس قرار می گیرند.

کاربرد دوربین مدار بسته سیم کارتی

کاربرد این دوربین های مداربسته سیم کارتی را می توان برای شرایطی که اینترنت ADSL در آن مکان وجود ندارد و یا به دلیل ترافیک مرکز تلفن اختصاص رانژه اینترنتی وجود ندارد و یا اینکه بنا به دلایلی لازم است تا دوربین مدار بسته به صورت مستقیم در شبکه اینترنت و سپس انتقال تصویرش بر روی موبایل تبلت یا لپتاپ انجام پذیرد. در کشور نیز با وجود اپراتورهایی مثل ایرانسل که در زمینه اینترت همراه نیز عملکرد بهتری را دارد نیز می توان از این قابلیت بهره برد.

روش استفاده از سیم کارت در دوربین مدار بسته سیم کارتی

در دوربین مدار بسته سیم کارت خور یا سیم کارتی، با قرار دادن یک عدد سیم کارت که اینترنت برای آن فراهم شده است، در خشاب مربوطه قرار می گیرد و پس از کانفیگ و تنظیمات مربوطه می توان از آن استفاده کرد. همچنین با توجه به پروتکل های مخصوص دوربین های مداربسته می توان این دوربین ها را با انواع نرم افزارها و دستگاه NVR و DVR ست کرد و در شبکه از آن ها استفاده نمود.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تفاوت دستگاه NVR و دستگاه DVR اینجا کلیک کنید : تفاوت دستگاه DVR با NVR

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دستگاه DVR اینجا کلیک کنید : انواع دستگاه DVR

انواع دوربین های سیم کارتی

با توجه به تکنولوژی های پیشترفته به کاررفته در دوربین های سیم کارتی و استقبال کاربران انواع دوربین های مداربسته سیم کارت خور طراحی و تولید شد . علاوه بر دوربین های اصلی سیم کارت خور که بسیار شناخته شده می باشند انواع دیگری از دوربین های سیم کارت خور با کاربری های متفاوتی طراحی و تولید شدند، از جمله دوربین اسپید دام سیم کارتی، دوربین سیم کارتی خورشیدی، دوربین سیم کارت خور خودرو و…می باشند. کاربرد هرکدام ازاین نوع از دوربین ها به نیاز کاربران بستگی دارد و قابلیت های هرکدام از این دوربین ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های مداربسته اسپید دام اینجا کلیک کنید : دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)چیست ؟

دوربین سیم کارتی اسپید دام

دوربین سیم کارتی  اسپید دام یکی از قدرتمند ترین و با کیفیت ترین انواع دوربین های سیم کارتی می باشد.این نوع از دوربین ها در دسته بندی دوربین های  بی سیم و وایرلس قرار دارد و هزینه های کابل کشی که د ر سایر دوربین های مداربسته وجود دارد دراین نوع از دوربین ها وجود ندارد.

دوربین های اسپیددام سیم کارتی دارای قابلیت چرخش 360 درجه می باشد و می توان با استفاده از آن تمامی جهات را مشاهده کرد . با استفاده درست از این نوع از دوربین ها می توان تمامی نقاط و زاویه ها را نظارت کرد.این دوربین ها دارای قابلیت زوم اپتیکال ( زوم بدون افت کیفیت ) می باشند که با استفاده از آن می توان تصاویر را با وضوح بالا دریافت و بررسی کرد . ازاین نوع دوربین می توان هم برای محیط های بیرونی و هم برای محیط های داخلی استفاده کرد.

دوربین های سیم کارتی خودرو

دوربین های سیم کارتی خودرو این قابلیت را دارند که تصاویر را هم به صورت زنده و هم به صورت ضبط شده برروی موبایل یا تبلت ارسال کند . این دوربین ها به همراه دزدگیر خودور می توانند مانع به سرقت رفتن خودرو شود

دوربین سیم کارتی خورشیدی

این نوع از دوربین های سیم کارتی برای تامین انرژی برق مصرفی خود از پنل های خورشیدی که بر روی دوربین نصب شده است استفاده می کنند. این نوع  دوربین ها مناسب برای مناطقی است که با مشکل  کابل کشی رو به رو هستند.دوربین های  سیم کارتی خورشید به دلیل انتقال داده از طریق اینترنت و به صورت بی سیم و همچنین نیاز نداشتن به کابل کشی جزوء  دسته بندی دوربین های مداربسته وایرلس و بی سیم قرار می گیرند.ازاین نوع از دوربین ها بیشتر برای مکان های مانند باغ و ویلا و …استفاده می شود.

دوربین سیم کارتی لامپی

دوربین های سیم کارتی لامپی یکی از دوربین های می باشند که ساده ترین حالت نصب را دارند.نصب این نوع از دوربین ها به قدری آسان می باشد که کاربران نیز به راحتی می توانند خود اقدام به نصب آن کنند.این دوربین ها انرژی برق مورد نیاز خود را از سرپیچ لامپ دریافت می کند.دوربین های سیم کارتی لامپی دارای قابلیت دید در شب و مکالمه دو طرفه دارند.

قابلیت های دوربین های سیم کارتی 

دید در شب 

دوربین های سیم کارتی از قابلیت دید در شب برخودار می باشند که در تاریکی مطلق هم تصاویر را می توان با وضوح بالا مشاهده کرد.

قابلیت تشخیص حرکت

دوربین های سیم کارتی  از قابلیت تشخیص حرکت یا motion detection برخوردار می باشند.با استفاده از این قابلیت،در صورتی که حرکتی جلوی دوربین رخ دهد دوربین شروع به ضبط تصاویر می کند ودر صورتی که حرکتی وجود نداشته باشد تصاویر به صورت آنلاین دیده می شود.میتوان این قابلیت را تنظیم کرد که در صورت مشاهده و تشخیص حرکت به کاربر پیامی ارسال شود. 

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره تشخیص حرکت در دوربین های مداربسته اینجا کلیک کنید: تشخیص حرکت دوربین مداربسته-motion detection

کلام آخر:

استفاده از دوربین های سیم کارتی می تواند در کاهش هزینه های کابل کشی بسیار موثر باشد و هزینه نصب دوربین مداربسته را بسیار کاهش دهد . علاوه برکاهش هزینه های نصب این دوربین ها از سرعت انتقال بسیار بالای داده ها برخوردار می باشند که یکی از بزرگترین مزیت های دوربین های سیم کارتی می باشد و به همین دلیل استقبال کاربران از این نوع دوربین ها بسیار زیاد می باشد . استفاده از دوربین های سیم کارتی، وایرلس و بی سیم به دلیل سهولت در نصب رو به افزایش می باشد.

جهت خواندن مطالب بیشتر درباره دوربین های وایرلس اینجا کلیک کنید : آشنایی با دوربین مدار بسته وایرلس

خرید دوربین سیم کارتی

جهت دریافت مشاوره وخرید دوربین های مدار بسته وایرلس و سیم کارتی، دوربین های مداربسته منازل مسکونی، بهترین دوربین های مداربسته و… 02158731 تماس حاصل فرمائید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *